Gå til innhold
Fiskersiden

Aquasure


ford prefect
 Share

Recommended Posts

Jeg bruker endel Aquasure til lapping av vader og jakke, og til å mekke egne løkker på fluesnører.

Irriterer meg etterhvert endel over at tubene størkner i toppen og deretter nedover tuben :( Dvs andre eller tredje gang den skal brukes er det bare å fjerne litt størknet lim i toppen av tuben, men etter det størkner opptil 2\3 av limet i tuben... Da stikker jeg hull nederst og bruker den en siste gang.

Noen som har knekket koden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kjøp porsjonspakkene (de små tubene) som kom i fjor...

Bruker ellers trikset til Ford med å stikke hull på tuben etter hvert som det størkner i toppen.

Forøvrig også god triks å holde den på høykant og rulle sammen tuben bakfra for å presse ut all luft etter hver bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt de små tubene, men de koster endel da om man bare kan bruke dem to-tre ganger..

Det er ikke akkurat mengder som skal til for å lappe et lite hull i jakka og lage løkker på 2-3 snører. Men om man tenker våt jakke og kjøpe ferdigløkker så er kanskje ikke prisen så avskrekkende :blink:

Takker for gode tips! Ligger nå i frysen så får vi se hvordan det går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er viktig at du klemmer så det kommer lim ut av tuben, så stryker du et det overflødige limet og setter på troppen, på den måten slipper du noe luft u tuben da holder den lenge , skal ikke mye luft til inni der før den er ødelagt, helst også fylle troppen med lim slik at det ikke er luft i den heller, har funka fint for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips 2: Når du først har åpnet tuben - legg en liten dråpe i korset på alle tubetreblekrokene dine (tok unna 40 stk ifm rep av vader i går) - så får du utnyttet den mens den først er åpen. Bland gjerne i litt fargepulver i orange, blåt, gul, grønn eller orange eller litt glitter i limet til noen av krokene. Sett så til rotasjon (ja, for du har laget din egen rotasjonstørker, ikke sant? (https://www.fiskersiden.no/content/view/100/))

Setter en liten ekstra spiss på tubefluene dine og hindrer vingen i å sette seg fast i dette krysset. (Ja, for du driver ikke å gambler med at enkelte kast ikke fisker fordi vingen har kilt seg fast?!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast aquasure´n i søpla og kjøp UV-herdende lim.

Da kan du la tuben ligge uten hetten om du skulle ønske det.

Mvh

Arild

Har med UV-lim i "førstehjelpskrinet" (inneholder også bindetråd, nål, trådtreder, superlim, smøremidler, minisaks, skalpellblader, noen korte rør fra q-tips, småtuber med StormSure/AquaSure, lapper til vadere, osv), men bruker utelukkende UV-lim som førstehjelp da det ut fra mine erfaringer ikke kan erstatte AS/SS til større hull og heller ikke er like fleksibelt og varig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten og vite med sikkert kan det kanskje lønne seg og stikke et mindre hull i tuten med ei knappenål. Hvis denne settes inn i hullet før man setter på korken kan den hjelpe til med og tette hullet i tuten bedre + at når du drar ut nåla har du et åpent hull til det flytende limet. Husk at det er viktig og holde tuten ren for lim før korken settes på igjen.

Bare et forslag til utprøvelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.