Gå til innhold
Fiskersiden

????


toppknot
 Share

Recommended Posts

Kan du utdype ?

Egentlig ikke så veldig, men; MYE vann (Plaskvåt) klut er ikke nødvedig ved gulv. Parkett bl.a. ødelegges av å vaskes jevnlig med for mye vann. På et våtroms med belegg kan man vel nærsagt bruke så mye vann som helst uten at underlaget blir ødelagt, men det er ikke noe poeng med tanke på gjenværende smuss. Er det områder som skal vaskes som sjeldent blir vaska, f.eks. listverk bak komfyren på kjøkkenet, så bruk fettløselig vaskemiddel (feks, grønnsåpe og salmiakkblanding i lunka vann), men mye vann på kluten er unødvenig, og skadelig, ikke først og fremst p.g.a. bakteriene (for de knekkes av salmiakken) men for ev. vannskader under lista.Stuegulvet ditt (som du sikkert vasker over et par - tre ganger i uka ) trenger kun en lett fuktet mopp (stort sett også uten vaskemiddel) for å holdes rene.

(hva fa.n er det jeg holder på med ?!?!?!?!?.............. Utveksler renholdserfaringer i et "chatteforum"

;) Hvor skal dette ende ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis peiling på det du snakker om.Respekt!

Å vaske stuegulvet 3 ganger i uka med lett fuktet mopp høres bra ut.

Selv foretrekker jeg støvsuging 4-5 i løpet av uka.Fungerer fint det.

Vasking Annenhver uke ca.

Plaskvåt klut er bare tull ja.Får bulker i parketten osv.Selv laminat kan bli stygt i skjøtene av overdreven

"vanning"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disclaimer: jeg har ikke peiling på vasking, mikrobiologi, eller kjemikalier, jeg bare synser fælt!

Men til saken: jeg kan aldri tenke meg at bakterievekst forårsaket av våt vaskeklut er av noe som helst betydning for noen som helst.

For å være ærlig synes jeg det med bakterievekst høres ut som noia-bladfyll fra Allers, Hjemmet, VG eller noe sånt. Kanskje beslektet med klassikeren der høyt inntak av X fører til Y, hvor X er noe som er tilnærmet umulig å unngå (f.eks sukker, fett, ..), og Y er sykt dødelig (kreft). Eksempel: "Høyt inntak av sukker fører til tåneglkreft, ifølge ny sveitsisk studie".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.