Gå til innhold
Fiskersiden

Treff på steinsfjorden lørdag 13 okt.


 Share

Recommended Posts

Lørdag den 13.okt er du invitert til å bli med å fiske på Steinsfjorden.

Det vil være noen av Norges beste trollere tilstede, noen av Norges beste jerker, vi vil også bruke tid på jiggfiske etter abbor........

Det vil være oppmøte på Statoil stasjonen ved Røyse/Steinsåsen kl 10:00.

(forde som vet hvor rampa på steinsåsen er så er det bare å møte direkte opp der

Dere vil bli påspandert lunsj ved vertshuset ved Statoil rundt kl 1300. ( hvis antallet ikke blir for stort hehehehe)

Meny skal jeg opp å diskuterer på mandag.

For de som ønsker å være med men ikke har båt så skal det vel være muligheter å få leid her.

http://www.tyrifiske.no/utleie.htm

Dette er noe dere må ordne selv.

Men det er jo også mulig å fiske fra land forde som ønsker det.

Vi kommer til å holde på med det offisielle programet frem til kl 1600-1700

Dette er et rent sosialt treff der vi kan møtes å kose oss i lag i sammen med barn/ungdom fra SKB Øst og demmes foreldre.

Hvis jeg har økonomi til det så kan det være at jeg kjøper inn noen premier til noen uhøytidlige konkurranser. :)

Jeg har også gardert meg med en fluefisker som kan gi grunnleggende opplæring i fluekasteteknikk, dette for de som ønsker en pust i bakken fra fisket eller kanskje for de som bare ønsker å komme for å lære å kaste litt.

Hadde vært veldig koselig å se deg/dere der, der dere/vi kan bidra med vårt til at barn/ungdom kan få en positiv opplevelse. Kan være at vi har noe å lære også :)

Hvis det er noen som ser at de har noe å bidra med, til at denne dagen skal bli en bra opplevese så ta kontakt med meg på PM.

Kanskje noe kan bidra med noen effekter som vi kan ha til premie.

Kanskje noen har noen ideer til andre aktiviteter som vi kan ha på land.

Så kom med forslag hvis du kan berike dagen.............

Påmelding gjøres i denne tråden..................... og ser du muligheten/har et ønske om å ha med deg et barn/ungdom eller to i båten så gi beskjed om dette , men mange har allerde har sakt ja til å stille opp...... Husk at det må være flytvester til alle som er ombord i båten/en

Det er gratis gratis gratis........................... :):) så meld dere på å få en litt andeledes, men sikkert en nyttig opplevelse.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

16 stykker fra skb øst kommer til treffet på lørdag.

Så hvis det er noen som har båt og kan ta med seg et til to barn ut så hadde det vært kjempe flott.

Har pr. i dag 5 båter, så i utgangspunktet trenger jeg et par til hvis mulig.

Utrolig flott at så mange har meld seg på, kan se ut som tiltaket da har vært vellykket. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi båtoppsettet + litt annen info til lørdag.

Michael = dorging og abborfiske. (2stk)

Erik = jerk og abborfiske. (2-3 stk)

Steinar = jerk,dorg og abborfiske. (2-3 stk)

Roy = trolling (3stk + Remy)

Olav = trolling ( med thilesen som mannskap) (4stk)

Morten = flue (1stk)

Nickal og haukitracker (to svenske venner) = jerk og abborfiske. (1-2stk)

Deler av pengene vil bli brukt til innkjøp av beten til 6 fiskestenger jeg har fått av elbe. Ser for meg å kjøpe inn 4 play til gjeddefiske og stormjigg til abborfiske. Alt dette vil tillfalle SKB øst aktivitesgruppe etter endt dag.

Remy du er satt opp som pressansvarlig på båten til Roy på første økt.

Da er vi 16 fra SKB og så er vi 10 stykk som skal hjelpe til.

26 stykker må sies å være en flott bøling.

Værmeldingen ser ut til å være på vår side.

lettere overskyet med 2 sek/meters vind.

Til dere som stiller med båt, husk å ta med flytevester, jobber selv med å skaffe, men gjør ingen ting om vi har dobbeltdekkning på det område. Og husk å ta med digitalkamera.

Vi spiser som oppsatt rundt kl 1300, da vil maten stå klar til oss i et egent lokale ved vertshuset.

Så tar vi økt to der vi gjør eventuelle rulleringer i båtene slik at flest mulig får prøvd alt.

Oppmøte med båt vil være kl 0900 ved steinsåsen, slik at alt er klart til kl 1000.

Jeg møter alle fra SKB kl 1000 på statoilen og tar med meg alle ned.

Da får vi håpe at dette blir en flott dag for alle sammen og en foreløpig stor takk til de som stiller opp å hjelper til............ dere er gull gull gull........................ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et kjempeopplegg :D

Det ser alltid bra ut på papire, så er det å få det ut i praksis.............. :D

Pia min kone stiller også, og har dialogen med vertshuset, finner ut hva folk ønsker å spise. Tar seg av barn/ungdom som er litt fiskeleie med mer. Storre arrangemang trenger jo et sekritæriat. :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal som nevnt i bryllup den dagen og kan derfor ikke stille opp på dette arrangementet som jeg synes virker veldig bra.

Skulle flyte/redningsvester være et problem har jeg 2 flytevester (50-70 og 70-90) + redningsvest 30-50 kilo + noen mindre (tror jeg) om det skulle være behov for å låne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal som nevnt i bryllup den dagen og kan derfor ikke stille opp på dette arrangementet som jeg synes virker veldig bra.

Skulle flyte/redningsvester være et problem har jeg 2 flytevester (50-70 og 70-90) + redningsvest 30-50 kilo + noen mindre (tror jeg) om det skulle være behov for å låne.

glimrende Svein, er du hjemme på fredagskvelden hvis det er slik at jeg trenger de og ønsker å hente de ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 12 4 play med skje,12 stormjigger og 12 gjeddefortommer kjøpt inn. Da skulle vi ha noe for både gjedde og abbor.

Gero v/Roy har vært veldig behjelplig i denne saken. så en stor takk til han/de. :)

http://www.gero.no/

For de som lurer på hvordan 4 play ser ut så er det disse.

http://www.prologicfishing.com/productBig.asp?id=322

føler at disse passer bra til de stengene vi har fått og at betene faktisk kan fange gjedde.

stormjiggene vet vi fungerer. :)

Så nå er det opp til fisken og ikke fiskeren heheheheh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 12 4 play med skje,12 stormjigger og 12 gjeddefortommer kjøpt inn. Da skulle vi ha noe for både gjedde og abbor.

Gero v/Roy har vært veldig behjelplig i denne saken. så en stor takk til han/de. :rolleyes:

http://www.gero.no/

For de som lurer på hvordan 4 play ser ut så er det disse.

http://www.prologicfishing.com/productBig.asp?id=322

føler at disse passer bra til de stengene vi har fått og at betene faktisk kan fange gjedde.

stormjiggene vet vi fungerer. :ninja:

Så nå er det opp til fisken og ikke fiskeren heheheheh.

Tok på søndag min første gjedde på 4 play under trolling . helt syk fin gange :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi oppe i 34 totalt :o:o:o

Dette blir jo plutselig et meget stor arrangement, men det skal vi forhåpentligvis takle på en bra måte.

Vi er nå 23 fra SKB øst og 11 hjelpere

Av de 23 er 16 stykk barn/ungdom som er målgruppen for prosjektet. Resten er foreldre.

utrolig at dette har blitt en realitet og at dagen faktisk er så nær.

At en helt crayzy tråd fra i fjor skulle ende opp i dette er utrolig artig.

:lol::P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er to båter leid inn fra http://www.tyrifiske.no/utleie.htm

En meget hyggelig samtale hadde jeg med disse å de stiller opp å hjelper til, fikk også en meget go pris etter som dette skulle brukes til en go sak.

Det ble en GH14 med 30 HK og ekolodd stangholder, så ble det en TK 17 fot med 30HK en meget stødig og flott båt.

For de som ønsker å leie båter for å fiske i Tyrifjorden eller steinsfjorden så vil jeg anbefale å ringe disse trivelige gutta.

Båtene er jo veldig bra utstyr og man får med 5 liter bensin i prisen.

Men det er båter i forskjellige størrelser og utstyrklasser som igjen gir forskjellige prisklasser så man finner nok fort noe som passer, tar ca 3 minutter å kjøre inn til steinsfjorden fra båthavna.

Så en foreløpig stor takk til http://www.tyrifiske.no/utleie.htm som stilte opp på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og reparerer henger min ellers kunne du lånt båt og motor av meg så har du henger så kan du jo det med 1 vest til voksen og 2 til barn stor og fin plass til utstyr 15fot med 35hk styrekonsoll og gasskontroll pluss utstyr til fiske om det trengs ps låner den kun bort til de jeg veit vem er self

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og reparerer henger min ellers kunne du lånt båt og motor av meg så har du henger så kan du jo det med 1 vest til voksen og 2 til barn stor og fin plass til utstyr 15fot med 35hk styrekonsoll og gasskontroll pluss utstyr til fiske om det trengs ps låner den kun bort til de jeg veit vem er self

takker for tilbudet link men ser ut til at jeg nå er i mål både med penger og båtplasser og alt.

Ble litt hektisk i går det det plutselig kom til 7 stk, men det ordnet seg i løpet av dagen.

www.fiskersiden.no er med å sponser den ene båten jeg måtte leie.

Steinar Unnestad og hans jobb sponser oss med bensin for 500,-

Bøyer meg i støvet for hjelpen jeg får....................

:):P:o

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme. Det var en utrolig givende dag, mange blide unger og et flott arrangement! Trampeklapp til Erik og alle de som stilte opp. Jeg hadde selv gleden av å lære opp Marlin (14) til å bli en kommende gjeddedödare med fluestanga :D Fisket i dag var veldig tregt og hun fikk dessverre ingen fisk, men hun kom seg veldig teknisk og hadde det moro (håper jeg).

Flott tiltak og en fantastisk deilig høstdag som jeg kommer til å huske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.