Gå til innhold
Fiskersiden

Salamander kobbersluk


Sven By
 Share

Recommended Posts

Enig i at endel av fiskeutstyret hos Biltema holder helt fin standard.

Har noen her testet snaphvirvlene Biltema selger i de små grønne eskene? Mange forskjellige størrelser osv. Jeg har brukt de endel men aldri fått utsatt de for stor fisk (*sukk*). Har en liten følelse av at de holder helt greit til mindre fisk og ikke for tungt utstyr, men hva om de blir utsatt for hardt press over tid? Vil tro at materialet som brukes neppe er av det mest kostbare slaget, så det spørs om metallet kan ha fort for å bøye seg hvis det utsettes fra press fra stor fisk over litt tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at endel av fiskeutstyret hos Biltema holder helt fin standard.

Har noen her testet snaphvirvlene Biltema selger i de små grønne eskene? Mange forskjellige størrelser osv. Jeg har brukt de endel men aldri fått utsatt de for stor fisk (*sukk*). Har en liten følelse av at de holder helt greit til mindre fisk og ikke for tungt utstyr, men hva om de blir utsatt for hardt press over tid? Vil tro at materialet som brukes neppe er av det mest kostbare slaget, så det spørs om metallet kan ha fort for å bøye seg hvis det utsettes fra press fra stor fisk over litt tid?

Snapphvirvel, uansett merke er noe du aldri kommer til å se i slukk esken min. Ødelegger gangen på så å si alt og er megt usikker med iltre fisk.

Anbefaler på det sterkeste å bruke hvirvel av god kvalitet ( helst tønne type ) og splitt ring. En amnnen fordel med dette er at hver gang man bytte sluk , kappes det litt av sena og friskere sene er alltid ved sluken.

Til små ting som ikke trenger hvirvel, slik som små kastewobler, wobler og små sluker bruker jeg alltid fluesnappere i riktig størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.