Gå til innhold
Fiskersiden

Berkley Whiplash


nordmøring
 Share

Recommended Posts

Er klar over at flere på forumet er PP-frelst. Men, er det noen som har prøvd Berkley Whiplash Pro og har høstet erfaring med denne?

Virker på meg som om den må være ideell til alt agnfiske. Oppgitt til høy bruddstyrke med liten diameter som ikke blir fanget opp av strømmen og dermed bedre kontakt med agnet på alle dyp.

Endret av nordmøring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte 270m av denne i 0,28mm her for ei tid tilbake, og er stornøgd. Korleis den er opp mot PP, veit eg ikkje. Sikkert mykje av same kvalitetane, eg kjøpte den grunna høg brotstyrke og liten diameter, samt at den vart anbefalt av butikken.

Ivar Kjøs

Endret av Ivar Kjøs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så god erfaring med Whiplash Pro den virker ganske bra men får den litt slitasje så er det game over, jeg hadde heller satset på fire line den er litt stiv i begynnelsen men varer i årevis når den er begynnt å bli slitt så bare snur du den så er den helt som ny igjen :)

DET skal du være forsiktig med. Får du på storkveita mister du både fisken og hele snøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene.

Grunnen til spørsmålet var at jeg er på utkikk etter sene til håkjerringfiske. Er anbefalt PP tidligere til dette men får sannsynligvis tak i Whiplash Pro i Tyskland for ca 1600,- pr 1800 meter. Tynnere med høyere bruddstyrke til lavere pris enn PP :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker du alene kan du tillate deg å bruke relativt tynn multi, fiskere dere sammen ville jeg ikke brukt tynnere enn 0.41 multi pga bedre slitasjestyrke. Teip over crimps, wire-stumper og andre skarpe kanter med gaffa (bortsett fra krokspiss og mothake...) for å redusere sjansen for å ødelegge naboens multi hvis snørene går i hverandre ved skiftende strøm og vind. Og får én på kjerring er det full fart opp for de andre! Har selv mista ca 1,2 km PP og 5-6 takler på håkjerringfiske, lær av mine feil, selv om jeg ikke gjør det. Lykke til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt er planen basert på å være alene. Var meningen å bruke denne sommeren, men stang, snelle og alvorlig mange meter Fireline forsvant over rekka i vår. Er i fasen med å erstatte dette nå. Stanga er i hus, Shimano TLD 50II eller Tiagra 30WLRSA står på lista sammen med Whiplash Pro eller PP.

Skal fiske i en fjord ca to timer sør for Trondheim hvor jeg har sikre indikasjoner på håkjerring, uten at jeg vet om noen som har dratt opp noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.