Gå til innhold
Fiskersiden

Et par gjeddeturer


Rage
 Share

Recommended Posts

Etter noen fiaskoturer både langt inni skogen mot Hemnes og i Nitelva, tenkte jeg å prøve nærmeste stedet hvor det var vann etter gjedde, og visst var det fisk der!

Fisket ved utløpet til sagdalselva, og litt bortover mot båtplassen for de som er kjent der.

Første turen landet jeg en fisk på rundt kiloen, men denne klarte å surre seg rundt i sene og fortom uten å faktisk ha blitt kroket, så jeg legger ikke ut bilder av denne.

Påfølgende ble det 3 turer, hvor jeg hadde kontakt med totalt 8 fisk, og landet 4. De fire andre falt av rett før landing, mistenker dårlige kroker på bomber woblerene jeg bruker der. Tilbake til det senere.

Fisket først i uken før fullmåne, og det gav bra med kontakt av fisken. Hadde kontakt med 6 stk denne uka, hvorav 4 kom på land. Vektene på fiskene var 1,2kg, 1,2kg, 2.1kg (pers!) og en på rundt 1 kilo. Morro på det lette utstyret!

Prøvde også i uken etter fullmåne, men ingen fisk på land og kontakt med 2 stk totalt. Virker som walmann sine teorier stemmer for dette lille området i alle fall, da forholdene var helt like alle dagene jeg fisket.

Har også laget et bilde og markert hvor fisken har biti i dette lille området hvis noen skulle ønske å prøve der :D

Så til bildene:

lillestrom.JPG

DSCF0142.JPG

DSCF0143.JPG

DSCF0148.JPG

DSCF0149.JPG

DSCF0150.JPG

DSCF0152.JPG

DSCF0153.JPG

DSCF0154.JPG

DSCF0156.JPG

DSCF0162.JPG

DSCF0163.JPG

DSCF0166.JPG

DSCF0167.JPG

DSCF0168.JPG

Fine turer alt i alt, la også ved noen bilder av området ;)

Ang woblerne, så bruker jeg bomber woblere som går 3-4 feet da det er veldig grunt i hele området. Har som nevnt mistet noen fisk, selv etter tilslag og kjøring, da den ofte slår den av seg rett før landing. Noen andre som har opplevd dette? Kom gjerne med tips ang bytte av kroker o.l. :)

Endret av Rage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fine bilder, og bra fangst.

Har fisket en del der, og fått en del gjedde, men sjelden så sent på året som dette.

Syns forøvrig ikke det høres ut som du mister så mange. Mister minst like mange jeg. Har merket at jeg redder noen flere om jeg kjører forsiktigere når det nærmer seg land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der noen ganger med barna og fisket lauer for å bruke som agn andre plasser i elva - og har da sett folk (mest polakker) som har rigget seg til med kraftig meiteutstyr - så det er nok en del rovfisk å snakke om der.

Ellers ligger det jo rapporter på internett om ørretfangster derfra - men (som det også nevnes i rapportene) det er litt uventet fangst der

Fin rapport forresten og gratulerer med pers på gjedde

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til at det var en del siv som var kappet, samt mye "foreign" blikkbokser.

Så dette er stedet det er rapportert ørret? Har lest de rapportene, men trodde ikke det var her. De må komme langveisfra, da denne elva kommer fra langvannet rundt fjellhamar på Lørenskog? Eller renner det fler elver inn i denne før den tilslutt ender opp i Nitelva?

Takk for kommentar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til at det var en del siv som var kappet, samt mye "foreign" blikkbokser.

Så dette er stedet det er rapportert ørret? Har lest de rapportene, men trodde ikke det var her. De må komme langveisfra, da denne elva kommer fra langvannet rundt fjellhamar på Lørenskog? Eller renner det fler elver inn i denne før den tilslutt ender opp i Nitelva?

Takk for kommentar :lol:

Det er noen ørret i sagelva, som regel få og som regel små. Disse kan av og til slippe seg ned i denne vika. Tidligere på året er det plenty karpefisker her, noe mer (men sjelden større gjedder) og ellers det du finner av rovfisk i Nitelva. Får du ørret her så er det slengere, tror det er fåfengt å satse på ørret her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen planer om det akkurat, men har lest de to rapportene om de som fikk ørret på dette stedet. Tror det er ganske lotto ja. Ørreten lever vel ikke lenge i nitelva går jeg utifra.

Har du noe erfaring med bunnmeite etter gjedda i dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen planer om det akkurat, men har lest de to rapportene om de som fikk ørret på dette stedet. Tror det er ganske lotto ja. Ørreten lever vel ikke lenge i nitelva går jeg utifra.

Har du noe erfaring med bunnmeite etter gjedda i dette området?

Har ikke prøvet noe særlig bunnmeite her,brukt dupp og laue til rovfiskene. I dag lå isen over hele vika, så da er vel den delen av sesongen over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.