Gå til innhold
Fiskersiden

Afrika i februar


erik
 Share

Recommended Posts

Fru Fortuna har tydeligvis sett hvor snill jeg har vært i det siste, for jeg skal nok engang til Afrika på ferie. :wub: Forrige gang var det Sørafrika, med innlagt haifiske, denne gangen er det innlandet som skal utforskes. Jeg får dessverre ikke lagt inn komplett link, men gå inn på www.safari.as, og se på turen som heter "Fra Kalahari til Victoria Falls".

Og så til spørsmålet: Hva slags fiskeutstyr? Den første delen av turen foregår ikke i nærheten av vann, men den siste delen skal vi bo ved et sted hvor det er en permanent vannkilde rett utenfor teltveggen. Her må det selvfølgelig fiskes, men etter hva? Er det noen her som har vært på (fiske-)tur i området, og kan dele litt erfaringer?

Jeg er helt grønn på dette området, så alle svar er gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Erik.

De fleste vannhull og elver der nede inneholder som regel mange malle arter og faktisk en del karpe arter.

Guiden min i Namibia fisker ofte i slike områder og han bruker alt fra pellets til blanke skje sluker.

bruk gjerne agnfisk etter de større mallene på kvelden.

God tur til Afrika og skitt fiske!!

Petter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlandsfiske i afrika kan være alt fra helt rått til helt rævva.

Ofte er det vassdrag som har liten fisk, men selvfølgelig finnes det beist også som Nasser abbor, tigerfisk, maller etc.

Ta med deg kraftig haspelustyr fyll snella med multi i str 0,30 ellign.

Wobblere, skjeer og ikke minst utstyr til av fiske med agn, særlig mallene biter på agn.

Ta med stålfortommer.

Jigger kan også være lurt å prøve.

En pakke med powerbait strips er bra å ha med hvis det er dårlig med agn.

Lykke til

Neste Afrika besøk håper jeg blir i Kenya så skal jeg ta i mot deg og du trenger mer enn haspel.!!!!!

Tvi Tvi

Hilsen

Capt Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.