Gå til innhold
Fiskersiden

Hvithai observert utenfor England


 Share

Recommended Posts

vanskelig å se tydelig hva for dyr det der er, men lissom ikke helt om hvithaien er så veldig til å hoppe opp av vannet med mindre den skal ta ett bytte, men så ikke noe bytte dyr heller. kanskje en liten spekkhogger eller noe, ikke vet jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Most credible UK sighting of a Great White was in Scotland by a group of divers with excellent Video to back it up. it was aired on UK television a while back... really chilling!

there is a short piece written the incident near the bottom of this page... Shark sightings (Mr greenstreet article)

Endret av atomichaggis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare tåpelig, selvsagt er det ikke hvithai... Plutselig så skal det ett sted i Storbrittania være en flokk på 10+ hvithai som går helt bananas ?? Neppe :blush:

Niser eller en eller form for delfiner er mitt tips.. altså små tannhval, ICKE hai !

HAn filmet "dolphins" da, det var visstnok etterpå han så haien "i nærheten" av delfinene. Hvor har ikke jeg sett enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel innlysende at originalvideoen vil ha en helt annen kvalitet enn denne (komprimerte) nett-versjonen. Det står jo også i artikkelen at en kurator ved Natural History Museum og andre eksperter etter gransking av videoen antyder at det kan dreie seg om en hvithai. Blir litt rart å avfeie det som tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra et engelskt forum:

For Gords sake- It's the SUN- Surprised the headline wasn't- BUSTY SEXY WHITE SHARK HAS WILD NIGHT OF PASSION WITH POD OF DOLPHINS

Dette haieventyret er vel ganske motbevist etterhvert, men er vel en typisk artikkel for The Sun, ettersom ITV sendte Jaws samme kveld.

Yup... Same every single summer.

Every Short fin mako, porbeagle and even the odd basking shark is reported as a great white... Usually by the sun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nettavisen.no/verden/article1255546.ece

Sjekk de skarpe tennene, sikkert en menneskeeter :D

LMAO! its "experts" like that guy that cause all the speculation. He must have got a job on a boat through some government scheme to help idiots get jobs.

poor shark got done in by something with a lower IQ than its own.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lest avisa idag? Husker ikke om det var VG eller Dagbladet.

"haien" har blitt observert enda engang. Har sett bildene men er fortsatt usikkert på om dette er hvithai.

Meninger?

Brugde sier jeg

http://www.thesun.co.uk/article/0,,11021-2...ID=1347_SUN2965

Endret av Atle I
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Personlig syns jeg bildene/videoen (som finnes her: http://news.sky.com/skynews/article/0,,301...277704,00.html) viser en hai med en altfor "rund" ryggfinne til at det er en hvithai.

Man bør selvsagt aldri si aldri før alt av fakta er på bordet, men jeg stusser litt på formen hva ryggfinne angår.

Den andre videoen som er filmet 200 meter ++ fra havet, er det ikke lett å bli klok på. Noe stort bryter overflaten, men i VG fortelles det om at vedkommende som filmet etterpå kunne se "en hai med et enormt gap" i videoen.

Mulig at nettversjonen av videoen er ekstra crappy, men man skal ha godt syn for å se både hai og enorme gap iallefall. :unsure:

Skjønt, er det hvithai utenfor England så syns jeg det er ganske stilig. Bare ikke en gjeng med idioter finner ut at de skal ut og drepe den/de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nettavisen.no/verden/article1255546.ece

Sjekk de skarpe tennene, sikkert en menneskeeter :D

PÅ "Norge idag " i nrk 1 , ble denne fisken pånytt presentert som en hvithai.Nå med et kvinnemenneske fra Havforskningsinnstituttet ringside.Ikke det at jeg tror hun hadde sett hvordan prg. var redigert,men allikevel.Det var mer et skremselsinnslag om hvor farlig det kom til være å bade om få år pga. av hvithaien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.