Gå til innhold
Fiskersiden

Fluesnellejungelen........


Lystfisker
 Share

Recommended Posts

Jeg har tenkt å kjøpe meg ei ny snelle til min gode, gamle Scott 9'6" #7, todelt sådan.

Tror det er en SSA eller noe slikt. Uansett er den utrolig god til å kaste med, og ikke minst kjøre fisk på.

Snella trengs å byttes ut nå, den begynner å bli gammel.

En Ron Thompson, før storspolesnellenes tid..... Funker egentlig godt, men......

Det er jo vanvittig mye å velge i blant utallige sneller. Mange ser jo snaisne ut,

men det er jo ikke gull alt som glimrer, er det vel...?

Er det noen som har gode erfaringer med sneller til rundt 1500 kroner, eller billigere?????

Hadde ikke tenkt å bruke så veldig mange kronasjer på dette.

Har foreløpig vurdert Streamstix Troutseeker, Loop Evotec CLW, Lamson Radius,

Redington Titanium CDL, Vosseler CD, ....... vel, du skjønner?

Er det noen der ute som har gode/dårlige erfaringer å komme med når det gjelder

disse snellene, eventuelt andre sneller i samme prisklasse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg akkurat, Guidline Igma 2 håndsen min (hardy Swift).

Men erfaringer har jeg ikke med den, men virker som om den er av god kvalitet. god lyd og bremsen virker fast og fin. Men som sagt så har jeg ikke kjørt fisk på den enda...

Den finnes i 7-9 størrelse også..

Mvh

Speyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har supermye erfaring med mange modeller, så er jeg i hvertfall fornøyd med den jeg har nå på #8'er stangen min: http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdi...aspx?plid=34577

Spesifikasjoner:

- Seneklasse: # 7/8

- Senekapasitet: WF8F + 180 meter 20 lbs backing

- Vekt: 190 gr.

- Kulelager: 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært moro om flere hadde hatt "guts" til å teste ut Vosseler. Kjøpte meg en til det lettere laksefisket i fjor og er fornøyd så langt. I mine øyne en sterkt underpriset snelle ut fra hva man får igjen. Trolig fordi de forsøker etablere seg på markedet...

Kan ellers nevne at jeg også fisker med en Backwinder på 5. året eller noe og bruker den mye i saltvann, noe en del dømte nord og ned til å begynne med. Kan si så mye som at det har vært helt problemfritt. Kun skylt med ferskvann etter de fleste turer... Kanskje hakket over i pris, men kult design + norsk var utslagsgivende for meg, man må jo støtte de som tør satse litt utenom det vanlige her på hjemmebane...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to Edge sneller, no1 tok kvelden etter drøyt et år. No 2, garantierstatning, er drøyt et år og snart klar for dynga.Styr hvertfall unna det merket i jungelen. Jeg fisker mye i sjøen men skyller alltid snellene i ferskvann. Kanskje andre har helt andre erfaringer med merket, dette er mine.. God og billig er Guideline Reelmaster. Har brukt den mye og i tillegg fikk den toppkarakter i en test jeg så i et av "menighetsbladene" i vår.Husker bare ikke hvilket..

Når du har bestemt deg kan du prøve fluefiske .net "kjøpes" eller "selges". Alltid noen som har noe liggende..

Endret av sarepta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en evotec fra loop eller daniellson, scierra traxion er også noe du bør kikke på :lol:

Om vi beveger oss over i den prisklassen ville jeg heller hatt en Lamson LS3 Hard Alox :)

Men Guideline snellene skal være driftsikre. Sjekk ut Agdars.no for bra tilbud på f.eks GL Reelmaster Seatrout!

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.