Gå til innhold
Fiskersiden

Tracker båt i siste Alt Om Fiske........


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Må si jeg får store øyne når jeg ser at alt om fiske velger å skrive om tracker båten i sitt nyeste blad. Jeg har selv etter at en kamerat av meg kjøpte båten for ett årsiden sett på disse selv. Som sakt så ble det kjøpt en båt av denne impotøren for et år siden så når det står "den første av sitt slag i landet så må det gjelde typen 175WT og ikke tracker generelt. Det som sjokkerer meg er jo (som det står i artikkelen) at hengeren ikke er typegodkjent for Norge ( ut i fra hva jeg vet så ble den IKKE godkjent i Sverie). Nå står det i Alt Om Fiske at i følge impotøren så er det like før den blir det i Norge. Etter som jeg selv har fulgt med i denne saken så har denne settningen blitt sakt fra imp. sin side utallige ganger uten at ting har skjedd, derfor overrasker det meg at Alt Om Fiske pr. i dag ønsker å skrive om denne båten. Pakkeprisen inkl. henger en henger som på båten til min bekjentt ble anslått til å ha en verdi på 25000,- som forsatt står i Grimstad uten skilter et år etter salget.

Jeg håper jo for Jan og de andre eiere og kommende eiere at hengeren blir typegodkjent, slik at man kan reise til Øyeren på fisketur på lovlig vis og ikke med en henger som man ikke har lov til å kjøre denne type båt med, ikke med prøveskilt engang.

Håper at Alt Om Fiske ser sitt ansvar når man velger å gi en slik båt så mye spalteplass at de følger opp videre i forhold til hengeren og hvilket arbeid impotøren gjør for sine kunder i forhold til typegodkjennelsen.

Bedre reklame for en båt er jo umulig å få. Så jeg håper virkelig at Alt Om Fisk følger opp denne saken slik at de ikke lurer folk inn i en felle.

Blir også artig å se hvilken kompensasjon han som kjøpte sin tracker for et årsiden vil få for tort og svie, noe bør det i hverfall være. :angry2:

Jeg har aldri skrevet et leserinnlegg til Alt Om Fiske men nå har jeg veldig lyst.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det att ikke hengeren ble godkjent i sverige betyr ingen ting, sverige er det mye vanskeligere og typegodkjenne en norge.

dette vet jeg pga en kompis som importerer heste hengere fra tyskland, england og latvia, og han sammarbeider med en svensk importør og der er det dritt vanskelig rett og slett pga eu.

det att den hengeren ikke er blitt typegodkjent enda er vel på grun av den norske stat, og få typegodkjent en sånn henger tar minimum seks måneder.

Men jeg skjønner ikke helt erik hvorfor dem ikke skal skrive om båten pga av en henger, ser ikke helt problemet der.

syns det var fint att dem skriver om noe annet en all denne fettfinne fisken,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det att ikke hengeren ble godkjent i sverige betyr ingen ting, sverige er det mye vanskeligere og typegodkjenne en norge.

dette vet jeg pga en kompis som importerer heste hengere fra tyskland, england og latvia, og han sammarbeider med en svensk importør og der er det dritt vanskelig rett og slett pga eu.

det att den hengeren ikke er blitt typegodkjent enda er vel på grun av den norske stat, og få typegodkjent en sånn henger tar minimum seks måneder.

Men jeg skjønner ikke helt erik hvorfor dem ikke skal skrive om båten pga av en henger, ser ikke helt problemet der.

syns det var fint att dem skriver om noe annet en all denne fettfinne fisken,

hehehhe. Dette har jo ikke noe med mye fettfinne eller ikke, ville nok tro at hvis du bet. f.eks 130 tusen for en båt der du vet at hengren koster deg 25000,. og du ikke får lov til å bruke den , ville tro du ville følt deg litt snytt da ? Og hengren må du kjøpe etter som det er en pakkeløsning.

Føler du ikke det litt rart ?

De må gjerne skrive om det,kanskje det er det som skal til får å få impotøren til å våkne, men har Alt Om Fiske noe ansvar i denne sak så lenge de lager en slik firesiders reklame som dette er .Og dette er alt om fiskes sak, ikke noe innkjøpt ol. Har de sjekket ut muligheten for å få en slik henger typegodkjent i Norge, vet de om det i det hele tatt er mulig, og hvis det er mulig, var lang tid ville det ta.

Hvis det er folk nå som går til annskaffning av denne type båten med trua at hengeren skal raskt være godkjent (husk det har allerde gått et år) og den ikke blir det, hva da ?

Og det jeg har stusset litt over er at det ikke har stått om dette merke i andre båtblader ol. (kan være at det har stått no uten at jeg har fått det med meg) men kan det være at man har vært litt forsiktig så lenge pakkløsningen ikke er lovlig brukt i Norge.

ikke vet jeg men hadde jeg vist at jeg hadde måtte bet. en pakkeløsning der jeg vet at deler av den (25000,- i denne samenheng) ikke kan brukes og man har blitt lovet i et år så hadde jeg blitt fly forbannet.

Men hvis artikklen i alt om fiske kan hjelpe så er det ingen ting som er bedre en det.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er fullt mulig å kjøpe båten uten henger og

man kan vel lage en sak på en båt uten at hengeren er typegodkjent??

Du får skyte på meg og ikke AoF.

JL

Hvis det er meg du sikter til å forhold til å skyte, så vil ikke jeg skyte noen. Jeg håper jo at dette kan løse seg, for da kan jeg fort bli eier av en slik båt.

Hvis det var slik at man kunne kjøpe båt uten henger så ville jeg tro at imp. fort ville få problemer med alle hengrene han blir sittende igjen med, for fra USA komme de med uansett eller ?. Og hvis det var slik at man kunne kjøpe båten uten henger hvorfor da denne pakkløsningen som ink. henger som ikke er typegodkjent, da må vel impotøren stille med typegodkjente henger som passer til denne type båt ved et eventuelt salg eller reduserer prisen på båt alene.

Klart det er alt om fiske sitt ansvar i forhold til artikkelen, de velger å bruke 4 sider på en pakkeløsnig som ikke er godkjent og hvis det er grunnet artikklen i alt om fiske folk som nå kjøper denne båten i den tro at hengeren strak er godkjent så er det alt om fiske sitt ansvar i mine øyne.

Men hvis det er ting som jeg skriver her som er feil og at det pr. i dag selges båter av denne type uten henger eller med en annen henger som typegodkjent i Norge så bør det komme frem i artikklen, eller her, for jeg som mulig kjøper vet det ikke, og det kom heller ikke frem i Alt Om Fiske.

Vi snakker tross alt om en del penger i denne saken, og båt er viktig for mange og da er det greit at reklamen f.eks fra alt om fiske faktisk forteller sannheten i sine saker.

Har vært inne på siden til impotør, der står det ingen ting om verken priser eller de forskjellige pakkeløsningen på de forskjellige båtene.

Men vektlegger jo også enkeltheten med denne hengeren ( som ikke er typegodkjent) i artikklen.

Ingen ting hadde gledet meg mer at at dette kom på plass og jeg regner med at alt om fiske (når de først bruker 4 sider til reklame) følger opp dette slik at de ikke setter sine lesere i en knipe i forhold til eventuelt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra sidene:

"Can I buy a boat without the motor or trailer?

A: Your TRACKER® Boat includes a Mercury® motor, selected to provide you with optimal performance, which is factory-rigged to exacting specifications. TRACKER Mod V and Deep V Boats also include a custom factory-matched trailer, designed to ideally accommodate your boat. TRACKER Boats are built to give customers more boat for less money – all in one p"

Høres mao ut som om det ikke er mulig å kjøpe båten uten henger, som igjen fører til at man får en henger som ikke er godkjent...

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalt ikke den som deltar aktivt i denne type forum, men som representant for den importøren der refereres til føler jeg det er på sin plass å komme med noen utfyllende kommentarer til innleggene.

For å fokusere på det viktigste først så er det vel tross alt båten og dens funksjoner som er avgjørende for en vellykket fisketur, og disse båtene er tross alt de mest solgte fiskebåtene i USA hvor fiske også er en lidenskap for mange. På samme måte som her i Norge.

At Europa har noen meget spesielle regler for registrering av tilhengere er selfølgelig beklagelig både for våre kunder og for oss, og som har ført til at en typegodkjenning har tatt mye lengre tid enn både vi og fabrikanten hadde forestilt oss.

Saken er imidlertid den at disse hengerne er utstyrt med hydrauliske påløpsbremser av samme type som finnes i de fleste nyere biler, og som både myndigheter og fritstående godkjente kontrollinstanser som TÜV i Tyskland anerkjenner som langt bedre en de konvensjonelle mekaniske bremser som er tilgjengelige på det Europeiske markedet i dag.

At prosessen har tatt så lang tid skyldes at det er en omfattende jobb å sikre at disse bremsene samsvarer med det Europeiske direktivet, og at fabrikanten ønsker at dette skal være riktig, noe som til slutt vil sikre også oss et riktig resultat.

Status for denne prosessen er at vi er i kontinuerlig dialog med fabrikanten som har lovet oss en snarlig oversendelse av samsvarserklæringen som er nødvendig for å typegodkjenne tilhengerene. vi er også av den formening ut ifra vår dialog med dem at dette ikke bør være lenge til.

Har også lyst til å gi en liten kommentar til den kameraten det refereres til som kjøpte en båt av oss sent i fjor høst og som ganske riktig ikke har fått sin tilhenger enda, men det må vel kanskje nevnes at denne personen har fått låne en annen tilhenger av oss helt gratis i hele perioden han har hatt båten, og som vel har medført at han ikke skulle ha hatt de helt store problemene med å benytte sin båt.

I tillegg bør det også nevnes at denne personen fikk et betydelig avslag på sin båt, siden han hadde et sterkt ønske om å kjøpe den og skulle samtidig samtidig sørge for at den ble vist frem. noe som også var interessant for oss siden dette var den første Tracker båten vi solgte i Norge.

At hans holdning har tatt en annen vending er for oss litt uforståelig siden vi hele tiden har lånt ham nødvendig tilhenger, men vi håper fokus i hovedsak kan holdes rundt båten og vi skal og gjør selvfølgelig vårt ytterste for at tilhengerene skal bli godkjent så raskt som mulig.

Rune Johansen

Importør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalt ikke den som deltar aktivt i denne type forum, men som representant for den importøren der refereres til føler jeg det er på sin plass å komme med noen utfyllende kommentarer til innleggene.

Synes det er flott at du velger å gjøre det, kan være at noen ting blir oppklart.

For å fokusere på det viktigste først så er det vel tross alt båten og dens funksjoner som er avgjørende for en vellykket fisketur, og disse båtene er tross alt de mest solgte fiskebåtene i USA hvor fiske også er en lidenskap for mange. På samme måte som her i Norge.

At Europa har noen meget spesielle regler for registrering av tilhengere er selfølgelig beklagelig både for våre kunder og for oss, og som har ført til at en typegodkjenning har tatt mye lengre tid enn både vi og fabrikanten hadde forestilt oss.

Så lenge man lovlig ikke kan få ut båten (altså i forhold til hva man bet. for i pakkeløsningen) så hjelper det ikke med all slags funksjoner i båten. Jan Leirud skriver at man kan få kjøpt båten uten henger. Vil det si at du har en pris med henger og en uten ? Og har du tilgang til en hengre som er typegodkjent og passer for slike type båter som kunden kan få kjøpt ?

Og hva med de som har bet. for hengeren, hva med de ? Skal de bare vente til hengeren er godkjent i Norge ?

Saken er imidlertid den at disse hengerne er utstyrt med hydrauliske påløpsbremser av samme type som finnes i de fleste nyere biler, og som både myndigheter og fritstående godkjente kontrollinstanser som TÜV i Tyskland anerkjenner som langt bedre en de konvensjonelle mekaniske bremser som er tilgjengelige på det Europeiske markedet i dag.

At prosessen har tatt så lang tid skyldes at det er en omfattende jobb å sikre at disse bremsene samsvarer med det Europeiske direktivet, og at fabrikanten ønsker at dette skal være riktig, noe som til slutt vil sikre også oss et riktig resultat.

Status for denne prosessen er at vi er i kontinuerlig dialog med fabrikanten som har lovet oss en snarlig oversendelse av samsvarserklæringen som er nødvendig for å typegodkjenne tilhengerene. vi er også av den formening ut ifra vår dialog med dem at dette ikke bør være lenge til.

Dette er vel en ting en impotør bør sjekke før man går til innkjøp av en slik pakkeløsning ?

Og er det ikke slik at disse hengerene ikke ble godkjent i henhold til det europiske direktiv i Sverige.

Har også lyst til å gi en liten kommentar til den kameraten det refereres til som kjøpte en båt av oss sent i fjor høst og som ganske riktig ikke har fått sin tilhenger enda, men det må vel kanskje nevnes at denne personen har fått låne en annen tilhenger av oss helt gratis i hele perioden han har hatt båten, og som vel har medført at han ikke skulle ha hatt de helt store problemene med å benytte sin båt.

I tillegg bør det også nevnes at denne personen fikk et betydelig avslag på sin båt, siden han hadde et sterkt ønske om å kjøpe den og skulle samtidig samtidig sørge for at den ble vist frem. noe som også var interessant for oss siden dette var den første Tracker båten vi solgte i Norge.

Det jeg synes er rart er at du ikke ser fortvilelsen i en slik sak. Du bet. for en pakkeløsning der en del koster minimum 25000,- som du ikke får bruke. "Han fikk et betydlig avslag på sin båt", vil det si at du mener han skal være fornøyd. Og til slutt, det skulle vel bare mange at han fikk låne en henger gratis, en henger som koster ca 15000,- under en hva han har bet. for. Når dette er en båt man har drømt om og båt og henger er laget på den måten den er, så er det ikke veldig kult å få noe helt annet.

At hans holdning har tatt en annen vending er for oss litt uforståelig siden vi hele tiden har lånt ham nødvendig tilhenger, men vi håper fokus i hovedsak kan holdes rundt båten og vi skal og gjør selvfølgelig vårt ytterste for at tilhengerene skal bli godkjent så raskt som mulig.

Synes ikke du skal tilføre hans holdninger noe nytt , jeg skriver for meg og mitt, jeg har selv lyst på en slik båt, men etter som jeg kjenner denne kammeraten så har jeg blitt informert om hvordan dette har foregått og jeg er glad for at jeg ikke var den føste som kjøpte denne type pakkeløsning, men har ventet til saken får en løsning.

Takk for at du tok deg tid til å skrive inn Rune Johansen. Det er en flott båt vi snakker om bare synd at ting er som der er med hengeren.

Rune Johansen

Importør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

Nå blir jeg usikker, importør og forhandler snakker ikke likt i denne saken - levers båten bare som pakkeløsning eller ikke?

Bildene i aof viser da vitterlig at hengeren er i bruk! - jeg tolker dette da dithen at den er kjørt ulovlig iom at prøveskilter er ulovlig på en ikke typegodkjent tilhenger.

At importøren blander inn misjonæren forundrer jeg meg over, faktisk endel forbannet. Dette kaller jeg å sette nådestøtet på seg selv.

Godt at team aof kjørte Buster under trolling nm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

Nå blir jeg usikker, importør og forhandler snakker ikke likt i denne saken - levers båten bare som pakkeløsning eller ikke?

Bildene i aof viser da vitterlig at hengeren er i bruk! - jeg tolker dette da dithen at den er kjørt ulovlig iom at prøveskilter er ulovlig på en ikke typegodkjent tilhenger.

At importøren blander inn misjonæren forundrer jeg meg over, faktisk endel forbannet. Dette kaller jeg å sette nådestøtet på seg selv.

Godt at team aof kjørte Buster under trolling nm.....

Huff!!

Tenk å lage så mye styr for en sak om en båt i AoF. Jeg som kjøpte båten var fullstendig klar over problemene med godkjenning av henger.

Jeg er er også klar over at jeg må skaffe en annen henger enn tackerhengeren til den eventuelt blir godkjent.

La meg også presisere en ting til; JEG ER IKKE FORHANDLER og selvsagt kan jeg ta feil i det jeg har uttalt og beklager i så fall det.

JL

BÅTEN KAN KJØPES UTEN HENGER MOT ET PRISAVSLAG.

Jeg fikk AoF til å lage en sak på Tracker Targa 175 WT som er nye i Norge(det trodde jeg du skjønte Walmann) som jeg så på som en trivlig nyhet for sportsfiskere.

Nå er jeg ferdig med denne saken.

JL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff!!

Tenk å lage så mye styr for en sak om en båt i AoF. Jeg som kjøpte båten var fullstendig klar over problemene med godkjenning av henger.

Jeg er er også klar over at jeg må skaffe en annen henger enn tackerhengeren til den eventuelt blir godkjent.

La meg også presisere en ting til; JEG ER IKKE FORHANDLER og selvsagt kan jeg ta feil i det jeg har uttalt og beklager i så fall det.

JL

Jeg må få lov til å si at vi snakker da om store verdier for en enkelt person (for de fleste av oss), det er folk som tar opp lån å bet. på dette i mange år for å få seg drømme ekviparsjen og pr. i dag så kan jeg ikke skjønne noe annet en at de ikke får det de har bet. for. Etter som hengeren er ink. i pakkeprisen og det er jo ingen billig henger vi snakker om, den til min kompis koster 25000,-. Er noe ekstra utstyr man kunne kjøpt til båten for de penga.

Synes jo som Thilesen det å skyte på misjonæren blir veldig galt, måtte jo være bedre å komme i dialog med kunden å gi en for for kompensasjon ol. Han var ikke klar over problemet slik jeg har forstått det ved sitt kjøp, det stiller seg andeledes når man er klar over problemet ved kjøpet.

Men dette er ikke saken kjerne fra min side(selv om det er vanskelig å komme uten om det) , det er hvilket ansvar Alt Om Fiske har for sine leser i forhold til til hva de skriver i sine blader, i mine øyne så er dette en ren reklame for noe som ikke er lovlig bruk i Norge (jo båten er lov jeg skjønner det og man kan kjøre den på en typegodkjenthenger) etter som man selger dette som en pakke å bet. for alt i pakka. Prisen i bladet på 175WT totalpakka er 268.000,- og det inkluderer en ulovlig henger. Å den må man bet. for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket ansvar AoF har? De har vel ansvar for å gi korrekte opplysninger som i dette tillfellet er nøyaktig sammenfallende med hva de skrev: Båten selges med henger. Hengeren er ikke godkjent, men det jobber importøren med.

Hvis noen skulle løpe å kjøpe denne båten for så å bli skrekkelig overrasket og føle seg lurt når hengeren ennå ikke er godkjent, ja da bor de langt ute i skogen...

Jeg vil heller skryte av importøren og Rune Johansen (ikke DEN Rune Johansen, går jeg ut i fra...) som importerer en spesialbåt for fiske (ikke så mange av dem som kommer til norge) og tar jobben med å få godkjent hengeren!

EDIT: Også skryt til AoF som lager en fin artikkel om båten og en dreven gjeddefisker!

Endret av StåleG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BÅTEN KAN KJØPES UTEN HENGER MOT ET PRISAVSLAG.

Jeg fikk AoF til å lage en sak på Tracker Targa 175 WT som er nye i Norge(det trodde jeg du skjønte Walmann) som jeg så på som en trivlig nyhet for sportsfiskere.

Nå er jeg ferdig med denne saken.

JL

Se der kom det nye opplysninger.

Selv om du tror jeg ikke skjønner noe :lol: så var det vel flere av oss som var klar over at det å skrive om denne båten kunne føre til en del diskusjon Jan.

Jeg håper jo bare at dette skal løse seg.

Hvis noen skulle løpe å kjøpe denne båten for så å bli skrekkelig overrasket og føle seg lurt når hengeren ennå ikke er godkjent, ja da bor de langt ute i skogen...

Ref artikklen

tilhengeren er i skrivendestund ikke godkjent i Norge, men i følge impotøren er det like før.

Tror han har sakt det x antall ganger Ståle uten at noe har skjedd, men men......... og det er faktisk tvil om det vil bli godkjent i Norge, men det får tiden vise...................så spørs det hvor lang tid man skal ha på seg.

Jeg ønsker båten hjertlig velkommen og som sakt så kunne jeg tenke meg en slik selv.

Nå kom det frem at båten selges uten henger med et prisavslag, noe som ikke har vært aktuelt før, så ting skjer å det skjer i til det best for forbruker, og får man glade forbrukere for man som oftes godt salg.

Men nå har jeg sikkert sakt nok i denne saken jeg også.................... :) men ville ikke vært foruten.

Grunnen til min iver er jo at jeg har følt med denne saken snart i et år og har selv hørt han snakke på båtmesser.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint at du påpeker det problemet med tilhengeren,Walmann.Siden du har inngående kjennskap i denne saken,har du full rett til å uttale deg :lol: Du skal heller ikke se bort fra at saken nå blir prioritert meget høyt fra importørens side.

Nesten som Tv2 hjelper deg dette her,bare at nå er det Walmann hjelper deg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at dette har importøren sagt i ett år allerede... så hva er det som gjør at det er "mer" like før nå ?

Ikke alltid like lett å skjønne seg på Walmann, men denne gangen tror jeg essensen i greia ligger i setningen min over, det blir bare litt mye store bokstaver og mange utropstegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skriver:

"Hengeren er i skrivende stund ikke godkjent i Norge, men ifølge importøren er det like før."

What's the problem?

Denne båttypen ble vel imp. tidlig 80 tall og de forsøkte å få godkjent den type henger , noe de ikke kan ha lykkes med etter som man i 2007 forsatt jobber med saken.

Jeg håper at Alt Om Fiske følger opp denne saken ang. godkjenning av hengeren, kan være det som kan sette fart på prossesen.

Det har gått 9 mnd uten at hengeren har blitt godkjent, det er sikkert ikke lenge i forhold til hva den må igjennom for å bli godkjent (hvis den noen gang blir det) for Norge.

Etter som man har hørt en tid at det det er "like før" (ca 9mnd) så blir det spennende å se hva "like før" betyr når det står i Alt Om Fiske.

Men det er jo kjempe flott at man nå kan få kjøpt båten uten henger med et avslag i prisen, så det skjer positive ting. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hvilket ansvar AoF har? De har vel ansvar for å gi korrekte opplysninger som i dette tillfellet er nøyaktig sammenfallende med hva de skrev: Båten selges med henger. Hengeren er ikke godkjent, men det jobber importøren med.

Hvis noen skulle løpe å kjøpe denne båten for så å bli skrekkelig overrasket og føle seg lurt når hengeren ennå ikke er godkjent, ja da bor de langt ute i skogen...

Jeg vil heller skryte av importøren og Rune Johansen (ikke DEN Rune Johansen, går jeg ut i fra...) som importerer en spesialbåt for fiske (ikke så mange av dem som kommer til norge) og tar jobben med å få godkjent hengeren!

EDIT: Også skryt til AoF som lager en fin artikkel om båten og en dreven gjeddefisker!

Har du fått noen oppdateringer på hvordan det går med denne impotøren du skryter av StåleG ?

Ut i fra hva jeg kan lese av innlegget ditt så har du jo kjennskap til hva som har skjedd siden 1980 (da den første båten kom) og frem til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir vel blanke beng langt inn i lykkeland i om hengeren er godkjent eller om noe har skjedd siden sist. Dette er jo en båtpakke som aldri hadde blitt aktuell for meg............................................

Jeg er ikke sikker på hvordan DU leser innlegget mitt, men jeg har ikke kjennskap til hverken båt eller importør utover artikkelen i bladet og denne tråden, og kommer neppe til å søke det heller. Spørsmålet ditt var i utgangspunktet om AoF hadde gjort seg skyldig i noen form for løgn eller ikke vært sitt ansvar bevisst overfor leserene ved å trykke artikkelen. De skriver tingene som det er, så svaret er nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket ansvar AoF har? De har vel ansvar for å gi korrekte opplysninger som i dette tillfellet er nøyaktig sammenfallende med hva de skrev: Båten selges med henger. Hengeren er ikke godkjent, men det jobber importøren med.

Og hvor langt tid skal en imp. ha på seg StåleG ??

Hvis noen skulle løpe å kjøpe denne båten for så å bli skrekkelig overrasket og føle seg lurt når hengeren ennå ikke er godkjent, ja da bor de langt ute i skogen...

Men hva skal de i skogen aksepteter av tid i forhold til godkjennelse da ståleG. Det har gått et år.

Regner med et svar på dette StåleG du som er så flink å bor i byen.

Jeg vil heller skryte av importøren og Rune Johansen (ikke DEN Rune Johansen, går jeg ut i fra...) som importerer en spesialbåt for fiske (ikke så mange av dem som kommer til norge) og tar jobben med å få godkjent hengeren!

Hva er det han har gjort for deg StåleG etter som du kan gå ut å skryte av impotøren.

Jeg vil jo si hvis du ikke vet noe om histrorien til Tracker i Norge ( den første båten kom til Norge på 1980) og da med henger, kan jo forsatt si at 27 år etter så er hengren forsatt ikke godkjent. Men det kan jo se ut som du tror og vet at denne hengren bil godkjent, noe den ikke kommer til å bli i hverfall ikke med det bremessytemtet som er på en i dag, og på de fleste båter fra tracker må man ha bremser grunnet vekt på båt.

EDIT: Også skryt til AoF som lager en fin artikkel om båten og en dreven gjeddefisker!

Artikkel ?? eller reklame StåleG.

Og hvis du egentlig gir "blanke beng langt inn i lykkeland" så bør du kun svare på det du kan noe om i en slik sak (altså ansvaret til AOF) og ikke alltid mulig annet.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer litt her uten at det er for ståle, men som en som sitter påsidelinjen og syns at diskusjonen tar en litt feil rettning.

Hvilket ansvar AoF har? De har vel ansvar for å gi korrekte opplysninger som i dette tillfellet er nøyaktig sammenfallende med hva de skrev: Båten selges med henger. Hengeren er ikke godkjent, men det jobber importøren med.

Og hvor langt tid skal en imp. ha på seg StåleG ??

Imp. skal ha så lang tid det tar... enkelt og greit. Poenget er at imp. jobber med saken.

Hvis noen skulle løpe å kjøpe denne båten for så å bli skrekkelig overrasket og føle seg lurt når hengeren ennå ikke er godkjent, ja da bor de langt ute i skogen...

Men hva skal de i skogen aksepteter av tid i forhold til godkjennelse da ståleG. Det har gått et år.

Regner med et svar på dette StåleG du som er så flink å bor i byen.

Her var vel poenget heller at man burde SPØRRE om hengeren er godkjent før eventuelt kjøp slik at man ikke skulle føle seg lurt... sånn all den tid det faktisk er opplyst om det

Jeg vil heller skryte av importøren og Rune Johansen (ikke DEN Rune Johansen, går jeg ut i fra...) som importerer en spesialbåt for fiske (ikke så mange av dem som kommer til norge) og tar jobben med å få godkjent hengeren!

Hva er det han har gjort for deg StåleG etter som du kan gå ut å skryte av impotøren.

Han har vel neppe gjort noe for Ståle direkte... men ettersom han satser i et nisje-marked som vi er en del av så er vel heder på sin plass??

Jeg vil jo si hvis du ikke vet noe om histrorien til Tracker i Norge ( den første båten kom til Norge på 1980) og da med henger, kan jo forsatt si at 27 år etter så er hengren forsatt ikke godkjent. Men det kan jo se ut som du tror og vet at denne hengren bil godkjent, noe den ikke kommer til å bli i hverfall ikke med det bremessytemtet som er på en i dag, og på de fleste båter fra tracker må man ha bremser grunnet vekt på båt.

EDIT: Også skryt til AoF som lager en fin artikkel om båten og en dreven gjeddefisker!

Artikkel ?? eller reklame StåleG.

Og hvis du egentlig gir "blanke beng langt inn i lykkeland" så bør du kun svare på det du kan noe om i en slik sak (altså ansvaret til AOF) og ikke alltid mulig annet.

Og sååååå roer vi det hele litt ned.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.