Gå til innhold
Fiskersiden

Fortommer


Myklebust
 Share

Recommended Posts

har ikke brukt noen av dem, men har hørt mye blandet om Frog Hair. Bruker mest Tectan selv, er veldig fornøyd med den! Bare husk å ikke la den ligge i fluevesten år etter år, den bør byttes MINST annenhvert år. Når det gjelder dimmensjon så komemr det egentlig an på hva slags fluefiske du driver med. Til tørrflue bruker jeg stort sett 0,12-0,16mm avhengig av størrelse på flue, stille vann/elv, osv.. Det samme gjelder forsåvidt nymfer, men fisker du med streamere bør du gå opp litt. 0,20-0,30 avhengig av hva du forventer å fange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket fiske skal du bruke den til?

Tørt eller synk?

Jeg bruker Rio og Loop sine til tørt; synes Rio har litt stort minne slik at det kreves at du strekker den godt.

Har ingen favoritter foreløpig verken til vått eller tørt, prøver meg fortsatt frem etter mange års fiske. Men de er gode både Rio og Loop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frog hair er bare tull, alt for dyrt er det også. Fluorcarbon i det hele tatt bruker jeg sjelden eller aldri. Bruker Stroft og er nesten 100% fornøyd. Eneste problemet er at det virker som om butikkene har for vane å la gamle stroft spoler ligge for salg, har skjedd plagsomt ofte at jeg jeg har kjøpt spoler som sena rett og slett har vert råtten.. og dette gjelder merklig nok ikke bare en enkelt forhandler, men flere jeg har handlet på. Også snakket med andre somhar opplevd det samme med stroft... :/

Men stroft, som ikke er råtten vel og merke, er den sena jeg vil anbefale deg til alround ørretfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Myklebust

sitat:Opprinnelig postet av heitmann

sitat:Opprinnelig postet av Myklebust

På Leirudfiske får jeg bare opptil 0.25 mm, jeg skal ha opptil 0.40 mm.

0,40 til ørret og røye[:0]

Det er ikke spissen det er snakk om, det er den første delen som skal vere 0.40mm.

my mistake....[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Til nå bruker jeg bare guideline powerstrike. Høy bruddstyrke, krøller ikke i skjøtene, knutesterk og tåler en knute på fortomspissen. Dro en torsk på rundt 6 kg. opp på land med en 0,20mm med knute på fortomspissen! Kommer til å prøve fluorcarbon på det nye sykesnøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.