Gå til innhold
Fiskersiden

Ta podene med til Bontelabo på lørdag


 Share

Recommended Posts

Førstkommende lørdag satser vi på at våre yngre fiskefrelste barn skal få fiske "ekte hai" (som guttungen sier). Kanskje klarer de å lure en mus også.

Vi satser på å være klar rundt kl 1730.

Følgende har så langt meldt seg på:

Hunter med junior

truttakiller med junior

Richard Kolbeinsen med 2 juniorer

Lakselorden med junior

Ølgylt med junior

PerH med 3 juniorer

Så om det er flere som ønsker å ta med de unge håpefulle på lørdag, så er det bare å ta turen. Om det er noen som føler de skulle tatt turen men ikke har utstyr så ikke tenkt på det. Vi deler på det utstyret vi har slik at flest mulig får en fin lørdagskveld.

Vi holder på et par timer siden vi har med oss små barn som helst bør tidlig i seng.

Meld dere på i tråden slik at vi får en oversikt over hvor mange som kommer.

VIKTIG: Jeg må vite hvor mange juniorer det blir før kl 16 lørdag, da jeg skal prøve å få tatt med meg noen "premier" fra butikken.

Om noen må melde avbud så gi meg et ord. Dette pga eventuelle "premier" fra Campelen.

NB! Husk redningsvester til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligheter for to til - en jente på ni og en gutt på 11. :D

Men utstyr da? Ungene har bare små Beast Mastere og sneller i 1000-4000 klassen. Selv har jeg noen større drog som sikkert duger, av typen tungt lakseutstyr. Kan vel også knytte et paternoster el. lign., men må nok søke ekspertisen om råd her når det gjelder kroktyper, fortom o.l - kanskje til og med låne noe...

Er der hjelp å få på kaia? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligheter for to til - en jente på ni og en gutt på 11. :D

Men utstyr da? Ungene har bare små Beast Mastere og sneller i 1000-4000 klassen. Selv har jeg noen større drog som sikkert duger, av typen tungt lakseutstyr. Kan vel også knytte et paternoster el. lign., men må nok søke ekspertisen om råd her når det gjelder kroktyper, fortom o.l - kanskje til og med låne noe...

Er der hjelp å få på kaia? :rolleyes:

Jeg fikser to fiskevester til.

Når det gjelder utstyr så tar jeg med noen stenger og sneller, truttakiller tar med noen og så lar vi stengene gå på rundgang blant barna. (Det er i første rekke tenkt som et juniortreff).

Så det er bare å møte opp kl 1730 og et par timer fremover lørdagskvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værprognosene er litt vinglete, et sted forteller om oppholdsvær og lite vind, et annet sted forteller om en del regn og rufsete vindforhold. Jeg tror det kan være lurt å ta med varme klær og regntøy for sikkerhets skyld.

Men uansett håper jeg Piggisene er bitevillige og at ungene klarer å få "ekte hai".

Jeg og kristian gleder oss i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel i alderen 5 til 11 år om jeg ikke husker feil.

Værprognosene er ikke så gale, Vindstyrke 6-8, 5 mm nedbør og temperaturer mellom 5 - 10 grader.

Jeg sitter på jobben og knytter takler. Så for dem som ikke har selv får av oss.

Er det noen som kan ta med seg en primus og en panne? Så koker vi pølser til ungene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan ta med seg en primus og en panne? Så koker vi pølser til ungene også.

Flott tiltak!!

(Bare pass på at unga til Richard ikke får størst fisk - de er fæle til å mobbe stakkarer som ikke drar det lengste strået!!! Grrrrrrr - jeg skal gruse dem neste gang!!!!)

(TIPS: Det er mye enklere å koke pølser i en kjele enn i en panne - forstod plutselig hvorfor Hunter med familie er tynne som streker.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tiltak!!

(Bare pass på at unga til Richard ikke får størst fisk - de er fæle til å mobbe stakkarer som ikke drar det lengste strået!!! Grrrrrrr - jeg skal gruse dem neste gang!!!!)

(TIPS: Det er mye enklere å koke pølser i en kjele enn i en panne - forstod plutselig hvorfor Hunter med familie er tynne som streker.....)

Her er det snakk om dialekt, trur eg. Heime (på sunnmøre) kalla dei gamle gryter/kjeler for panner. Dette til opplysing -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med kjele (!) -_- og (wiener)pølser. Får se om det ikke kan ordnes ketchup og annet tilbehør også.

Optimusen min lekker dessverre - sløvt av meg å ikke repearere, men jeg er mer "båltypen"... Hvis noen andre har noe å fyre med, så bare ta med, selv om ungene i denne alderen synes å foretrekke kalde pølser..!

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.