Gå til innhold
Fiskersiden

Artsjakt i Stavanger


namsenlaks
 Share

Recommended Posts

Da blir det visst endelig til at jeg skal nedover til Stavanger på kurs.

Hvilke arter er det mulig for meg å få der nede nå?

jeg er ledig alle kvelder fra 21 til 29 november og jeg har valgt og ikke reise hjem 24-25nov så da kan jeg fiske døynet rundt om så....

Jeg kunne tenkt meg disse : fløyfisk,brungylte,tangkvabbe og piggvar....

Selvfølgelig åpen for andre arter også.

Jeg kommer ikke til å ta med noe tungt surfutstyr ned over, bare match og quiverstenger.

Noen som kunne tenkt seg å dra med en trønder på tur da ?

Påforhånd takk

:)

Endret av namsenlaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kjappis 24. november etter brungylt og tangkvabbe bør absolutt være mulig, men det er kanskje for tidlig etter fløyfisk og for sent etter piggvar. Kveldstid her nede vil kun gi arter du allerede har fra før er jeg redd, men det er jo mulig karleif har andre syn på piggvarfiske i november enn meg. :)

Jeg er veldig usikker på om jeg kan stille denne dagen, men jeg skal si fra om jeg er ledig. Da stiller jeg selvfølgelig opp. Eneste kravet jeg har er at du stiller opp med RBK-skjerf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk fløyfisk både forrige helg, og denne helgen så det bør ikke være noe problem. Lurer også fælt på hvor Hugo har det i fra att det er for sent etter piggvaren. Det er det altså ikke. Den som kan bli den største utfordringen er tangkvabben. Det er antageligvis for kaldt i vannet for den nå.

Har du ålekvabbe? Bør jo begynne å bli tid for den nå.

Kan heller ikke svare akkuratt her og nå om eg har mulighet for å bli med, men eg regner med det.

Eneste kravet eg har er att eg slipper å se noen som helst Rosenborg-effekter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan betrygge alle med at noen fotballeffekter kommer dere ikke til å se meg ikledd...

Kan faktisk ikke komme på noe som interreserer meg mindre en fotball ...

men tilbake til det som virkelig betyr noe,nemelig fiske :D

Jeg er som sagt med på alt som er gøy... hadde vært greit å fått krysset av fløyfisk,brungylte og piggvar da...

Ålekvabbe, det har jeg ikke sett...

Horngjel er det sikkert for seint for ?

Takk for svarene sålangt da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horngjelen er muligens for seint ja, men der er eg litt usikker. Ålekvabben kan vi ta en kveld etter att det er mørkt, hvis du er lei av hotellrommet. Ellers så regner eg med att piggvaren bør gå greit. Fløyfisken har heller aldri budd på noen store problemer, så du skal nok reise hjem fra Stavanger med ett par nye arter i baggasjen.

Bare å ta kontakt når det nærmer seg. Har meg vel på MSN enda?

Edit: Det er jo ikke så uvanlig med horngjel som bifangst under piggvarfiske, så vi vil vel finne ut om den er der uansett.. Er bare å gå ned litt på krokstørrelse og agnstørrelse på 1 av stengene det.

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Det er jo ikke så uvanlig med horngjel som bifangst under piggvarfiske, så vi vil vel finne ut om den er der uansett.. Er bare å gå ned litt på krokstørrelse og agnstørrelse på 1 av stengene det.

Kremt.... jeg mangler også piggvar og hornhjel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila: Piggvar er ikke en fettfinnefisk, bare så det er sagt. Stiller du fortsatt? :) Skal sende deg en meldig når eg skal ut engang sånt att vi kan få fikset på det.

Eg var ute på litt testfiske nå i kveld. En og en halv times fiske resulterte i 2 minipiggvar. Er mulig å ta den også på kveldstid på en av plassene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å glede meg noe sinnsykt her...

Hva med brungylt ?

Jeg har deg på msn ja karleif, jeg er bare så skjelden på msn fortiden,sliter litt med nettet herute på sjøen ..

Menjeg skal logge meg på en kveld så får vi diskutert litt.

Men da er det vel bare for meg å krysse av hornkvabbe,piggvar og fløyfisk på lista mi da :):P

Edit: skulle selvfølgelig stå Ålekvabbe ikke hornkvabbe ; )

Endret av namsenlaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å glede meg noe sinnsykt her...

Hva med brungylt ?

Jeg har deg på msn ja karleif, jeg er bare så skjelden på msn fortiden,sliter litt med nettet herute på sjøen ..

Menjeg skal logge meg på en kveld så får vi diskutert litt.

Men da er det vel bare for meg å krysse av hornkvabbe,piggvar og fløyfisk på lista mi da :):P

Så lett er det da ikke, men skal bli spennende og se om du får uttelling )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lett er det da ikke, men skal bli spennende og se om du får uttelling )

Jeg er fult klar over at det ikke er så lett ja, men jeg tar det som en tur... ; )

Endret av namsenlaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila: Piggvar er ikke en fettfinnefisk, bare så det er sagt. Stiller du fortsatt? :lol: Skal sende deg en meldig når eg skal ut engang sånt att vi kan få fikset på det.

Uuuppss da må jeg trekke meg :lol:

Nei, jeg har lyst til å være med, for det var utrolig kjekt å være med dere sist. Det kan være greit å utvide horisonten litt :lol: Så får vi bare krysse fingrene for at det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fløyfisk og brungylt burde gå smertefritt under dagfiske i allefall, ålekvabba er nok på plass og da er nattfiske å foretrekke. piggvaren er har sjefen svart på ;)

Jeg blir jo i stavanger ei helg og da kan jeg fiske både dag og natt

:D

Skal bo på smarthotelet ved kvadrat...

Der er det mulig å leie seg en "smartbil" så hvis jeg får plass i en slik, så er jeg litt mobil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at du får plass, men hvor skal du da ha plass til alt utstyret? :)

Hjemreise snart?

Denne gangen skal jeg "prøve" å beherske meg å ikke ta med alt jeg eier og har

:)

Er hjemreise i morra hvis værgudene tillater det... men med min flaks, ryker vel helga...

Er jo greit med litt ekstra cash før jul da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke surfutstyr på noen av dei aktuelle plassene. Klarer du å begrense deg til 2 stenger med dertilhørende utstyr, så skal det vel gå å presse det inn i bilen :)

Jeg tar med en qiverstang og en matchstang og noen tacklemapper det får holde...

Noen her som vet om de skal fiske den helgen jeg er der nede?

Jeg har fri fra fredagkveld til mandag morgen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med jobben, skal jeg en tur til Sandnes tirsdag 27/11.

Da jeg jeg mangler nesten alle artene til namsen, hadde det vært artig å hengt seg på den dagen.

Men kan kun tirsdag og etter at mørket har kommet (fra 16-17 tiden).

Mangler både piggvar, ålekvabbe og fløyfisk på lista mi.

Så hvis noen skal ut den 27. henger jeg meg djerne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med jobben, skal jeg en tur til Sandnes tirsdag 27/11.

Da jeg jeg mangler nesten alle artene til namsen, hadde det vært artig å hengt seg på den dagen.

Men kan kun tirsdag og etter at mørket har kommet (fra 16-17 tiden).

Mangler både piggvar, ålekvabbe og fløyfisk på lista mi.

Så hvis noen skal ut den 27. henger jeg meg djerne på.

Er det noen i Stavanger som har mulighet til å guide denne tirsdagen?

Eventuelt noen gode tips om plasser, for å fange overnevnte arter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ei uke til. Her i Rogaland tenker vi kortsiktig :) Skal sjekke om eg har muligheten. Det kommer vel egentlig mest an på om fruen jobber eller ikke..

I mørket ville eg satset på piggvar. Hadde en testtur etter ålekvabba igjen i går, og det var helt dødt. Mulig det er litt tidlig for den på denne plassen enda. Fløyfisk har eg kun fått når det er lyst. Såvidt meg bekjent, så er det ikke tatt særlig mange av denne arten i mørket.

Kommer tilbake til deg..

Hvor blir det forresten av namsenlaks? Verken sett, eller hørt noe på lenge.....

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.