Gå til innhold
Fiskersiden

Artsjakt i Stavanger


namsenlaks
 Share

Recommended Posts

Var vindstille(!) så det var bare gammal sjø, men syyykt høyvann! Strømmen gikk mot høyre denne gangen. Jeg fikk raska med meg en middags-sø på 7-8 hekto.

Takker for fine turer Nams, morro at det blei et par nye arter på deg! Kvabbene og gylta ryker neste gang!

Tøft å guide til fisk jeg aldri har fått sjæl :blink: (fikk jo retta på det da...)

Forresten Karleif, skikkelig naturskjønne omgivelser nedi kvabbeland der ass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da får vi ta oss en kveldstur. Noe du vil ha utenom ålekvabbe?

Er med på alt som er morro jeg :)

(disse er ikke på "morrolista" mi : hyse,hvitting,sypike og svarthå)

Hva har du å tilby ?

Får man brungylta kun i dagslys ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den brune blir nok litt vanskelig å få i mørke, men sypiker pleier ikke å være vanskelige å be :)

Hehe, er skjelden vanskelige sypikene, det så vi også i går....

Fikk,sei,sypiker,krabber og ei dvergulke på asylkaien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på alt som er morro jeg :)

(disse er ikke på "morrolista" mi : hyse,hvitting,sypike og svarthå)

Hva har du å tilby ?

Får man brungylta kun i dagslys ?

Har ikke mange brungyltene på samvittigheten. Har fått mine på ettermiddag/skomring. Måtte jo være og knuse piggvar persen din som kunne vært spennende. Dette må jo bli litt væravhengig.

Ellers er det jo en kjennsgjerning at fisken "dør" her nede etter mørkets frembrudd. Slutter ihvertfall og bite :o

Men kom med ønsker så skal vi se hva vi skal klare og trylle frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mange brungyltene på samvittigheten. Har fått mine på ettermiddag/skomring. Måtte jo være og knuse piggvar persen din som kunne vært spennende. Dette må jo bli litt væravhengig.

Ellers er det jo en kjennsgjerning at fisken "dør" her nede etter mørkets frembrudd. Slutter ihvertfall og bite :unsure:

Men kom med ønsker så skal vi se hva vi skal klare og trylle frem.

Ønskeliste: paddetorsk,ålekvabbe,kveite, ellers alt jeg måtte mangle på lista mi,hehe :D

men jeg er gjerne med på å forbedre piggvar persen ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 1 plass der der er tatt både kveite og paddetorsk. Det var faktisk kveldinga. Men aberet her er at det er et stykke og reise pluss ferje. Med max uflaks får vi ikke fisket heller pga isps. Men absolutt den mest spennende plassen vi har i området her da.

okei, er ikke så gunstig da jeg er mindre mobil her nede.

men hvor er plassene da?

Jeg vil jo mene asylkaia må være en spennende plass, med slike dyp rett utenfor land?

blir det meitet mye der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asylkaia er ofte overbefolket av nettopp asylsøkere. Er jo en grunn for navnet. Da er det ofte vanskelig å finne seg en plass å fiske, samt att det har vore så mye tull med folka der inne att det ikke er alle som liker å fiske alene der inne. Derfor blir det nok ikke meitet særlig mye der. Synd, for eg er helt enig i att plassen har potensiale.

Piggvarfiske kan du nok bare glemme i dag. Det er bra med bølger, men nå er det nok for mye. I kveld ville eg nok gjordt ett forsøk etter ålekvabbe i dei naturskjønne omgivelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asylkaia er ofte overbefolket av nettopp asylsøkere. Er jo en grunn for navnet. Da er det ofte vanskelig å finne seg en plass å fiske, samt att det har vore så mye tull med folka der inne att det ikke er alle som liker å fiske alene der inne. Derfor blir det nok ikke meitet særlig mye der. Synd, for eg er helt enig i att plassen har potensiale.

Piggvarfiske kan du nok bare glemme i dag. Det er bra med bølger, men nå er det nok for mye. I kveld ville eg nok gjordt ett forsøk etter ålekvabbe i dei naturskjønne omgivelsene.

Tror jeg drøyer det litt for det blåser jo små jævler her nede ikveld...

Men skal noen prøve seg etter ålekvabba til uka, er jeg gjerne med ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg kan få til en tur ut ila av uka. Men stiller ingen fangstgaranti på denne. Men mulighetene skulle absolutt være tilstede.

Hva klokke er du ferdig på kurs om dagen da?

Er med jeg, trenger ingen fangstgaranti morro uansett, sitter her å knytter ålekvabbetackle nå ...

:)

Jeg er vel sikkert tilbake her på hotelet rundt kl 16-17, er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller kamp tirsdag og torsdag, men send pm om dere drar ut i dag eller onsdag da så kanskje jeg dukker opp..

Sender deg en melding jeg hvis det blir noe...

Er forøvrig tilbake fra kurs nå og klar som et egg for fiske, været har jo forbedret seg betraktelig kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med jobben, skal jeg en tur til Sandnes tirsdag 27/11.

Da jeg jeg mangler nesten alle artene til namsen, hadde det vært artig å hengt seg på den dagen.

Men kan kun tirsdag og etter at mørket har kommet (fra 16-17 tiden).

Mangler både piggvar, ålekvabbe og fløyfisk på lista mi.

Så hvis noen skal ut den 27. henger jeg meg djerne på.

Pga noen uheldige omstendigheter ble turen utsatt 1 dag. Ønsker derfor en tur ut onsdag ettermiddig/kveld.

Er det noen som har tid til noe guiding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga noen uheldige omstendigheter ble turen utsatt 1 dag. Ønsker derfor en tur ut onsdag ettermiddig/kveld.

Er det noen som har tid til noe guiding?

Jeg og Øystein er på tur etter piggvaren nå...

Sender deg mitt mobilnr på pm, så er det bare å ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.