Gå til innhold
Fiskersiden

Etne 11/12/04


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Fikk meg noen timer i Ertne idag før drikkingen starter.

Fikk:

2 Berggylter største 1400blank (ikke Matilde)

2 Sandflyndrer største 440

1 Kloskate under kiloen (anslått)

Alt tatt på glidetackle og reke/makrell

Min 4 skate i år! Sa til Ståle igår at jeg skulle prøve selv om jeg ikke hadde troa, og jammen var derr ei lita ei. Forresten merkverdigt stor motstand i en så liten fisk....

121220041437mXB9skuWfwHGXrAVom.jpg?39

121220041441SgHgic5flrMewLrMiw.jpg?51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gismervik

Jeg kommer vel til å fiske på den vanlige måten etter de vanlige fiskene der inne.

Av rein nyskjerrighet(missunelse?); hva er de vanlige fiskene der inne? Er det meite du skal eller vifte sånne dærre fluer frem-og-tilbake?

Var på vei på fisketur jeg også idag, men besitter for stunden en bakrus så kraftig att den må karakteriseres som potensiellt dødlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste er vel div flyndrer, Knurr, Leppefisk og Sjøaure.

Nå for tiden er jo oppdrettslaksen inn, men som du selv vet så er der også Lysing, Torsk, Lange, Hyse.

Det må selvsakt fiskes på forskjellige plasser/dyp hvis du vil ha alle disse artene.

Kanskje en bonus art hvis du har flaksen med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gismervik

Koselig plass, ikke sant jansenh?

Absolutt koselig! [ :) ] Art rikt dessuten. Og lettfisket; grei bunn, gode forhold langs land. Dog noe langt for oss her sør for Bokna-havet. Men - satser på en tur i ny og ne. Det skjer jo en hel del i vannet rundt mars-april for oss kystmeitere - regner med ett par turer til våren. Da det som sagt er ett stykke å reise, lurer jeg på å finne en enkel form for logi i området, f.eks camping hytter. De bør nok være ganske så ledige på våren, da laksefiskerne som ellers dominerer Etne sitter hjemme og sturer og leker med fjær og pels-dotter og sytråd og ... ja, ikke sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.