Gå til innhold
Fiskersiden

langesund fiskefestival 07


bsalte
 Share

Recommended Posts

Indre grense er saltbua (fyret) og tvers over fjorden til Rønningen (Ved Borealis,, før Rafsnes).

Ifølge fjorårets kart ihvertfall.

Det vil si at når du kjører innover og ser petrokjemianleggene på venstre siden av fjorden kan du bare kikke til høyre så ser du fyret og dermed indre grense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blitt lite fiske siste ukene pga mye jobbing.

Tar d igjen,, begynner ferien i dag :lol: ..

Ellers er vannet veldig grumsete for tiden så SØ`n er ikke hissig, men håper på kontakt med tykkleppet multe og HA i løpet av ferien. I tillegg blir d nok noen dager med prøvefiske til festivalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var ute en tur i ettermiddag for å dorge opp litt mer agn :hailfs: Svenskene i garmin båt kom forbi i express fart fint fartøy gitt..... aner meg at min lille 15 fot jolle med 6 hk blir byttet ut snart :D er jo helt avhengig av god vær for å kunne gå litt ut.... men gøy blir det vel uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kjørte for fort forbi til at jeg så hva slags merke...... så bare at det sto garmin...... selv måtte jeg kjøre rolig for å unngå å bli klissvåt i bølgene........ :)

Nå har svenskene lagt seg til å fiske rett utenfor verandaen min.... her blir det spionasje he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten vær rapport fra langesund...... havet er nesten flatt og alle båter kan gå helt ut..... :D måtte det bare holde til over helgen :ph34r: forøvrig fant jeg stang rack på G sport downtow til 179,- denne er myntet på holth :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenskene har ankomet alt ja:-)

Vi reiser ned på torsdagen og bruker fredagen til prøvefiske.

Vi ligger i hytta på badet, hvis noen ønsker sosialt samvær på kveldene.

Til helgen antar jeg at jeg er så pass drittlei av å pusse opp her på Nustad at jeg rasker med meg noen øl og kommer ned. Blir trivelig.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LittleDevil

Dersom det er noen forumdeltagere som er klare for LFF '07 (eller som har en generell LFF fetisj, sånn som meg.. ) og også er aktive på Facebook kan vi glede dere med gruppen Langesund Fiskefestival. Oppfordrer alle fra inn og utland til å bli med :D

Prøvefisket litt idag, kom meg litt for seint utpå og ble fort mørkt, men de "nye" forsøksstedene mine gav 0 resultat, so much for timer med studering av sjøkartene. Men men, hvis jeg skulle være i beit for plasser som gir sypiker og blåstål, så har jeg funnet det :)

Gleder meg til helga, se opp for Kong Oscars Sardiner, vi satser på å bli blant de 200 beste!! ;)

Endret av LittleDevil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips til meg? spesiellt på sild,lomre,rødspette,fjesing,fløyfisk,rødknurr,øyepal,skjeggtorsk,lysing og vassild men er også takknemlig for andre tips :P er ikke så kjent siden det er første gang jeg deltar og det hadde vært fint med litt drahjelp :) nb. har ikke gps. er ikke noen reel utfordrer med min farkost heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier neppe å holde følge med noen båter jeg,så jeg tar med kikkert for å se hvor de drar :P var ute en snartur med guttunge tidligere i kveld.lyr på ca 2,5 , rødknurr,knurr,makrell,torsk,sypike og ei lita hyse :unsure: i tilegg hadde jeg et skikkelig napp på ca 110m...der det var 140m dypt. det nappet holder meg våken :D velkommen skal dere være hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot guttungen på 6 dra opp lyren. han må jo lære...hehe tror han skulle fiske i morgen også :unsure: er vel den andre rødknurren jeg noengang har tatt på stang..... overraskende grunt synes jeg. ca 5 meter.den var liten men mamman er sikkert i nærheten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også endelig kommet hjem. I år har jeg ikke fått fisket stort pga jobb. Og er helt avhengig av prøvefisket Fredag. Må montere nytt lodd når det annkommer fra Oslo idag. Har en dårlig følelse når det gjelder denne festivalen.

Men har jo ny skute i år, så jeg har vel litt mer fart å spe på med, og noe tyngre båt. I år kommer jeg til å fiske fra En Sessa 20fot skjergårdsjeep. Og hvis jeg rekker å få klistremerkene på siden når expressbudet annkommer, kommer vi til å hete "Team Furuno", ettersom jeg nå er sponset av dem. Derfor også montering av nytt lodd :D Det er forresten ett FCV-585 som jeg gleder meg som en guttunge til å bruke.

Svenskene kjører litt forskjellige skuter. De som har hatt motorhavari kjører en større Bison båt, med 250hk Suzuki. Det andre teamet (er flere, men disse kniver om toppen bestandig) Team Isola, kjører en 20fot WA. Begge båtene er Sponset av Garmin, så det står dette på siden. Ser dere båt med Garmin på siden, er dette noen av favorittene :unsure:

PS: Bare så det er sagt. Man trenger ikke å komme ut for å gjøre det bra. Jeg kom på 3 plass i fjor, og veide ikke inn en eneste dypvannsfisk. Ikke engang blåkjeft. Det samme ett annet år jeg kom på 4plass. Så ikke mist motet :P

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

motet mister jeg vel aldri,men man må vel være realistisk..... :unsure: dessuten er det første gang jeg er med på dette og to dager barnefri med fiske som hovedingrediens er jo uansett stort for meg :P gleder meg til å se den nye kjerra di, fiskekongen.og du er ventet høyt oppe, prøvefiske eller ei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LittleDevil

Og plutselig var havtåka her..... sikt på max hundre meter.... schteeeeike az :o

Ifølge den patruljerende politibåten vi traff i Langesund så var havtåka kun et belte inne ved land, lenger ut var det fint vær igjen. Vi sjekket ikke disse påstandene, men kan man ikke stole på pol'ti så.. :D Dessuten, innover i fjordene er det mange spennende plasser, og der var været fenomenalt idag :D

Har faktisk til gode å få sild, utrolig merkelig hvor vanskelig denne har vært å få til festivalen, sikker på andre deltagere tenker "ARGH enda en sild" der de vasser i sildeskjell, men neida.... Jeg får forsøke tipset med å følge de andre båtene, fint agn er det også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.