Gå til innhold
Fiskersiden

Fjøs eller vill?


Recommended Posts

Kunne tenkt meg bedre bilde av ryggfinnen og halen, fisken er noe stutt i formen men det er kanskje lit ttypisk for denne stammen?

Den roper ikke oppdrett akkurat men jeg synes kanskje rygg-og halefinne er litt mistenkelige. Også brystfinnen er litt mistenkelig men det kan være bildet som lurer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også dette er en svigermorfisk.

Blanklaks skal ikke se slik ut. Spole, finner, kort gjellelokk, form, "løse" skjell som det ser ut som er,snute, ja alt tyder på

et misfoster av en laks :)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også dette er en svigermorfisk.

Blanklaks skal ikke se slik ut. Spole, finner, kort gjellelokk, form, "løse" skjell som det ser ut som er,snute, ja alt tyder på

et misfoster av en laks :D

Syns dette er ein flott o-laks eg. Flottere enn mange villfisk eg har sett. Den ga sikkert ein flott fight også og matmessig er den heilt topp da den har gått fritt i sjøen lenge etter at den rømte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette er ein flott o-laks eg. Flottere enn mange villfisk eg har sett. Den ga sikkert ein flott fight også og matmessig er den heilt topp da den har gått fritt i sjøen lenge etter at den rømte.

Og der er jeg og du 100% enige Helge.. å kalle denne fisken for ett misfoster tyder vel på at skylappene er litt vell store !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hadde den tatt veien fra denne fjorden? Vinjefjorden, der det rømte 300000 o-laks (kan det virkelig stemme?) i slutten på august 2005.

Hvem som er på bildet og fisker o-laks er ganske så ukjent her på forumet.

Er nok et mislykka misfoster han også !050920071406tHR1P181gfhm6oYc29.jpg?2

Og der er jeg og du 100% enige Helge.. å kalle denne fisken for ett misfoster tyder vel på at skylappene er litt vell store !

Beklager hvis jeg har støtet noen

:D

Vi er litt godt vant hjemmant, vi sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er sikkre på at det er en O - laks og jeg er enig, men hva om det er en laks som kommer fra et klekkeri? kan være mulig.

Alikevell tror jeg det er en fjøsnisse, foruten de bølgede strålene på ryggfinne tail etc så er det lett å se at gjellelokket er forkortet.

ellers er det en flott fisk, gratulerer.

100% at fisken ikke er født i en elv.

10% klekkeri fra en vill stamme.

Jeg sier det igjen

Når fisken skjæres opp legg merke til om innvollene er grodd inn i bukveggen med et slags spindelvev.

Lengre mot gattet skal det være en slags tråd som går fra bukveggen og inn til ryggmargen, dette er etter vaksinasons nåla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.