Gå til innhold
Fiskersiden

Erfaringer med JERA - Havfiske i Langesund


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trym, spørs hva du mener med "testa" da.

Bli ikke helt det store med 1190m sene på 15m dyp i bunnefjorden liksom!

[8)]

Så svaret er vel, nei det er ikke testet enda.

Men men, håper jo IKKE at noen av dere blir dårlig da.

Ville vært trist å måtte melde pass på en slik tur!

Men skulle det skje så ..... [ :D ]

Jeg er klar! [8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Prikken

Har avtalt med Thore G at vi møtes på havna kl 0630[|)]. Før den tid er det tidslås på båten så den vil ikke starte. Alle fornøyd[?]

Trym = gladgutt.

(er vant til å stå opp tidligere enn det når Erlend og jeg skal ut på surfetur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update fra Trym på SMS!

I går

Ingen tur ut med Jera i dag. Blåste for mye i går. Havnet på ***** og klarte så vidt å fiske noen timer i kveld. Lho og Gabrielsen fikk lomre ny arter for de. Erlend fikk rødflekkasmåhai på 1050 gram prikken og jeg fikk ikke noe å snakke om. Satser på bra tur i morgen. Trym.

I dag

Vi har hatt en flott dag på sjøen. 12 Langer 3 brosmer og 3 svarthå Prikken tok den største langa på 10,2 jeg tok største brosma på ca 4 største sh lho 690 g

[ :D ] Grattis gutta.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig bra med sjøsyken Charlie.

Tok en pille for sikkerhetsskyld før vi reiste ut og var ikke dårlig i det hele tatt.

Faktisk var jeg så uforskammet opplagt under hele turen at jeg var den eneste som tok meg tid til en mat pause i fiskingen.

Har noen bilder som kommer etter hvert fra turen... men siden ikke jeg fikk noe over 10 kg. har jeg faktisk ingen bilder av fisk... det får de andre gutta legge ut.

[ :P ]

Hele helgen ble faktisk vellykket selvom vi ble litt deppa over å ikke komme ut på lørdag. En depresjon som øl, sprit, vin og champis snudde om på til en riktig så hyggelig fredagskveld.

Lørdagen benyttet vi til å gni tinningene og lage mat før vi purret opp Robert til å guide oss til en plass. Søndagen kom vi oss ut.

Det var digg å være havet igjen... ikke bare ved siden av.

EDIT: Glemte en viktig detalj.... på lørdagen var jeg den ENESTE som ikke fikk små-torsk (fikk faktisk ingen i løpet av hele helgen)... Så snill er jeg lissom... inviterte til venners-venners-fest... og lot alle de andre plukke opp mine venner.

[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får passa på att tacka alla som var med för en synnerligen trevlig helg. Erlends pickhaj var definitivt helgens höjdpunkt för min del. Hade gärna sett att jag fått den[ :D ] Men blev en ny art i alla fall, en lomre i storlek small kom upp.

Långafisket gick rätt åt skogen, blev utfiskad efter noter[ :P ][:I] Men efter en taktikändigt som gick ut på att börja fiska med gamla hedeliga J-krok så fick t.o.m jag långa i båten.

Tack också till Robert för utmärkt guidning! Vi kommer gärna tillbaka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.