Gå til innhold
Fiskersiden

Fjordørret


Krohris
 Share

Recommended Posts

Hei!

er ny her,og dette er mitt første innlegg.Må si at det er et kjempefint program dere har her.Dog vil jeg få påpeke at det florerer med uvitenhet her.. Har surfet rundt på Finn.no og alle andre hjemmesteder som fins for å finne ut av hva det var denne Hork 2 fikk for noe på festningskaia...Mange foreslår `Sø`,men etter det jeg kan finne ut av,er det ingenting som tyder på at det eksisterer et fiskeslag ved det navnet.Andre forslag: LAKS!!!??? Hallooo! Dette er barneskolepensum! Laks bor i ELVER og svømmer IKKE rundt i bysentrum.Imidlertid er det vel en teoretisk mulighet for at det pga alt brekkvannet i fjorden (fra lågen,åroselva og figjo)kan ha lurt denne småfisken til å tro at den var hjemme i elva si.Den andre rare fisken er en såkalt Rognball(Ble brukt som fotball av barn under krigen,derav navnet).Aldri observert i Oslofjorden før,så dette er en sensasjon!

Var nede i fjæra på morgenen i dag,og måtte vende skuffet hjem.EN fjordørret ble resultatet.Får vanligvis mange flere.Ikke var den spesielt stor heller.. Hadde ikke med meg vekta,men etter noen hundre(kanskje 1000.) Fjordørreter tar man det greit på øyemål.Vil tippe ca.3,9 kg. (pluss/minus 1 kg.) Bet på en 80 grams `svenskelurran`(se bilde,hvis jeg får til å legge det med da..)

Dette med at oslofjorden er sterkt forurenset,kan jeg selv skrive under på.I dag så jeg faktisk et DOLOKK komme flytende.Pluss mye død tang og tare o.l. Min teori er at det er all krusskipstraffikken som gjør størst skade.Tror neppe norske nordmenn går mann av huse for å kaste dolokka sine på havet ihvertfall..

Uansett,takker for en kjempefin rute å skrive på hvor man kan treffe likesinnede.

Ja,som jeg tenkte,bilde kommer senere.(må finne ut hva LUR er først)

Endret av Krohris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være, her det plass til norske nordmenn som du kaller det, men også de nordmenn som ikke er norske.Å insinuere at dolokket ditt skal være hivi av, ja det syntes jeg nesten du skal fortelle selv. tror du kommer til å få en del reaksjoner på dette innlegget her. :angry2:

Jeg gikk vel 5 på da, i tillegg var det jo ørten brukere før ute enn meg :o:o

Endret av Daggers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god mottagelse. :) Kan noen hjelpe meg med denna URL greia? Må få lagt inn bilde av denne fisken.Hadde sinnsykt bra kondisjon! Sikkert 1.9! Gjorde først et lynraskt kort utras,og så to tre lange innras.Stanga sto bøyd mer utover enn innover!

Litt forvirra rundt det med hvilken retning stanga pekte,egentlig..

Endret av Krohris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle betalt mye for noen innras :angry::angry::angry::lol::lol:

Fortsett slik så kommer du til å få kultstatus av meg :D

Kult! :) Hvis jeg får det av deg,skal du få en veldig spesiell fjordørret som jeg har i fryseren av meg.

Fanga den i mars under bunnbeite. Tror den var nettoppgytt for den var veldig tynn (nesten helt flat) og brun på "taket".Var to stk der som påstod at det ikke var ørret,men jeg veit hva jeg snakker om når det kommer til fjordørret.Han ene påstod det var `sandflimre`elr no sånt,men han andre snakka om å skrubbe den tror jeg,så kanskje dem bare mente at den var full av sand og skitt.Uansett er det bare misunnelse.Tror dessuten de hadde drukket.Begge hadde på seg driiitlange støvler,og det trengte dem.Aldri sett noen plumpe så mye i hele mitt liv jeg,hehe.Stod med vann oppunder arma nesten.

Det spesielle med den var ihvertfall at prikkene(det er de som alltid sier meg at det er fjordørret) var røde(!)

Hadde den derfor hengende på veggen over det lille bordet i gangen som geir velta den gangen han snubla i bikja mi.(Dalmatiner ja,heelt riktig!) Heldigvis har jeg en hund til som tok av for fallet (landingsrase..)

Uansett,kjerringa klagde på ørretens hygiene etterhvert,så jeg måtte gjemme den i fryseren.

Jaja,får vel dra å jobbe litt. Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fortsatt glad i å juge litt ja.....Jeg kan jo legge med et bile av en flyndre som han fylte med alt han fant,til slutt mente han at det lingnet på en Laks...26241_s.jpg

(Psssst! Hork 2.sorry,men siden du nå begynner å skjemme deg ut i offentlighet må jeg vel informere deg.. Det ER en laks.Jepp,helt sant! Det går ikke an å stuffe flyndrer så de ligner på laks i virkeligheten,skjønner du..Jeg bare kødda. Igjen;sorry.Men GUD å gøy det var å servere deg den røverhistorien! :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.