Gå til innhold
Fiskersiden

Båtramper i Storsjøen i Odalen osv..........


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Jerker søker jerkvann hehheh

jeg er en blid gutt på 38 år som søker hehehehehehehe

målet er å utvide fiskemulighetene litt innen for jerkfiske etter gjedde. Jeg har først og fremst sett meg ut storsjøen i Odalen. Det ligger ikke alt for langt fra Oslo og vannet huser i hverfall gjedde. Snakket litt med sjefsfiskeren i går å det var vist en båtrampe på Sand, regner med at denne er enkel å finne, har selv fisket i det område etter gjedde, å fisk fikk vi men det er ja hvor lenge siden kan det bli, 20-25 år siden Men nå er jo storsjøen stor, så spørsmålet er om det finnes flere ramper som kan være aktuelle ? Send meg gjerne en mail til pio611@hotmail.com. om du har info både om båtramper og eventuelle område som kan være aktuelle å fiske i , men ikke ønsker å legge det ut her. Pr i dag så er det egentlig bare Steinsfjorden og Gaustadsjøen som appelerer for meg til rent jerkfiske, derfor ønsker jeg å utvide horisonten litt.

Øyeren er et meget vanskelig jerkevann (i mine øyne) i uten om en periode på vårparten , da gjeddene er på grunnt, ikke strømmutsatt vann.

Hvis det er noen som har noe andre forslag og kanskje ønsker å være med ut der kjørelengden ikke overstiger 1,5 til 2 timer så send det gjerne på mail til meg så kan vi jo se om vi får til noe.

MVH

Erik walmann

pio611@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve Vansjø?

En kollega av meg har fått flere store gjedder der, pluss at vannet også huser stor gjørs og abbor. Kan godt finne ut mer info ang. båtramper o.l. hvis du vil det.

Vansjo.jpg

Vansjo-GE.JPG

glimrende rage gjør gjerne det.

Send det gjerne på mail killen så tar vi det der i fra......... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve Vansjø?

En kollega av meg har fått flere store gjedder der, pluss at vannet også huser stor gjørs og abbor. Kan godt finne ut mer info ang. båtramper o.l. hvis du vil det.

Vansjø er ett fint vann, men det er dessverre ikke så mye fisk som det en gang var. Noe kan man takke fylkesmannen for siden de har tatt opp gjedde i stort omfang på garn de siste år for å forsøke å redde vannkvaliteten med mer karpefisk, dog, det er heller ikke særlig med karpefisk i forhold til hva det var heller. Med båt så er nok østbassenget det beste både for størrelse og antall, min erfaring er at vestbassenget har gått kraftig tilbake de siste år.

En annet moment med vansjø for er at det er så %&%&"%#¤ mange skjær der, så båtsportkart er ett must for ukjente.

Men for mer kvalifisert info så er nok Perca og blydonkern den beste kilden over vansjø, vil jeg tro.

(Beklager OT, men følte at jeg måtte si at vansjø er ikke hva det en gang var)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kjører man en times tid fra Oslo kan man havne i Tockfors, og da har man innsjøer og kanaler ned til Gøteborg.

Har bare 7 mil til Tockfors her fra Enebakk, så det er harryplassen vår, syns hele området ser ut som "gjeddeland".

Når du først er på vei østover, er Halden vassdraget også meget bra. Vi har jo vært en rekke ganger de siste åra med en på 11kg som største fisk. Mange fine områder for en jerker der, men er man ukjennt kan det bli vel mye vann å prøve seg på.

Jeg er fortsatt av den oppfatning at det er bedre å bli lommekjennt i få vann med potensiale enn å

flakse rundt i så mange vann som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.