Gå til innhold
Fiskersiden

14. juli er en spesiell dato for meg


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

I årenes løp har datoen 14. juli vist seg å være en dag for viktige hendelser i livet mitt, og en av tingene som har skjedd på akkurat den datoen skjedde for 17 år siden - nemlig at jeg fikk min første laks over 10 kilo :)

14. juli 1990 sto jeg fornøyd ved Tanaelvas bredder med min største laks så langt i mitt liv:

140720071059Z3okm2gSQ5rPGR6jhV.jpg?6

Det som er litt ille er at det fortsatt er pers :)

Til tross for at jeg hvert år tar flere turer etter laksen og nå har kommet opp i 111 stk har jeg ikke greid å få opp flere på over 10 kilo! Har hatt på flere som klart har vært over, og hatt på flere som har vært rundt 10 kilo (senest nå i juni), men altså ikke greid å bryte 10-kilosgrensa igjen.

Nå er det kanskje på tide? Hvis fiskegudene vil meg vel får jeg kanskje muligheten i kveld. Hadde vært moro og gruset gamle-persen på storfiskdatoen 14/7 !!!

Men det er egentlig ikke så farlig hvilken dato jeg tar den store - bare jeg får den! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Gabriel - for at du har oppklart et litet mysterium for meg!

Samme dag, men om kvelden, satt jeg med gode venner på en liten koselig restaurant langt syd i Frankrike, "den franske rivieraen" kalles det visst. Vi satt alle og ble mer og mer lystige etter et godt måltid, som bare franskmenn kan og sent på kvelden satte det igang et kjempefyrverkeri ute på sjøen. Lite ante vi at årsaken var at du hadde tatt så stor laks ved Tanaelvens bredder tidligere på dagen! -Men det vet vi nå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Gabriel - for at du har oppklart et litet mysterium for meg!

Samme dag, men om kvelden, satt jeg med gode venner på en liten koselig restaurant langt syd i Frankrike, "den franske rivieraen" kalles det visst. Vi satt alle og ble mer og mer lystige etter et godt måltid, som bare franskmenn kan og sent på kvelden satte det igang et kjempefyrverkeri ute på sjøen. Lite ante vi at årsaken var at du hadde tatt så stor laks ved Tanaelvens bredder tidligere på dagen! -Men det vet vi nå. :(

:)

da skulle sjansene være tilstede i drelva til å pønte på rekorden ,spesielt viss midtskjæret blir fiskbart i løpet av sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på Gabrielsen så perser du nok på noe større etterhvert :( .Nå regner det vel som puken der igjen(hvertfall her på Nøtterøy) og det gjør vel ikke forholdene noe bedre,men lykke til :)

Endret av los
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...,men burde denne egentlig telle? Det er jo oppdrettsfisk disse Dramslaksene?

;-)

:)

Da er vi igang igjen på ny tråd ikke bland Gabrielsen inn i denne viss han ikke er av samme oppfatning .Laaaaaaaaaaaaange kvelder

Endret av stegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.