Gå til innhold
Fiskersiden

Stang til bruk sammens med litt eldre ambassadeur


Recommended Posts

Har tenkt til å starte opp med litt jerkbait fiske på et ypperlig gjeddevann der vi har hytte.

MEN, trenger en stang til bruket, har en ambassader antibacklash jeg kjøpte billig for en god del år siden(ikke en gang prøvd antibacklashen=P).

Eller er det noen annen billig snelle dere heller vil annbefale?

Noen brukbare stenger som ikke koster no særlig mer enn 1000.- dere vil annbefale?

Også tips til sene,sluker osv til dette bruket tar jeg gjerne imot, eneste overflate sluken jeg har er skitterpop ;)

Er stor gjedde i vannet, men ligger vel stort sett på rundt 4-5kg, tok 2 i går på henholdvis 3,5 og 4kg. Finnes vel muligens stor abbor der også :D

Endret av Lændingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har tenkt til å starte opp med litt jerkbait fiske på et ypperlig gjeddevann der vi har hytte.

MEN, trenger en stang til bruket, har en ambassader antibacklash jeg kjøpte billig for en god del år siden(ikke en gang prøvd antibacklashen=P).

Eller er det noen annen billig snelle dere heller vil annbefale?

Noen brukbare stenger som ikke koster no særlig mer enn 1000.- dere vil annbefale?

Også tips til sene,sluker osv til dette bruket tar jeg gjerne imot, eneste overflate sluken jeg har er skitterpop ;)

Er stor gjedde i vannet, men ligger vel stort sett på rundt 4-5kg, tok 2 i går på henholdvis 3,5 og 4kg. Finnes vel muligens stor abbor der også :D

BFT Stiff 6 fot er billig og bra!! :lol: Kommer nok ikke til å angre..

Velkommen som "snart hekta på jerk".... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som annonserer her inne har BFT stenger :)

BFT er som sagt bra.Mye stang for pengene ;)

Men det har kommet endel nytt på markedet nå,tenker bla på strike pro og savagear

Bruker selv Strike Pro Contact 6,8' og er veldig fornøyd med den.

I den prisklassen du sier så er dette bra stenger

:o

Når det gjelder snelle og baits så kan du søke litt her inne å du vil finne endel nyttig info :lol:

Stor fordel er at snella di har IAR Instant Anti Reverse,men ikke et must

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som annonserer her inne har BFT stenger :mellow:

BFT er som sagt bra.Mye stang for pengene :)

Men det har kommet endel nytt på markedet nå,tenker bla på strike pro og savagear

Bruker selv Strike Pro Contact 6,8' og er veldig fornøyd med den.

I den prisklassen du sier så er dette bra stenger

:)

Når det gjelder snelle og baits så kan du søke litt her inne å du vil finne endel nyttig info :)

Stor fordel er at snella di har IAR Instant Anti Reverse,men ikke et must

Får lete litt rundt etter utstyr til uka:)

Så blir det jerkstang om ikke alt for lenge.

Annbefales vel å fiske fra båt regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke det,men personlig syntes jeg det er best m.t.p den rette høyden du får med jerkinga og at det er mye lettere å redde dem fra evt søkkstokk og lignende.

Syntes også det er lettere å lande fisk fra båtripa enn land :mellow: Men det er min mening :)

Skal du jerke fra land så er vel overflatebaits og shallow(0-0,5m) det som jeg ville brukt..Hvis du ikke kjenner bunnforholda veldig godt da :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke det,men personlig syntes jeg det er best m.t.p den rette høyden du får med jerkinga og at det er mye lettere å redde dem fra evt søkkstokk og lignende.

Syntes også det er lettere å lande fisk fra båtripa enn land :) Men det er min mening :D

Skal du jerke fra land så er vel overflatebaits og shallow(0-0,5m) det som jeg ville brukt..Hvis du ikke kjenner bunnforholda veldig godt da :D

Lykke til

Har jo båt så blir mest det tenker jeg:P

Men kjenner vannet rimelig bra så går vel fint ann fra land også regner jeg med:)

Er ikke så kjmpedypt igrunn, stikker steiner opp fra vannet midtfjords,hehe

Noen spesielle overflate wobblere som du vil annbefale?

Også til abbor hadde vært knall, regner med det blir brukt en del mindre sluker til de?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bumper denne litt:)

Har ikke blitt no jerkstang enda, men blir kjøp av utstyr midten av enste måned:)

Har sett litt på pakkene som selges på avkroken, men hvilken er å annbefale?

Bestemt meg for å kjøpe stang og snelle, samt snøre og et par baits så jeg for trent litt nå før vinter. Er vel ikke så brukbart jerkfiske så sent på året?

Tenkt på å bruek rundt 2000kr enn så lenge:)

Blir jeg hekta blir visan heftig brukt er jeg redd^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettaste Døsen

Du får ei 6 fots Beastmaster opp til 90 gram på Svinesund for drygt 300 kroner. Overdimensjonert so du kan lett kaste baits på i alle fall 200 gram. Heilt grei nybyrjarstong som kan nyttast saman med snelda du allereie har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ei 6 fots Beastmaster opp til 90 gram på Svinesund for drygt 300 kroner. Overdimensjonert so du kan lett kaste baits på i alle fall 200 gram. Heilt grei nybyrjarstong som kan nyttast saman med snelda du allereie har.

Tror jeg satser på ei ny snelle, men hvis stanga ikke koster mer der så blir det harrytur om litt:)

Hvilke snelle til rundt 1200kr annbefales da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har så store hender så er det jo en fordel! Du har bedre tak rundt snella, men smaken er som baken. Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med den!

Har ikke akkurat små hender nei, stor kar=P

Får se hva det blir til, frister med en rocket, hvertfall når prisen er så lav:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffer du deg en Walker light jerkstang enten for haspel som jeg har eller en for multi har du komplett sett for både gjedde og abbor.

Illex water monitor 8,5cm er konge beten for jagende abbor.

Den er slow sinking og kan fiskes fra topp og ned til ca 1mtr. en og annen gjedde lar seg også friste, så en soft knytefortom er en fordel selv om gangen ikke blir like bra med fortom.

Testa denne jerk wobleren på Øyeren i høst og fikk opp 8 borrer mellom 660-990gram, å se følgefisken komme etter inn mot båten kan være forferdelig frustrerende, men med ett innlagt stopp hugger de ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder stenger så ville jeg som lettaste døsen se på Beastmaster, men jeg mener den er 6,6 fot den jeg har. Men kan komme med eksakt info i kveld.

Min stang er jeg meget fornøyd med og for meg har BFT stange blitt lagt på hylla.

Snelle så ville jeg sett på Daiwa lavprofil, lav profil er en stor fordel da den ligger mye bedre i hånda, men dette blir jo en smaksak.

Når det gjelder abborfiske så ville jeg gjort som thilesen, men jeg ville gått for Walker medium stanga, tar litt mer vekt å blir også definert i svenske blad som en godt vertikaljigging stang. Jeg ville kjøpt multistanga og ikke den til haspel, så ville jeg ha satset på den billigste revosnella til denne ekviparsjen.

Når det gjelder overflate beten til abbor så er Illexen som Thile nevner grym, men denne går også dypere hvis du ønsker det, men jeg vil tilføye shara spook som kanskje er hakke grymmere å det er et rent overfalte beten.

Har du tilgang på båt så bruk båt når du er ute å jerker, det kan fort bli dyrt ellers. Et bete som setter seg fast og du har PP 0,41 så er det ikke godt å få dette opp igjen når du dtår på land, men må du så bruk beten som går høyt nok i vannet slik at du slipper å sette deg fast.

Bærre å ønske deg lykke til.......... når du har et flott gjedde og abborvann så tett på hytta så vil dette være en invistering i fiskeglede, du blir hekta pronte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse bra tips er:)

Tror det blir beastmaster stang jeg, denne http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdi...aspx?plid=40990 du mener walman? Noe dyr ettersom man får beastmaster stang til kun 300 på svinesund men:P

Vil denne http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...roducts_id=7837 være et bra valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den de har på Svinesund til 399.- er en 6'6 Beastmaster med kastevekt opp til 90 gram. Den er 2-delt og heter 66JH2.

Den Banner snella er ikke jeg så veldig fornøyd med ihvertfall. Sidedekselet der hvor kastebremsen sitter har lett for å skli opp og den er laget av plast. Får ikke akkurat inntrykk av at det er noe kvalitet i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den de har på Svinesund til 399.- er en 6'6 Beastmaster med kastevekt opp til 90 gram. Den er 2-delt og heter 66JH2.

Den Banner snella er ikke jeg så veldig fornøyd med ihvertfall. Sidedekselet der hvor kastebremsen sitter har lett for å skli opp og den er laget av plast. Får ikke akkurat inntrykk av at det er noe kvalitet i den.

Da har jeg notert navn på stanga så har jeg det i allefall:)

Plastikk!?:angry2:

Er det kun revo ambassadeur som duger av lavprofilsneller til rundt 1400?

Hvordan er denne å kaste med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg notert navn på stanga så har jeg det i allefall:)

Plastikk!?:angry2:

Er det kun revo ambassadeur som duger av lavprofilsneller til rundt 1400?

Hvordan er denne å kaste med?

Den er nydelig å kaste med! Lange og presise kast. Om jeg ikke tar helt feil så har de Okuma lavprofil der borte også, men erfaringsmessig så er Okuma bare søppel. Daiwa har noen fine lavprofilere da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nydelig å kaste med! Lange og presise kast. Om jeg ikke tar helt feil så har de Okuma lavprofil der borte også, men erfaringsmessig så er Okuma bare søppel. Daiwa har noen fine lavprofilere da!

Hvilke butikk er det man finner dette på svinesund da, kan ikke huske å ha sett no butikk der som selger fiskeutstyr:)

Skal ta en titt hvis det blir tur om litt, mulig det blir snelle i samme slengen hvis prisen er bra.

Er det power pro som er å annbefale av sene til jerking? Holder det med 0.35 eller der omkring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg notert navn på stanga så har jeg det i allefall:)

Plastikk!? :angry2:

Er det kun revo ambassadeur som duger av lavprofilsneller til rundt 1400?

Hvordan er denne å kaste med?

Nei det er det ikke, det er ei snelle jeg har kjørt på i 2 år å har funket veldig bra frem til nå. Nå har snellefoten røket, men det ser ut til et det blir en reklamasjonsak,slik at jeg får ny, og det er denne:

http://www.128810.webshop.eurovator.se/pro...51⊂=0&page=1

Det er alltid vanskelig å komme med tips, kan være at jeg var heldig med min snelle, men jeg har kastet beten opp til 340gr med denne snella og det var altså ikke innmaten som gikk først men snellefoten, og etter å ha snakket med butikken så ser det ut som jeg får ny. Denne snella er også markant billigere en revosnella.

Når det gjelder beastmaster stanga mi så er den ikke to delt, men den har en liten teleskopiskfunkjson.

Det jeg tror du skal ha i bakhode er lengden, ikke gå noe kortere en 6,6fot. 6,6 eller 6,9 er greie stenger.

6 fot føles veldig kort spesielt hvis du er en røsslig kar.

Dette er stange for deg

http://www.128810.webshop.eurovator.se/pro...84⊂=0&page=1

her selv 3 stenger av det merket , og ting går greit kan man si ;)

Så går du får Daiwa snelle og St Croix stanga så har du det vel i Norge for 2000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det ikke, det er ei snelle jeg har kjørt på i 2 år å har funket veldig bra frem til nå. Nå har snellefoten røket, men det ser ut til et det blir en reklamasjonsak,slik at jeg får ny, og det er denne:

http://www.128810.webshop.eurovator.se/pro...51⊂=0&page=1

Det er alltid vanskelig å komme med tips, kan være at jeg var heldig med min snelle, men jeg har kastet beten opp til 340gr med denne snella og det var altså ikke innmaten som gikk først men snellefoten, og etter å ha snakket med butikken så ser det ut som jeg får ny. Denne snella er også markant billigere en revosnella.

Når det gjelder beastmaster stanga mi så er den ikke to delt, men den har en liten teleskopiskfunkjson.

Det jeg tror du skal ha i bakhode er lengden, ikke gå noe kortere en 6,6fot. 6,6 eller 6,9 er greie stenger.

6 fot føles veldig kort spesielt hvis du er en røsslig kar.

Dette er stange for deg

http://www.128810.webshop.eurovator.se/pro...84⊂=0&page=1

her selv 3 stenger av det merket , og ting går greit kan man si ;)

Så går du får Daiwa snelle og St Croix stanga så har du det vel i Norge for 2000,-

Den daiwan var det en fin pris på:angry2:

Er ikke akkurat liten så får gå for en 6,6" tenker jeg. Har en 9,6" haspel stang og den føles ikke akkurat så veldig lang:P

Hadde tenkt til å bruke rundt 2000 på snelle,stang og sene så st croix stanga blir i overkant, men er den virkelig så bra kan jeg altids putte i litt ekstra, men vil som de fleste ha mest for penga samt billigst mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.