Gå til innhold
Fiskersiden

Jarl Fr. og Jørgen på karpetur


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Etter en vellykket tur etter karpe tidligere denne uka, bestemte Jørgen og Jarl Fr. seg for å satse ikveld. Vannet huser både suter og karpe, og vi hadde et håp om å komme i kontakt med minst en av disse skjønnheten. Det ble satset på både duppmeite, gliderigg og boltrig. Et par timer gikk og vi hadde fortsatt ikke sett snurten av karpe eller suter, strategien måtte forandres. Vi fant et par nye plasser å legge ut agnet, Jarl Fr. satset glidende mens jeg gikk for tre maiskorn på boltrig. Det skulle gå kun ca et kvarter da det plutselig satte i et hyl fra nappvarsleren min, 4 sekunder senere hadde jeg kroket en fisk. Det så litt skummelt ut med snagging og diverse men på et mirakuløst vis snagga fisken ikke. Ikke lenger etter lå en søt liten skjellkarpe i håven. Den veide 1,61 kg og var dritfin:-)

Men jeg må seriøst huske å plassere pølsefingerene på en annen måte neste gang...

26342_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/10831/26342.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Vi satt ca. en time til etter dette, og to ganger hadde ikke Jarl Fr. marginene på sin side når tilslaget skulle gis. Dette endte med snøre godt surret inn i et tre, mens jeg fikk meg en god latter. Det blev inget mer! Skulle gjerne sett at Jarl Fr. fikk fisk også, men den får komme neste gang. Kanskje allerede til helgen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.