Gå til innhold
Fiskersiden

Gjørs i Lyseren?


gophernorsk
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selv om vannet er stort, hva annet får deg til å tro at Lysern er et bra vann for gjørsen?

Som jeg skrev, jeg vet lite om Lyseren men siden det ligger i et geografisk/geologisk område med en del gjørsvann og elver så trodde jeg at muligheten var der. Det er utifra egen interesser siden jeg er veldig interessert i gjørsfiske.

Endret av gophernorsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev, jeg vet lite om Lyseren men siden det ligger i et geografisk/geologisk område med en del gjørsvann og elver så trodde jeg at muligheten var der. Det er utifra egen interesser siden jeg er veldig interessert i gjørsfiske.

Jeg hadde hytte på Lysern i mange år og ifølge folk jeg snakket med var det satt ut gjørs for mange år siden. Problemet med Lysern etter hvert ble at det ble satt ut altfor mange stormasket garn for å ta stor abbor og gjedde. Var vitne til abbor på over 4 kg tatt i garn. men hørte aldri om noen som fanget gjørs, hverken i garn eller sportsfiskeutstyr.Det er tross alt rundt 800 hytter rundt Lysern.

Vannet ble dårligere og dårligere som fiskeplass med årene som gikk, men ja, det er en perfekt vann til gjørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hytte på Lysern i mange år og ifølge folk jeg snakket med var det satt ut gjørs for mange år siden. Problemet med Lysern etter hvert ble at det ble satt ut altfor mange stormasket garn for å ta stor abbor og gjedde. Var vitne til abbor på over 4 kg tatt i garn. men hørte aldri om noen som fanget gjørs, hverken i garn eller sportsfiskeutstyr.Det er tross alt rundt 800 hytter rundt Lysern.

Vannet ble dårligere og dårligere som fiskeplass med årene som gikk, men ja, det er en perfekt vann til gjørs.

Kan du være så snill og si at det ble tatt bilde av den borren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det var noe feil med den vekta.... :blink:

Sikker på at det ikke var pund den viste? :)

Over 4 kg og det var ikke noe feil med vekta og ja, abboren var svar. Om jeg ikke tar feil ble denne avbildet i lokal avisen årstid 90 eller 91 .Jeg har selv fanget 2 på over 2 kg , 4 på rundt 1,5 og utallige over kg. i samme vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke finskerekorden på 3.6kg?

Fra wikipedia:

European perch size can vary greatly between bodies of water; in Australia the fish are sometimes much larger than in their native Europe. The perch can live for up to 22 years, and older perch are often much larger than average; the maximum recorded length is 20 inches (51 cm) and the largest recorded weight is 10.4 lbs (4.75 kg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.