Gå til innhold
Fiskersiden

Sværsvann 3.12


MC85
 Share

Recommended Posts

Tok en tur til sværsvann i dag, litt sør for oslo. Det ble 15 abbor, for det meste smått, men en fin på 300g. Fikk også en mort og en gjedde (på pimpel!). Mistet den samme pimpelen rett etterpå da en gjedde slukte den, og jeg satt tilbake med slakt snøre...Uansett en fin tur...med rådyr ute på isen og det hele. Det var god tykkelse på isen, rundt 20cm de fleste steder, med lite snø oppå. Tok et bilde av fangsten med mobilkamera:Photo0118.jpg

Som sagt var alt jeg fikk småtteri (gjedda var også liten, ca 500g), så jeg valgte å ta livet av de fleste jeg fikk. litt uttynning skader aldri....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja isen var tjukkere enn jeg forventet! Har fått kilosabbor der før, og mange fine rundt halvkiloen.... Har også fått en gjedde på 6kg der på sommeren. Så at det finnes storfisk der er det ikke tvil om...Har også fått opp noe GROV mort der sommerstid.Da snakker vi om mort på 8-900g.....[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Ja isen var tjukkere enn jeg forventet! Har fått kilosabbor der før, og mange fine rundt halvkiloen.... Har også fått en gjedde på 6kg der på sommeren. Så at det finnes storfisk der er det ikke tvil om...Har også fått opp noe GROV mort der sommerstid.Da snakker vi om mort på 8-900g..... Ja, det var saker! Kanskje jeg ikke skal gi opp Sværsvann likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.