Gå til innhold
Fiskersiden

lysing etter krabbe


cannonbang
 Share

Recommended Posts

hei

jeg vet ikke om dette er det rette delforumet for dette, men tar sjansen. Er det noen som kan komme med noen tips om plasser der det er mulig å finne krabbe på bergene nå utover. Jeg tenker da på områdene Nøtterøy/Hvasser, og rundt Sandefjord og Larvik. Send gjerne PM hvis ikke plassene skal avsløres.

Veldig takknemlig for tips

Mvh

Cannonbang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tusen takk for tips Pingvin.

Har vært med på dette på vestlandet, så jeg vet hvordan det gjøres. Det er bare litt greit å slippe å kjøre bomtur på flere timer. Har sett litt her rundt her hvor jeg bor (Horten), men det er tydeligvis ikke riktig e bunnforhold. Hvis det er krabbe på berga der du sier, så er det vel krabbe andre steder også i området. Hvis noen har flere tips så tar jeg gjerne imot dem også.

Mvh

cannonbang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... I Bergensområdet trenger en ikke spesielle plasser... Bare til å lyse rundt på denne tiden! Krabbe er da overalt;)

Det er tradisjonelt godt krabbefiske innenfor Jomfruland og nedover mot Nevlunghavn. Og som det sies, kabbe overalt :-). Sef. ikke på sandstrender osv. Tror egentlig bare vi har gått så langt ut vi kan før forholdene blir dårlige for lysing og plukka i vei. Da har vi normalt vært godt ute i havet, dvs hvor det da er dypt ned ved fjellet osv.

Har vel også lystra på skjæra utfor Nevlunghavn i min ungdom.

Dog er det mye tungmetaller i krabben utenfor Nevlunghavn, Helgeroa, Kragerø, tror ikke du kan fange for salg innenfor Jomfruland, og ikke spander på gravide.

En krabbefest i ny og ne er sikkert Ok, men ville ikke forlystet meg i selvfanget hver helg gjennom sommeren med mindre du ikke har planer om reproduksjon ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Skulle ha svart litt før, men jeg har vært oppe på brufoss et par dager. Fant et sjøkart som dekker fra Tjøme til Stavern innerst i et skap. Ser at det er en del dype områder på Øst- og Vestøya utenfor Sandefjord. Er dette ok plasser. Det vil kanskje være aktuelt å slå ihjel litt tid mens man venter på mørket også. Er dette gode flyndreplasser? Er det greit å komme rimelig ut med bil til disse plassene.?

Mange spørsmål dette, men jeg håper noen har tid til å svare.

Jeg har ikke båt, så skjærene er ikke noe alternativ for meg

På forhånd takk

Mvh

Cannonbang

Endret av cannonbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.