Gå til innhold
Fiskersiden

MP,køna och meg på tur, sø tur. jæk fåsektig vettu...


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Etter i lang tid ha lest de flotte historiene fra Dypvåg traktene hekta vi båten på bilen og satte kursen dit selveste 17. mai. Etter litt småproblemer med båt/motor kom vi i gang, og ikke lenge etter hadde vi en sjøørret på ca 1kg inne ved båten, men den glapp.

Litt senere fikk vi en meget rund en på 750g. Den var godt kroket, og vi var litt ivrige etter et måltid så den ble med hjem. Litt senere hugg det igjen, og denne gangen stoppet vekten på 1,3kg. På lørdagskvelden så virket det som det kun var en wobbler som den ville ta på - dette gjaldt både lyr og sjøørret.

Lyrene fikk lov å svømme videre, men ombord kom 2 lubne sjøørret på 1,7kg og 1,8kg.

Stor takk til dere som "guidet" oss via forumet her.

Tipper det var dere vi så utpå og hilste på en gang (med vindskjerm og Mariner motor). Selv kjører vi en Bever 460/Johnson. Vi fikk forresten en "sjøorm" - så den var på plass.

:) R/J

ja dette er baksiden med å legge ut rapporter, plassene blir fisket ihjel :blush::) nei da flott at dere fikk fisk, men flott hvis noen ørreter også kan få gå lov til å svømme videre (lyren er også en god matfisk), så har vi kanskje et godt fiske i fremtiden også. Men dette er jo opp til dere hva dere vil kakke og ikke kakke.

Hørte at det har vært tatt masse ørret i området i det siste av tyske turister, turister som før brukte tid på torsk, og dette skremmer meg faktisk litt. men men ......man må jo ikke ta sorgene på forskudd.

Var nok oss dere så, blått skrog, en liten vindskjerm og marinermotor yes. var det en av dere som hadde en flytvest av den flotte orange sorten, han eller hun satt fremerst i båten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja dette er baksiden med å legge ut rapporter, plassene blir fisket ihjel <_<B) nei da flott at dere fikk fisk, men flott hvis noen ørreter også kan få gå lov til å svømme videre (lyren er også en god matfisk), så har vi kanskje et godt fiske i fremtiden også. Men dette er jo opp til dere hva dere vil kakke og ikke kakke.

Hørte at det har vært tatt masse ørret i området i det siste av tyske turister, turister som før brukte tid på torsk, og dette skremmer meg faktisk litt. men men ......man må jo ikke ta sorgene på forskudd.

Var nok oss dere så, blått skrog, en liten vindskjerm og marinermotor yes. var det en av dere som hadde en flytvest av den flotte orange sorten, han eller hun satt fremerst i båten ?

Helt enig i det, men tror de som fisker med garnmasker er en mye større trusel for bestander enn folk med kroker. Ettersom det var første turen til stedet, og vi nok ikke kommer på besøk så ofte så ble det som det ble. Det var min fiskekompis som lyste opp fjorden ja - damene holdt vinen med selskap på land. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det, men tror de som fisker med garnmasker er en mye større trusel for bestander enn folk med kroker. Ettersom det var første turen til stedet, og vi nok ikke kommer på besøk så ofte så ble det som det ble. Det var min fiskekompis som lyste opp fjorden ja - damene holdt vinen med selskap på land. B)

Det som er i dette område er at garnfiske ikke er så utbrett, har snakket med noen yrkesfiskere og de fisker mye lengre ut en det vi holder på med og der sjøørreten oppholder seg. Har enda ikke sett et garn som har ligget ulovlig.

Han lyste opp ja, men bedre det en å ikke ha på seg noe. Det er noe med damer og vin på sørlandet, de er glade i å sitte i nærheten av den hehehehehe.

Neste gang dere er nede å ser oss/meg så ta kontakt så kan jeg gudie dere lit mer hvis dere ønsker. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er i dette område er at garnfiske ikke er så utbrett, har snakket med noen yrkesfiskere og de fisker mye lengre ut en det vi holder på med og der sjøørreten oppholder seg. Har enda ikke sett et garn som har ligget ulovlig.

Han lyste opp ja, men bedre det en å ikke ha på seg noe. Det er noe med damer og vin på sørlandet, de er glade i å sitte i nærheten av den hehehehehe.

Neste gang dere er nede å ser oss/meg så ta kontakt så kan jeg gudie dere lit mer hvis dere ønsker. <_<

Bra det da. Det er i alle fall et stort problem mange andre steder med hobbyfiskere som setter garn både høyt og lavt. Sier takk for tilbudet - det kommer vi helt sikkert å gjøre hvis vi dukker opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er skuffa over dere (Walmann og MP) som fikk så lite fisk :hailfs:

Trofebåten må døpes om til Blankebåten :D

er ikke ofte dette skjer å ikke få en fisk i løpet av en hel helg der nede er trist veldig trist, men har masse måkebilder til deg gabrielsen. Lager en egen rapport til deg..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere mistet såpass mange; hvilke kroker brukte dere på wobblerene?

dette var helt sprøtt egentlig. Jeg fikk ingen ting på "mine" wobblere på fredag, mens MP hadde på fisk hele tiden, Lørdag fikk jeg låne en av morten og da tok det vel 6 minutter och 30 sekunder så hadde jeg min første, og den satt.

PÅ wobbleren til Morten var det brukt owner kroker som skulle være bra og vi kunne ikke finne ut at noe var galt med størrelsen på de. men har alldri opplevd så mye mistet fisk på en wobbler.

men nå hadde morten en ekstrem myk stang, fireline. Om dette gjorde noe utslag vet jeg ikke, og litt usikker på om han vet hva brems er etter som den sto på fult hele tiden hehehehe

:o:o:o

Båten bør kanskje hete Trofèbåten likevel

:angry2:

Så klart, men trofe och trofe, men 2,1-1,8-1,5 ? er jo bra................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...hadde en mistanke til at det ble brukt Ownerkroker ja.. rart? - nei ikke etter min erfaring.

Det ser jo ellers ut til at det ikke er noe problem å høste av sjøørret der nede - det biter jo i ett sett! :angry2:

nja vi har hatt noen timer i båten å spesielt søndag var treg, men for all del 10 fisk er flotters uten tvil.

Men det skremmer meg dette med tyskrene, men men som tidligere skrevet så bør man jo ikke ta sorgene på forskudd........ :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener 10 sjøørett fra 2,1 og nedover er en formiddabel fangst på en, værmessig, dårlig helg - og det var bare de få dere fikk opp. Det er jo et voldsomt potensiale der nede da!

Det er jo bare å fortsette med å bruke Ownerkroker så går releasen av seg selv.. :angry2:

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener 10 sjøørett fra 2,1 og nedover er en formiddabel fangst på en, værmessig, dårlig helg.

Det er jo bare å fortsette med å bruke Ownerkroker så går releasen av seg selv.. :angry2:

heheheh sant nok, sant nok.

Uten tvil en bra fangs, men det er noen små bekymringer. Nå hadde vi 38 på to helger i fjor, men det var senere, de to første i juni.....

ser nå at tempe er rimelig lik i mai i år som i starten av juni i fjor. Så forholdene er rimelig like.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte fisker igjen. Utrolig sjøørretfiske der nede virker det som. Det hjelper vel også med en god porsjon kunnskap også tenker jeg. Taildanceren var jo ikke spesielt solid da. De er jo ikke akkurat billige heller, dårlig. Grattis med flotte fisker :)

man finner jo ut hvor den står etterhvert, så lokalkunnskap er nok det viktigste. Men viktig å ta med div. mennekser for de kan lære deg litt av hvert, f.eks wobblervalg/fargevalg. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man finner jo ut hvor den står etterhvert, så lokalkunnskap er nok det viktigste. Men viktig å ta med div. mennekser for de kan lære deg litt av hvert, f.eks wobblervalg/fargevalg. :)

Kunne jeg godt tenkt meg å lære mer om, da jeg vet at jeg er forholdsvis konservativ i mine valg. I tillegg gidder jeg ikke bytte så ofte. Enda jeg kan kjøre i timesvis uten at en sjøørret biter på. kanskje jeg nå skal legge favorittene til side og eksprimentere litt mer... Slike tråder gir jo inspirasjon til nettopp det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jeg godt tenkt meg å lære mer om, da jeg vet at jeg er forholdsvis konservativ i mine valg. I tillegg gidder jeg ikke bytte så ofte. Enda jeg kan kjøre i timesvis uten at en sjøørret biter på. kanskje jeg nå skal legge favorittene til side og eksprimentere litt mer... Slike tråder gir jo inspirasjon til nettopp det

bomber plo tok 8 av 10 fisk, og mistet 27 og 27 hehehhe. Det var merkbar forskjell og jeg har alldri prøvd den i vannet ved hytta, men nå har jeg booket hos Morten så til hegen bør det gå greit, men det kan jo være andre ting som teller da, hehehe fiske er kult hehehe

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får takke Erik for en flott tur! Utrolig koselig plass de har der nede og fisket var også trivelig :(

Jeg brukte Owner Stinger trebler og har hatt gode erfaringer med disse før, men nå var det dårlig gitt. Mye fisk som bare satt på i ett snaut sekund. Hadde meg med en litt underdimensjonert stang, men ekstremt myk var den ikke og i kombinasjon med multisnøre så burde det jo kroke greit. Men men, det morsomste i fisket for meg er hugget og det fikk jeg oppleve fryktelig mange ganger der nede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.