Gå til innhold
Fiskersiden

At det går an å være så dum...


Perca
 Share

Recommended Posts

For en måned siden var det en som kom til meg og ville kjøpe den ene bilen min... Jeg dro litt på det for bilen var grei og ha, men samtidig så synes jeg det var litt uklokt å ha to forholdsvis kostbare biler. Fyren bød meg et beløp for bilen som jeg umiddelbart godtok og dermed var bilen solgt...

Egentlig så var det veldig bra å få solgt en bil så enkelt og til en god pris, men... Det som var ganske toskete var at dette var den bilen som hadde hengerfeste. Vel, ikke noe problem tenkte jeg, det er jo bare å få montert et på den bilen jeg fortsatt har igjen.

Og det var nå jeg skjønte at jeg hadde vært over gjennomsnittelig dum! Ikke et jævla bilverksted hadde tid til å montere hengerfeste på bilen min!!! :hailfs: Der sto jeg... Med båten på hengeren og med fiskeabstinens så det holder uten å komme meg på fjorden for å få fisket i det heletatt! Nå har det gått 3 uker siden bilen ble solgt og jeg begynner å bli mannevond... Ja, det påstår ihvertfall Fruen. :D Og jeg leser om både makrell og havabborfangster i fjorden og blir enda mer frustrert da jeg ikke kommer meg utpå! Å fy flate som jeg angrer på det bilsalget!

Men nå er det håp! Jeg har fått time til montering av hengerfeste onsdag neste uke.

:) Men en ting er sikkert, jeg skal aldri noensinne begå samme tabba en gang til! Neste gang jeg skal selge en bil så skal jeg på forhånd sørge for å ha bil med hengerfeste tilgjengelig fra dag 1 etter bilsalget.

Jeg antar at de neste 6 dagene blir laaange...

Er det noen som trenger en lettmatros i nærmeste framtid..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en pontongbåt du kan låne - fordelen (?) er at det bare er plass til èn så du slipper ha med kjærringa. Ulempen er at du må ro selv... så her nytter det ikke be Motor`n pent om rohjelp....

Må i såfall avhentes i kveld og går på et normalt takstativ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en måned siden var det en som kom til meg og ville kjøpe den ene bilen min... Jeg dro litt på det for bilen var grei og ha, men samtidig så synes jeg det var litt uklokt å ha to forholdsvis kostbare biler. Fyren bød meg et beløp for bilen som jeg umiddelbart godtok og dermed var bilen solgt...

Egentlig så var det veldig bra å få solgt en bil så enkelt og til en god pris, men... Det som var ganske toskete var at dette var den bilen som hadde hengerfeste. Vel, ikke noe problem tenkte jeg, det er jo bare å få montert et på den bilen jeg fortsatt har igjen.

Og det var nå jeg skjønte at jeg hadde vært over gjennomsnittelig dum! Ikke et jævla bilverksted hadde tid til å montere hengerfeste på bilen min!!! :hailfs: Der sto jeg... Med båten på hengeren og med fiskeabstinens så det holder uten å komme meg på fjorden for å få fisket i det heletatt! Nå har det gått 3 uker siden bilen ble solgt og jeg begynner å bli mannevond... Ja, det påstår ihvertfall Fruen. :D Og jeg leser om både makrell og havabborfangster i fjorden og blir enda mer frustrert da jeg ikke kommer meg utpå! Å fy flate som jeg angrer på det bilsalget!

Men nå er det håp! Jeg har fått time til montering av hengerfeste onsdag neste uke.

:) Men en ting er sikkert, jeg skal aldri noensinne begå samme tabba en gang til! Neste gang jeg skal selge en bil så skal jeg på forhånd sørge for å ha bil med hengerfeste tilgjengelig fra dag 1 etter bilsalget.

Jeg antar at de neste 6 dagene blir laaange...

Er det noen som trenger en lettmatros i nærmeste framtid..?

jeg har bil med hengerfeste men ingen båt for øyeblikket, og lysten på f.eks steinsfj. på lørdag er stor :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bil med hengerfeste men ingen båt for øyeblikket, og lysten på f.eks steinsfj. på lørdag er stor :)

:hailfs:

Jeg ringer deg umiddelbart!!! Men ikke no klining altså!

:):):):):):)

He, he... Pontongbåt..? Hvor mange tonn kan den bære..? :D Jeg synes jeg ser meg selv i en slik mens Tuppen og Preben fra Oslo 3 kommer fossende ut Frognerkilen i sin Prinsess på mangeogførti fot! :) Og der sitter jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig, det er en bagatell å montere hengerfeste på de fleste biler, men ikke alle... Om jeg monterer et hengerfeste selv på min bil så vil jeg få så mange feilmeldinger at det er best å la bilen stå! Det er ikke bare fordeler med moderne og såkalt avanserte biler..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var nå jeg skjønte at jeg hadde vært over gjennomsnittelig dum! Ikke et jævla bilverksted hadde tid til å montere hengerfeste på bilen min!!! :D Der sto jeg... Med båten på hengeren og med fiskeabstinens så det holder uten å komme meg på fjorden for å få fisket i det heletatt! Nå har det gått 3 uker siden bilen ble solgt og jeg begynner å bli mannevond... Ja, det påstår ihvertfall Fruen. :D

Det er ikke så synd på han. Det er værre med meg. Ikke får jeg fisket i sjøen og ikke har jeg bil ( det var jo min som ble ofret). Det gikk jo litt fort dette bilsalget, selv om jeg faktisk ymtet frempå om det ikke hadde vært litt lurere å få hengefeste på den andre bilen før vi solgte (fordi det er ferietid) !!!!!!!!!!!!!! Men, jeg skulle vist vært litt tydligere. Glemte jo at mannfolk ikke skjønner hentydninger :lol:

Og ja, det hender at han kan være litt mannevond innimellom nå, spesielt når jeg minner han på at vi kunne vært ute etter makrell og havabbor :lol::lol: . Men neste helg, da...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo at mannfolk ikke skjønner hentydninger :D

Hint og hentydninger er det værste som finns.

Si det rett ut alltid når det er noe du vil.

kanskje vi som er menn tørr og svare "Ja" engang en kvinne spør "Ser jeg tjukk ut i denne?"

(men vi kommer aldri til å spørre om veien!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hengerfeste....

Selv på min 91mod var det å montere hengerfeste noe ikke gjorde selv. Hadde vel ikke fått samme problemet med feilmeldinger, men bare en lampe i dæsjen som lyser hver gang hengeren er tilkoblet.

Trym, det er hint vi skjønner veldig godt og reagerer kjappt på.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VRÆÆÆL !

Verkstedet kunne ikke montere hengerfestet før til torsdag!!!

Men jeg har funnet en løsning! :D Jeg skal byttelåne bilen min med en som har hengerfeste i kveld! Han får min bil og jeg får hans bil, en Toyota HiAce 1902 modell (sånn ser den ihverfall ut!) Men den har hengerfeste!!! :):D:)

YIPPIIII...

Ps. stakkars makrell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hint og hentydninger er det værste som finns.

Si det rett ut alltid når det er noe du vil.

kanskje vi som er menn tørr og svare "Ja" engang en kvinne spør "Ser jeg tjukk ut i denne?"

(men vi kommer aldri til å spørre om veien!)

Her er vi helt på linje Trym. Hentydninger, tåkeprat og tankelesning er ikke akkurat aktiviteter for MENN. Slikt går oss hus forbi. Kall heller en spade for en spade. Og naturligvis spør en mann ALDRI om veien. GREIE SJØL. Stedssans og orienteringsevne hører jo tross alt til de ferdigheter og egenskaper menn faktisk har!! :D:):D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi helt på linje Trym. Hentydninger, tåkeprat og tankelesning er ikke akkurat aktiviteter for MENN. Slikt går oss hus forbi. Kall heller en spade for en spade. Og naturligvis spør en mann ALDRI om veien. GREIE SJØL. Stedssans og orienteringsevne hører jo tross alt til de ferdigheter og egenskaper menn faktisk har!! :D:):D:)

GENER Piscator, gener... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig, det er en bagatell å montere hengerfeste på de fleste biler, men ikke alle... Om jeg monterer et hengerfeste selv på min bil så vil jeg få så mange feilmeldinger at det er best å la bilen stå! Det er ikke bare fordeler med moderne og såkalt avanserte biler..!

Den "mekaniske" delen av å montere selv er enkel. Selv har jeg overlatt det elektriske til verksted. Dessuten tar verksted, særlig merkeverksted, vanvittige priser for hengerfester (mener vi ga 10 000,- for ferdig montert feste på Touranen, helt sykt).

Og gjerrig (*****) som jeg er så har jeg appåtil kjøpt brukte hengerfester til mine to siste biler. Mener jeg ga 700,- + frakt for mitt siste. Tok under timen å montere (+ en time hos verdens verste verksted, Mekonomen på Lambertseter, som var en udugelig gjeng som ikke klarte noe som helst og tok godt betalt for det..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.