Gå til innhold
Fiskersiden

langesund fiskefestival 07


bsalte
 Share

Recommended Posts

Lurer på et par ting da jeg for første gang har mulighet til å delta :D hvor mange krok..opphengere er tillatt? er det lov å dorge? hvor langt har man lov å kjøre..... noen grenser??? håper noen tar seg tid til å svare en uvitende stakkar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tidligere så mener jeg at det sto i reglene at du max kunne ha to opphengere +pilk. de siste årene har det ikke stått der, så de har trolig gått bort ifra det.

indre grense mener jeg er breviksbrua, men er ikke sikker på det.

takk for svar men håper ikke det er en slik indre geografisk grense..... i frier finnes det rå flatfisker :) selv om jeg ikke ville servert dem til min verste fiende urgh !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fisket noe torsk der inne, men tror ikke jeg ville spist den. ikke edru ivertfall :D

det kan jo fort være mye poeng og hente på stor flatfisk

jepp det var liksom det jeg også tenkte...selv om mine ambisjoner er beskjedne i forhold til plasseringer :D men frier er den eneste av våre fjorder som ikke det utøves yrkesfiske i tilegg til voldsfjorden....artsrikdommen er bra og tungmetallene slår ut på vekta.... er også myyyye ål og lyr med grei størrelse

:o håper noen kan svare sikkert på om det er noen grenser snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi F i å delta.

Er jo bare en "slaktefestival"

;)

gi f i å delta? hehe synes konkurranse formen er artig jeg B) tror neppe bestanden i området tar noen skade.... blir artig å se hva de drevne får på land i år. og det blir nok lite slakting fra min side :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til tråden, så fikk jeg beskjed om at frierflauene er indre grense. Trodde vedkommende :rolleyes:

Når det gjelder antall kroker er jeg ikke sikker :blush:

håper at arrangøren kan legge ut et kart til oss slik at det ikke blir noen misforståelser.synes det er rart at en så kjent konkurranse ikke har klarere regelverk enn det som er tilfelle............! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er frierflauene som er indre grense. Ingen ytre grense, men kan komme restriksjoner hvis dårlig vær. Ingen krav til antall krok lenger. Det følger med kart i startkonvolutten til skipperne. Denne blir delt ut på fredag.

Takk kongen :rolleyes: gjenstår bare å finne ut hvor frierflauene er da :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen slaktefestival på linje med de gjeddefestivalene blydonkern prøver å forsvare.

forsvarer ingenting.....bare gir en "fri" kommentar :o

Blymannen: Ta en nærmere kikk på avataren din, du.....

en påminnelse til visse personer....ikke alle som tar hintet :P

:rolleyes:

gi f i å delta? hehe synes konkurranse formen er artig jeg :o

Takker....meget bra kommentar.

se og lær dere andre.

:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LittleDevil

Og ikke øst for Tvistein, eller vest for sydspissen av Jomfruland er det vel også. Tror også de tegner grensa fra Frierflaunene til Nordspissen av Skjerkøya. x antall opphengere, dorging er lov - så vidt jeg vet er alt lov bare du bruker EN stang og befinner deg i båt :)

Er det ellers mange som skal på Fiskefestivalen da?

Jeg gleder meg som en unge, tror dette blir det 10. året mitt... fin ferietradisjon :D

Endret av LittleDevil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå ferie og skulle brukt noen dager på å trene meg på "slakting"..... men det er mye vind og bølger :D noen som har kontakter med "handeroppe" ? trenger en vindogbølge stopper maskin..... blir sprø av dette.det meldte jo lite vind :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej! Finns det någon som har tips på bra, billigt och centralt boende i Langesund under fiskefestivalen? Maila gärna isåfall om det finns något bra, samt om någon har lite gps positioner i langesund efter de vanligaste arterna vore det toppen också.

linnegatan@bredband.net

Vi har bara varit i Langesund på ett kort besök och kan ej fisket bra där samt har inte många positioner.

tacksam för all hjälp vi kan få.

mvh daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LittleDevil

Jeg er veldig interessert i tips om plasser man kan få pigghå, og uer/blåkjeft... røde fisker u know what i mean. Har aldri fått noen av disse artene før, og kunne vært moro å spe på mine middelmådige LF resultater med disse artene om noen uker :hailfs: PM mottas med enorm takknemlighet!

PS! Har heller ikke GPS.... jåleri :P

Endret av LittleDevil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig interessert i tips om plasser man kan få pigghå, og uer/blåkjeft... røde fisker u know what i mean. Har aldri fått noen av disse artene før, og kunne vært moro å spe på mine middelmådige LF resultater med disse artene om noen uker :hailfs: PM mottas med enorm takknemlighet!

he he kaster meg på den..... trenger også slike tips.... men bruker ikke gps.. er en amatør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.