Gå til innhold
Fiskersiden

Erfaringer med JERA - Havfiske i Langesund


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av EWalle

Må bare bemerke at Jera etter mine opplysninger er leid ut 5.Mars til bl.a. meg og noen andre arbeidskamerater...

Det er den dessverre ikke etter mine opplysninger.[ :D ] Thore G har jo bekreftet at han er skipper for oss på lørdag. Håper dette ordner seg siden det er lite aktuelt for meg å reise oppover bare på søndagen ( 6. mars)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Om jeg skapte forvirrïng, så skjedde det utilsiktet, men da blir det ihvertfall en tur for meg 19. mars tror jeg det var. Ihvertfall helgen rundt, og det gleder jeg meg nok til... 10 år siden forrige havfisketur (til tross for at jeg bare er 25 år...)

Lykketil den helgen, og jeg forventer (gode) fangstrapporter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Må vel friske opp denne. Bare en lønning til avreise[ :D ]

Har jeg forstått dere riktig om alle blir med begge dagene?

Hvor mange må leie utstyr og dress?

Noen som kan skaffe sild/makrell? Er vel bedre enn sei som agn. Jeg jobber med saken, men sliter litt...

Når og hvor skal vi møtes på fredag?

Hva med overnatting sov???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 Jeg skal være med begge dagene

2 Har utstyr og dress.

3 Agn: Har ikke helt oversikten. Ellers er det vanlig å stoppe opp litt for å fiske agn på utfarten.

4 Vi møtes vel på fredag ettermiddag/kveld. Det enkleste er vel at vi avtaler ett sted jeg kan treffe dere, og så kjører dere etter meg til foreldrene mine.

5 Overnatting: Vi sover i huset til foreldrene mine. (Tror ikke de helt er klar over hva de har sagt ja til) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

Jeg blir med begge dagene. Har utstyr selv, men må leie flytedress.

Ang utstyr så lurer jeg litt på hva jeg skal ta med av søkker, pilker og slikt. Blir vel temmelig tunge vekter på det vi skal slippe ned til fisken?

Har ikke tenkt så mye på dette enda, men det begynner vel å bli på tide...

Det er vel strømforholdene som avgjør hvor tunge vekter det er nødvendig å fiske med.. fra 400g til 2kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkene med frossen makrell som selges i matvaredisken er kanooon. Ferdige fileter med skinn og alt! Enklere og reinsligere får man det ikke.

Si ifra når dere kommer. Hvis jeg har fri, og dere har tenkt å ta dere enn kopp kaffe eller pils en plass, så hadde det vært koselig å treffe noen flere fra forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frysen er noen kvaderat ja så det er ingen problem. Mulig det er mer på den store frysen også, men der har jeg ikke sjekket. Men jeg ville gått (ringt) ned å gjort en avtale ellers er det mulighet for at det blir solgt. Kan sende deg tlf. nummer/navnet på en PM dersom det er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.