Gå til innhold
Fiskersiden

Røkke ut av fengselet


Potemkin
 Share

Recommended Posts

Ikke misforstå meg dithen at jeg ikke liker personer med for mye penger. Men jeg syntes bare det er for teit å putte han i buret. Han ble poppis hos de innsatte og har gjort det kult å sone "hard time".

Samfunnsnytten er null og staten(vi) betalte oppholdet.

Jaja, men sånn går nu dagan. :)

Edit: De summene jeg nevnte var tatt ut fra luften. Jeg har ikke peiling på hvor mye han tjener.

Men jeg tror han hadde godtatt en rimelig høy bot hvis ikke fengsel hadde vært et alternativ.

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Remy i et nøtteskall dette her.

Dette er en rimelig god diskusjon, og det er klart det er av betydning at en av Norges rikeste og mest suksessrike forretningsmenn bestikker folk for å ta snarveier. I alle straffesaker er det formildende omstendigheter, og det er skjerpende... Det faktumet at en ant.vis ressurssterk mann, som i tillegg er offentlig, og en rollemodell for mange begår såpass alvorlig kriminalitet som korrupsjon, så trengs det reaksjoner... Og det er ingen formildene omstendigheter rundt Røkke, heller skjerpende...

At han var villig til å begå denne type kriminalitet for et båtførerbevis forteller mer om Røkke....

Herregud, når skal boblen din sprekke da? Hvorfor tror du folk er der de er, hvorfor tror du industrier er der de er? Tror det det blir gjort uten å tråkke folk og miljø på tærne? Tror du lobby viksomhet er noe som ikke eksisterer i dette landet? Tror du at bestikkelser er uvanlig? Denne bestikkelsen han gjorde er meget meget beskjedne og unektelig lite viktig i motsetning til de andre som skjer i vår STOLTE industri både her hjemme og i utlandet, som skjer i blandt våre politikere og fler. Nøtteskallet mitt er ihvertfall knekt åpent, ditt er lukket og skjermer deg virkelig fra den virkelige verden. Må den aldri knekke heller for din egen fordel. Du fyller sikkert bensin fra shell selv om de har utslettet en hel stamme (Ogoni) i afrika via lobbyvirksomhet for å få lagt en olje ledning på deres hellige land? Betalte millioner til en lokal militærmakt som utslettet disse menneskene. Du kjøper ting hos statoil, hydro, som har gitt blanke i sikkerheten til menneskene, bare tenkt på fremtiden, profitten og de langsiktige målene med menneskene som jobber som assets. Nei, tenkt femti ganger til du, for det foregår faktisk litt mer i verden enn det som skjer foran nesen din. Hvis du skal være så prektig å sette folk på plass som gjør gale ting, så får du ihvertfall gå for de som virkelig gjør noe galt, som Shell i nigeria som et godt eksempel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remy, man kan ikke unnskylde lovbrudd pga at andre gjør de. Seff er jeg klar over den lobbyvirksomheten som finnes, at det finnes er sikkert både korrupsjon og på grensen. heldigvis skal skatteetaten ta en skikkelig gjennomgang her... kankjse de kan luke ut en liten promille..

hvilken jæ... boble er det du snakker om? Du vet vel lite om hva jeg bruker tiden min på bortsett fra fisking?

Dessuten bør man rette sin innsats i forhold til urettferdighet eller hva man nå velger å bruke tiden sin på, der man kan gjøre en best mulig innsats, og her har jeg meget ren samvittighet. Jeg har valgt et yrke hvor jeg jobber for de svakeste i samfunnet... For å bedre rettigheter, minske forskjeller, og ikke minst jeg er en av de som får sagt mitt i høringsforslag i forhold til sosiale lover rettigheter og plikter. jeg yter mitt der jeg tror jeg har best mulighet til å gjøre en god jobb...

Hvor jeg handler, og hvilke produkter jeg la vær og handle har ikke du noe med...

Men du har rett i en ting, og det er at det er meget vanskelig å delta i dette samfunnet, uten å måtte handle med en del av disse svina som går over lik for penger..

Men jeg bruker bilen kun et minimum.. jeg sykler og går for det meste, det eneste er barnehagen hver dag...

Jeg har nå forklart deg litt av hva jeg bruker min tid på... Men jeg vil ha en verden der ikke penger skal være drivkraften for alt. Jeg vil ha et samfunn der vi ønsker at de aller fleste skal ha det bra med så like muligheter som mulig... Og slik er det ikke i dag..

Jeg vil ikke at han med mye penger kan buse frem slik han vil enten det er å bygge en brygge på strandtomta, eller å bedrive korrupsjon... og for de rike er ikke bøter en god straff.. De bare tar det med i regnskapet

Må bare minne Daggers om denne kommentaren :lol:

For vi var jo ikke så uenige allikevel eller? :wacko:

Nåja, det var jo en diskusjon i etterkant av denne kommentaren da..

jeg vil påstå at jeg fikk et klarere inntrykk av meningen din etterhvert, men vi er nå ikke helt enig heller da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, det var jo en diskusjon i etterkant av denne kommentaren da..

jeg vil påstå at jeg fikk et klarere inntrykk av meningen din etterhvert, men vi er nå ikke helt enig heller da :unsure:

Hvis vi blir enig i noe så håper jeg at du blir enig med meg og ikke motsatt :)

Det er sikkert du uenig i og vi kan være enig i det og da fikk jeg rett til slutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.