Gå til innhold
Fiskersiden

Røkke ut av fengselet


Potemkin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nuvel. :D

Liten tro på at han skal gjenta bedriften med bestikkelser av folk.

Vi har nok med penger siden vi kan pumpe opp olje til fantasipriser.

Vi har vel råd til å søle med pengene slik at vi kan føle at vi blir behandlet likt.

Men da blir det vel 30 dager i buret for 5 barns moren som prøvde å bestikke en parkeringsvakt med sjokolade, siden hun ikke hadde råd til boten.

Barnevern og hele pakka. Likhet for loven sa du? Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel. :)

Liten tro på at han skal gjenta bedriften med bestikkelser av folk.

Vi har nok med penger siden vi kan pumpe opp olje til fantasipriser.

Vi har vel råd til å søle med pengene slik at vi kan føle at vi blir behandlet likt.

Men da blir det vel 30 dager i buret for 5 barns moren som prøvde å bestikke en parkeringsvakt med sjokolade, siden hun ikke hadde råd til boten.

Barnevern og hele pakka. Likhet for loven sa du? Gratulerer :D

Likhet for loven indikerer at lovbruddet er likt, trenger jeg virkelig poengtere det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel. :)

Liten tro på at han skal gjenta bedriften med bestikkelser av folk.

Vi har nok med penger siden vi kan pumpe opp olje til fantasipriser.

Vi har vel råd til å søle med pengene slik at vi kan føle at vi blir behandlet likt.

Men da blir det vel 30 dager i buret for 5 barns moren som prøvde å bestikke en parkeringsvakt med sjokolade, siden hun ikke hadde råd til boten.

Barnevern og hele pakka. Likhet for loven sa du? Gratulerer :D

Skjønner ikke helt poenget ditt, mulig jeg er litt treg.

1. Røkke er ingen kandidat for samfunnstraff

2. Bøter som straff til Røkke er vanskelig, da det må bli summer som ikke ligner noe for at det skal svi..

3. Fengsel er det eneste riktige her, oljepenger og annet surr du snakker om skjønner jeg ikke. Og hold barnevernet på utsiden er du grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel. :)

Liten tro på at han skal gjenta bedriften med bestikkelser av folk.

Vi har nok med penger siden vi kan pumpe opp olje til fantasipriser.

Vi har vel råd til å søle med pengene slik at vi kan føle at vi blir behandlet likt.

Men da blir det vel 30 dager i buret for 5 barns moren som prøvde å bestikke en parkeringsvakt med sjokolade, siden hun ikke hadde råd til boten.

Barnevern og hele pakka. Likhet for loven sa du? Gratulerer :)

Tviler strekt på at dette er den eneste gangen Røkke har tatt en snarvei eller to for å oppnå det han vil. Personlig, eller gjennom andre. Røkke er vel en av de få som har en samfunnsposisjon (og lommebok) som faktisk gir han mulighet til å være skikkellig korrupt. Men han skal jo uansett straffes etter loven når han blir tatt. Om det er samfunnsstraff eller fengsel som blir utfallet, er det overtredelsen som bestemmer. Ikke om det er mer passende og lønnsomt for staten å bøtelegge. Spennede hvis det hadde blitt praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrupsjon er i mine øyne en av de største farene for demokratiet. Straffen på 30 dager burde vært på 3 år

Det og bestikke en offentlig ansatt til og ikke gjøre jobben sin til fordel av en personlig gave er da?

Skal man overse slik korrupsjon fordi at det er den vanlige mann/kvinne i gate?

Sjakk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Daggers mener at fengsel er glitrende verktøy for og kurere lovbrytere er jeg overrasket.

Men siden du ikke ser noen andre straffereaksjoner enn fengsel for samfunnstopper kan vi starte med vår egen hit and Run statsminister. Fengsel?

All korrupsjon skal slås hardt ned på - men hva man ønsker å korruptere er jo et helt annet spørsmål. Skaden korrupsjonen forårsaker er avgjørende for straffen - og bøtesatsene burde være avspeilende på betalingsevne.

Kraftig bot + samfunnstraff og jeg tilbyr deg remis? :)

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesp...

Han har vedtatt at han kjøpte seg lappen på stor båt,ødela båten,ble tatt og har sonet sin lille straff.

Han sonet i åpen anstalt vil jeg anta. Der kan man sortere skruer eller gjøre annet nyttig arbeid for å få tiden til å gå.

En voldtekts dømt soner ikke på disse plassene,ei heller betaler de bot til staten for å ikke ha overholdt de lover og normer som "vi" vanlige folk følger. Oppreisning/erstatning til offeret må de selvsagt betale,men hvem er offeret i Røkke saken?

Hva er poenget med denne diskusjonen?

Her har du noe å tenke på potetkim :)

*Visste du at....*

*

Hvis du skrek i 8 år, 7 måneder og 6 dager ville du produsert nok energi til å varme en kopp kaffe?*

( Er neppe verd innsatsen)

*

Hvis du fiser uavbrutt i 6 år og 9 måneder vil det bli produsert nok gass til en atombombe?*

( Da begynner det å ligne noe!)

*

Hjertet har så stort trykk når det arbeider at når det pumper blod ut i kroppen kan det sprute 914,40cm?

( Oh My God!)

*

En gris`orgasme varer i 30 minutter?*

( I mitt neste liv vil jeg være gris)

*

En kakerlakk kan leve i 9 dager uten hode før den dør?*

( Uhyggelig )

( Jeg er stadig ikke kommet over det med grisen)

*

Hvis du banker hodet ditt i veggen bruker du 150 kalorier i timen?

( Prøv ikke det hjemme. Men kanskje på jobb.. det kan hjelpe..)

*

En loppe kan hoppe 350 ganger så langt som dens kroppslengde? Det tilsvarer at et menneske hopper lengden på en fotballbane.

( 30 minutter... heldige gris. Kan du forestille deg det?)

*

Havkatten har over 27 000 smaksløker?

( Hva kan være så velsmakende på bunnen av havet?)

*

Noen løver parrer seg over 50 ganger om dagen?

( Jeg vil stadig være en gris i mitt neste liv - kvalitet fremfor kvantitet )

*

Sommerfugler smaker med føttene sine?

( Noe jeg alltid har ønsket å vite! )

*

Den sterkeste muskel i kroppen er tungen?

( Hmmmm..... )

*

Høyrehendte mennesker lever, i gjennomsnitt, 9 år lengre enn venstrehendte?

( Hva med de som bruker begge?)

*

Elefanter er de eneste dyr som ikke kan hoppe?

( OK, det er jo fornuftig det.... )

*

En katts urin lyser under svart lys?

( Lurer på hvem i all verden som har betalt noen for å forske på det )

*

En struts øye er større enn hjernen dens?

( Jeg kjenner mennesker med det samme problemet! )

*

Sjøstjerner har ingen hjerne?

( Noen sånne mennesker kjenner jeg også )

*

Isbjørner er venstrehendte?

( Hvis de skifter, vil de leve mye lengre )

*

Mennesker og delfiner er de eneste arter som har sex for lystens skyld?

( Hva med grisen??? )

*

*

Nå håper jeg du har flirt litt, og da er det din tur til spre " nyttig" viten til noen du tror vil ha glede av den!!

***POKKER TA DEN GRISEN!!!***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at fengsel er glitrende verktøy for og kurere lovbrytere er jeg overrasket.

Men siden du ikke ser noen andre straffereaksjoner enn fengsel for samfunnstopper kan vi starte med vår egen hit and Run statsminister. Fengsel?

Fengsel er ikke et glitrende verktøy for å kurere lovbrytere. Allikevel er det en av de straffereaksjonene vi har her i Norge. Typen lovbrudd det her er snakk om, så er fengsel etter mitt syn den eneste fornuftige straffen. Grunnen til det trodde jeg du hadde forstått ut fra mine tidligere innlegg?? Røkkemannen trenger ikke rehabiliteres, han kommer ikke til å endre seg, det er kun snakk om straff straff straff....

Det skal og bør være tungtveiende grunner for andre straffer enn fengsel, med et klart mål for øye.. Nemlig ikke bare straff, men også et element av rehab... Røkke kommer til å fortsette å tømme div hav for fisk, og han kommer til å fortsette med akkuart det han driver med i dag.. Men dette skjønner du ikke virker det som... Han trenger heller ikke ettervern og faste samtaler etter endt straff, eller hva tror du Potemkin.. møteplikt hver dag så han ikke skal begå nye lovbrudd...

Ellers så mistet jeg den lille repspekten jeg hadde for deg i ditt forrige innlegg. Dine meninger om meg kan du holde for deg selv, og hva jeg forstår og ikke, måles heldigvis ikke ut ifra dine innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fengsel er ikke et glitrende verktøy for å kurere lovbrytere. Allikevel er det en av de straffereaksjonene vi har her i Norge. Typen lovbrudd det her er snakk om, så er fengsel etter mitt syn den eneste fornuftige straffen. Grunnen til det trodde jeg du hadde forstått ut fra mine tidligere innlegg?? Røkkemannen trenger ikke rehabiliteres, han kommer ikke til å endre seg, det er kun snakk om straff straff straff....

Det skal og bør være tungtveiende grunner for andre straffer enn fengsel, med et klart mål for øye.. Nemlig ikke bare straff, men også et element av rehab... Røkke kommer til å fortsette å tømme div hav for fisk, og han kommer til å fortsette med akkuart det han driver med i dag.. Men dette skjønner du ikke virker det som... Han trenger heller ikke ettervern og faste samtaler etter endt straff, eller hva tror du Potemkin.. møteplikt hver dag så han ikke skal begå nye lovbrudd...

Ellers så mistet jeg den lille repspekten jeg hadde for deg i ditt forrige innlegg. Dine meninger om meg kan du holde for deg selv, og hva jeg forstår og ikke, måles heldigvis ikke ut ifra dine innlegg

Beklager det siste innlegget. Det gikk alt for fort i svingene da jeg skulle pakke tøy for jentungen før hun skulle en tur til besteforeldrene sine. :)

Poenget er jo at man kunne brukt lovbruddet hans til noe mer fornuftig. 30 dager i buret er ikke straff.

For han sin del var det rekreasjon og trenings opphold.

Jeg mener han slapp for billig og da synes jeg det er rart at vi er uenige.

Jeg etterlyser mer intelligente straffer for de som har mye penger å begår lovbrudd. Har vi ikke fått noe slikt når det gjelder fart og promille dømte? Prikkbelastning og bot etter inntekt ved promille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg etterlyser mer intelligente straffer for de som har mye penger å begår lovbrudd. Har vi ikke fått noe slikt når det gjelder fart og promille dømte? Prikkbelastning og bot etter inntekt ved promille.

Joda. En som kjørte for fort i finland mener jeg å huske.Tror det var en svenske som fikk den boten. Mangemillionær som fikk bot på flere hundre tusen.

Hadde vært kjekt med fks 50% av måneds inntekten i bot for å bruke taxi fila om morgenen fks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egne strafferammer for de med mye penger er vel kanskje og gå litt langt eller.....hva med de med lite penger? ikke noe straff da..hmmm

Jeg skrev intelligente. Og da mente jeg at bøte nivået burde tilpasses inntekten. Så når en av skipsrederene våre bestemmer seg forå dra fram loffen å late vannet på offentlige plasser, vil bota stå i stil til inntekten.

Det vil ikke si det samme som at de uten inntekt skal slippe å betale. Men beregningene må starte et sted. Et naturlig innslag ville vært ved toppskatt. Da er det bare å holde seg i skinnet, så rammer det ikke deg. Uansett inntekt. :)

Folks inntekt er veldig variert og bøtenivået treffer veldig usosialt.

Er ikke dette en veldig sosialistisk tankegang så vet ikke jeg. Men som Høyrevelger har jeg vel aldri helt forstått venstresiden heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev intelligente. Og da mente jeg at bøte nivået burde tilpasses inntekten. Så når en av skipsrederene våre bestemmer seg forå dra fram loffen å late vannet på offentlige plasser, vil bota stå i stil til inntekten.

Det vil ikke si det samme som at de uten inntekt skal slippe å betale. Men beregningene må starte et sted. Et naturlig innslag ville vært ved toppskatt. Da er det bare å holde seg i skinnet, så rammer det ikke deg. Uansett inntekt. :D

Folks inntekt er veldig variert og bøtenivået treffer veldig usosialt.

Er ikke dette en veldig sosialistisk tankegang så vet ikke jeg. Men som Høyrevelger har jeg vel aldri helt forstått venstresiden heller. :D

Beklagelsen er registert og godtatt.

Kan fort gå litt fort i svingene, og det er ikke sikkert at vi er veldig uenige.

men litt er vi nok, jeg har vært å besøkt folk i de fleste fengsel rundt på det sentrale østland. Og jeg tror ikke han har kost seg på Hof.... Tipper det har vært en kjip tid.

Ellers så er jeg enig med deg i at bøtesystemet er usosialt, selv om bøtene står i stil i forhold til inntekt. Det har jeg prøvd å forklare at 10% av brutto inntekt svir atskillig mer for en med 300000 i inntekt enn en med 3 mill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*

Mennesker og delfiner er de eneste arter som har sex for lystens skyld?

( Hva med grisen??? )

*

***POKKER TA DEN GRISEN!!!***

Den der er dessverre ikke sann!

Dvergsjimpansen (Bonobo'en) har sex for fornøyelse OG i tillegg vifter damene med stumpen og inviterer til sex om to av hannene i flokken begynner å krangle! Sånn skulle vi hatt det gitt :D Da hadde jeg krangla enda mer med kompisene ute :D

De er også de eneste apene som kjører misjonær'en.........

OG JA ; POKKER TA DEN GRISEN!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, står at han ble godt likt av gutta der inne og det tror jeg på. Han er nok en bra mann og ikke minst veldig god forretningsmann. Nå er et alltid jantete mennesker, det viser jo denne tråden,men da har han vel på ett sett og vis betalt en "bot" også. 20 000 spenn i glede for de innsatte. Er ikke alltid like lett for de som ikke har like mye penger mellom henda til å kunne like de som har veldig mye. Kritiser ihvertfall ikke de som klarer seg i livet og har til mer enn akkurat salt på bordet, ti stille eller kom deg ut og jobb hardere vil nå jeg si. Skremmende tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

totalt enig i det, men dere tar av pga av at det er røkke. Leser hva dere skriver, med deres fantasi bøter ol. Er jo deg i et nøtteskall. Drit i hva som er faktiskt gjort, det er ikke interessant. Han burde faktisk straffes værre enn en voldtektsmann, for et båtfører bevis som ble anskaffet litt under bordet. Djesus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tolker du feil - ingen som tar av fordi det er Røkke. Røkke burde hatt strengere straff fordi han er steinrik - og tullestraff ikke har noen preventiv effekt.

Likhet for loven: 2 personer med samme lovbrudd skal straffes ut fra like forutsetninger.

1. Kjører 40 over på motorveien og har 100.000 i årslønn - 15.000 i bot

2. Kjører 40 over på motorveien og har 1.000.000 i årslønn - 15.000 i bot

Dette er ikke likhet for loven. Personen som tjener mye må da straffes tilsvarende mye vs årsinntekten for å kunne få samme straffen. Dette gjøres i enkelte skjerpende tilfeller - men ikke konsekvent. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remy i et nøtteskall dette her.

Dette er en rimelig god diskusjon, og det er klart det er av betydning at en av Norges rikeste og mest suksessrike forretningsmenn bestikker folk for å ta snarveier. I alle straffesaker er det formildende omstendigheter, og det er skjerpende... Det faktumet at en ant.vis ressurssterk mann, som i tillegg er offentlig, og en rollemodell for mange begår såpass alvorlig kriminalitet som korrupsjon, så trengs det reaksjoner... Og det er ingen formildene omstendigheter rundt Røkke, heller skjerpende...

At han var villig til å begå denne type kriminalitet for et båtførerbevis forteller mer om Røkke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, få land dette virker i, er det ikke? Kun ett land jeg vet om og det er finland. Forøvrig hjemlandet til verdens høyeste fartsbot, rekordinnhaveren har hatt den forrige rekorden også. Der får man bøter i henhold til inntekten.

I finland regner man boten til 10% av mnds lønning. Regnet ut ved å ta skattbar inntekt fra fjoråret deles på 12 og regne % på dette. Høyeste fartsbot fikk en deleier i Nokia med 42 millioner etter en liten tur i sin ferrari siden han hadde litt høy inntekt det året.

En svenske på tur på en øy tilhørende finland dro på seg en bot på 167 000,- da han kjørte 30km for fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.