Gå til innhold
Fiskersiden

trenger råd fra de som kan bil


pikewallis
 Share

Recommended Posts

..og jeg som klaga på designet på Terranoen :)

Du er helt sikker på at du skal gå for en koreaner ? Har selv kjørt en SsangYoung som firmabil i 4 år.. sjelden det var noe som ikke var gæernt der. Det seg være mekanisk eller elektrisk.

Nei, få deg heller en japaner!

Det er det som bekymrer meg, men selgeren var meget hygglig, de roste Outlanderen og ænsket den inn.

Nå er dette en bil de har brukt i firma og jeg håper jo å få oppfølging ved eventuelle feil.

Hvilen modell kjørte du ThorHE og hvor gammel. og hva var det som oftes feilte den ??

Ikke for å ødelegge noe Walmann, men Ssangyong er vel samme produsent som lager Rexton? heter kanskje Ssangyong Rexton? :)

Men poenget mitt er, og dette kommer fra en venn av meg som har drevet verksted i litt over 20 år nå.

KJØP ALDRI Ssangyong.... De har dårlige dieselmotorer, dårlig forstilling.. I tillegg til at f.eks et endeledd koster deg ca.3.500,- SVINDYRE deler.

Mulig dette har endret seg da det er ca. 1 år siden jeg vurderte Rexton og fikk klar beskjed om at da kunne jeg glemme å få kjøpt meg fiskeutstyr hver mnd... :D

Jeg ville gått for en Toyota med pumpedyse-diesel og partikkelfilter. :P

Selv skal jeg ha VW Touran TDi som neste bil!! :D

Rexton er ssangyong.

Egentlig så har vi drit lyst på en Nissan Pathfinder men synes det blir en dyr fiskebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, var det jeg mente.... :)

........og ja!! Pathfinder'n er RÅ!! Har prøvekjørt en... Sota ruter på den så kan du begynne torpedo-virksomhet og...

Nei, men seriøst.. Japansk holder! Bare går og går... Som regel så dør karosseriet før motor... Og da har du bytta til en ny en for lengst.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik, hva med en VW Touran 2.0 TDI varebil? Jeg har akkurat kjøpt en sånn, en 2006-modell. Du får den for et sted mellom 2 og 300 alt etter utgave og kjørelengde, en som er ett eller to år gammel. Kjempebil. Nok kraft, 140 hk, bruker 0,7 på kortkjøring, og hører folk klarer å presse dem helt ned mot 0,4 på langkjøring. Og dessuten full pakke selvsagt med automat, klima, kjørecomputer, cruisecontrol med mer. Dessuten stor plass bak. Jeg har putta inn hundebur der til en stor Dobermann, likevel kan jeg sove på siden der, og nok plass til alt fiskeutstyr og stæsj jeg jo ofte har med meg. Når det kommer til komfort sittemessig, så slår den begge Mercedesene jeg har hatt. Sitter som støpt i setene. Sitter høyt, oversiktlig. Få tak i en med skinninteriør :-) Lengde bakrom: 175 cm, bredde utenom hjulbuer: 150 cm, bredde mellom hjulbuer: 105 cm. Bilens totale lengde er 4,3 meter, bredde 1,8 meter.

Så noen snakket om Honda Element ovenfor her. Joda, en tøff bil det også. Holdt på å kjøpe den eneste 2007-modellen som var importert hit nå, men der oppdaget jeg en rekke forhold som jeg stusset over. For det første hadde importøren ikke priset bilen i annonsen inklusive moms, det i seg selv ganske useriøst spør du meg, når det ikke fremkommer i det hele tatt at moms kommer i tillegg. Videre måtte bilen, som altså var importert fra USA (lages der), sendes nedover til Tyskland igjen, dette for endel tester (avgass etc) for at den skulle godkjennes for norske veier (2007-modellen). Alt dette fordyret, slik at bilen ville komme på 50.000 mer enn det de hadde oppgitt i annonsen. Nicht gut! Det verste var når jeg forhørte meg hos Honda selv. Honda importerer den ikke selv, og kommer heller ikke til å gjøre det. Forklaringen jeg fikk var at de ikke anså den for å holde tilstrekkelig kvalitet som USA-produsert (?), men det som verre var, er at de ikke har alle spesialverktøyene som skal til her i Norge for å utføre endel av det nødvendige servicearbeidet på dem. Vel, hvis dette stemmer, er det kanskje ikke noe sjakktrekk å velge denne bilen i Norge. Det var ihvertfall det jeg ble fortalt. Men fin bil da.

Hvis du vil, kan du bare komme hit å prøvekjøre Touranen min. Du bor vel her på Østlandet, gjør du ikke?

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW Touran ser ut til å bli bil nr. 2. Skal ha ny firmabil i okt, og da er Touranen et av alternativene og det står vel mellom den og en passat stv. men jeg er vel på 1,9 tdi og ikke på 2.0.

Da synes jeg heller sharan er et bedrre alternativ den har også 4x4. De har en på skedsmo til 199000,- gått rundt 50000.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg noe nå tror jeg. Denne skal testes ut på mandag til tirsdag.

Lest litt tester å den kommer greit ut, mye bil for penga (tror jeg)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...6aYgDsjBr258752

Den der ble vel kåret av Top Gear til verdens styggeste bil, kjøper du den får du iallefall en unik bil.......jeg kan bare huske å ha sett 1 eks. noensinne.

Endret av Slemmo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW Touran ser ut til å bli bil nr. 2. Skal ha ny firmabil i okt, og da er Touranen et av alternativene og det står vel mellom den og en passat stv. men jeg er vel på 1,9 tdi og ikke på 2.0.

Da synes jeg heller sharan er et bedrre alternativ den har også 4x4. De har en på skedsmo til 199000,- gått rundt 50000.

Vi har en Touran 1,9 tdi med DSG. Prøvekjørte en tdi uten DSG, det var et mareritt. Måtte geare i ett eneste kjør og Touran er jo ikke akkurat en sportsbil, selv om den er veldig "velkjørende".

Det jeg prøver å si er at dieselmotor, med kort effektkurve, og manuell gearkasse, med en haug av gir, (tror jammen meg det var 6 gir) ikke hører sammen. Med mindre man er ekstremt glad i å gire i ett kjør da.

Vi er veldig fornøyd med Touran tdi, og da særlig sammen med DSG kassa, den er suveren.

Veldig behagelig bil å kjøre på langtur, har gode kjøreegenskaper og man får ikke "bussfølelse" selv om man sitter høyt og har grei oversikt. Dog viser langtidstester at det er mang feil på Touran, om en ikke like mange som på Sharan :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja, går i surr med disse "japse" bilene. Lykke til!!!

:) trekker mye båt har en defender ,makan til trekkvogn ,jakt og fiskevogn får du ikke :)

VW Touran ser ut til å bli bil nr. 2. Skal ha ny firmabil i okt, og da er Touranen et av alternativene og det står vel mellom den og en passat stv. men jeg er vel på 1,9 tdi og ikke på 2.0.

Da synes jeg heller sharan er et bedrre alternativ den har også 4x4. De har en på skedsmo til 199000,- gått rundt 50000.

har selv defender makan til trekkvogn skal du lete lenge etter.har hatt båt på oppimot 3 tonn etter snurrer å går.ikke så inmari dyr heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der ble vel kåret av Top Gear til verdens styggeste bil, kjøper du den får du iallefall en unik bil.......jeg kan bare huske å ha sett 1 eks. noensinne.

LOL hvis det nå blir slik at jeg kjøper den så er jeg nok ikke eier av en pen bil, men en skjelden bil hehehehe.

Har kjørt masse i dag å jeg har falt pladask for denne bilen gitt. Går bra masse dubeditter ( som sikkert går i stykker :) ) mm men flate for en plass bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL hvis det nå blir slik at jeg kjøper den så er jeg nok ikke eier av en pen bil, men en skjelden bil hehehehe.

Har kjørt masse i dag å jeg har falt pladask for denne bilen gitt. Går bra masse dubeditter ( som sikkert går i stykker :) ) mm men flate for en plass bak.

:) Defender ??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei fyda

pen erden ikke ,men er du happy så får du en sjelden bil.

Ps:defendern blei kåra til årets offroad i fjor vel fortjent,den trekker du danskebåten med.

nypris 377 000(3 seter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det igjen jeg - det blir ikke mye kulere og funksjonellt enn dette for +/-200k :

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3a_2eVcYq468542

Uff, naboen har en sånn en... Er egentlig knøtt-liten... :P Til å være en sånn type bil.

Men Walmann.... Prøvekjør fler da.... I'm begging you.. hehe!

Jeg setter en knapp på Touran TDi fortsatt...(Selv om det ikke hjelper...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Hoffa her ja.. men 289" for en SsangYoung ?!?! Nei, ring Jeppe du !

Jeg setter en knapp på Touran TDi fortsatt...(Selv om det ikke hjelper...)

Han SKAL ha Touran/Passat.. som firmabil. Denne, for skyld skyld håper jeg han ombestemmer seg for den er så jævli stygg, skal brukes som privatbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da velger du TOURAN! :P

Ja, for å si det sånn, så er det 2 biler jeg aldri vil bli sett i.. Det er en sånn koreaner-brakke og den stygge Fiat'en som kom for noen år siden.. Så ut som en bil som var tatt ut av den teite rom-tegneserien som gikk på TV2... Ettellerannet-orama!

Det er ett pluss med Ssangyoung!!! De bruker visst Mercedes-motorer i dieselen...

Finnes det styggere??????

Multipla%20Josey%20004.jpg

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Hoffa her ja.. men 289" for en SsangYoung ?!?! Nei, ring Jeppe du !

Kommer nok ikke til å bet. 289000 for den, vi får se hva de kommer med å tilbud. :P:P

Og hvis jeg nå ender opp med ssang Young så bør vel de som har uttalt seg veldig kristisk, ikke vente å stå først i køen når både bil og båt skal ut på nye trofeturer hehehehehehehehehe. :P

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatører!

Her har dere en EKTE fiskebil:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode....svl=Hovedbilde

Se heller på bilen som ett utgangspunkt.

Reis til island eller statene. De bilene har orginalmontert vinsj,og man kan sette på vinsj bak også.

Med en trekk kraft på litt over 3,4tonn,så går båtopptak som en drøm.

Kjøp siste modellen av hj61,så får du orginal turbo.

handler du en sånn bil,så vasker jeg bilen for deg etter fisketuren.

(Og når du er ferdig med å bruke bilen i norge,så kan du reise til afrika-

der byttes den mot en landsby+10-15 kvinnfolk,så kan Pia bli førstedame.)

hj62.jpg

http://cgi.ebay.fr/4x4-toyota-hj61-bien-en...bayphotohosting

Her er en strøken en:http://rides.webshots.com/album/558408107sZvuea

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:) jo

utrolig flott farge i hverfall. Nei dette blir for harry, kona setter seg aldri i en slik bil hu er jo fra Bærum

:wub::wub: De fruene krever en viss konfort på kjøretøyet.

Comfort er det massevis av. Flott utsikt når du kjører blandt andre småbiler :wub:

http://www.toyotalandcruiser.dk/galleri/de...sp?TOPIC_ID=223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.