Gå til innhold
Fiskersiden

Tok hai i Hemne


ChristerGj
 Share

Recommended Posts

130 kilo

Haien kan være farlig for mennesker og har et kraftig sett med tenner. Lien antar at haien er på rundt 130 kilo og den ble målt til 1,95 meter lang.

- Jeg spratt den opp for å se om det var unger i den, men det var det ikke. Levra vil jeg anta var ca. seks-sju kilo, sier han.

Haien skal være spisbar, men må gjøres opp på en spesiell måte.

- Jeg tviler på om det blir noen middag av dette, men vi får se. Kanskje haifinnesuppe, avslutter Lien.

Nysgjerrig kar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-hi! Smartinger! :blink:

En levende, sprellende håbrann i båten...

Ser også at journalisten har forveksla den med håkjerring.

Synd at de går glipp av mange herlige middager på grunn av uvitenhet når de først skulle ta den med til land. Men hvorfor de absolutt skulle ta den med kun for å vise den fram skjønner jeg ikke. Mye ukunnskap ute og går, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har håbrann en helt annen kroppsform enn håkjerring da. Fiskene er tette og kompakte. Å fiske håbrann fra land har blitt gjort før, av Jack Shine fra Irland, men den gangen var det nok ganske mye mer håbrann der ute enn nå. Men å fiske etter håbrann på 120 meters dyp er neppe det smarteste. Tror fra overflata og ned til kanskje 30 meter er mest aktuelt. De vi fikk i Skottland hogg på 10-15 meters dyp. Den jeg mistet i Irland gikk helt i overflata, og også i Skottland så vi flere ryggfinner mellom ballongene. I tillegg hadde de lokale fra tid til annen fått lokket de helt inntil båten, og det var visst ikke så kjedelig skal man tro de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.