Gå til innhold
Fiskersiden

Espen, Havabbor + Asp på flue 5/6-2004


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

Ble en tur på fjorden i dag fra morgenen av. Så lite aktivitet, men fikk omsider lurt opp årets første havabbor. Deilig å være i gang, selv om tassen som ble pent satt ut igjen nok ikke var særlig mer enn 400g. Økende vind og mangel på aktivitet gjorde at tankene begynte å surre om en fisk til jeg hadde planer for med det første, nemlig asp på flue. Tenkene tok overhånd og pontongen havnet igjen på biltaket og kursen ble satt mot Nitelva. Der møtte jeg hyggelig selskap som allerede hadde dratt noen asp. De var muligens noe skeptiske til at aspen kunne lures på flue, men da jeg etter 3 kast hadde landet 2 asp, med største på 1435g skjønte både de og jeg at det var mulig. Det ble en liten tass av en asp til på meg før jeg stakk hjemover for å få i meg frokost og sette av et nytt kryss på fluelisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Davidsen

Espen lurte aspen, ja. Tørt også, eller..?

Popper, så ehh...tja....kvasitørt. De tok med et voldsomt plask og spetakkel i hvertfall - moro!! En variant av Poppern Peppern på fluesidene med røde påtegnede gjeller og orange hale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.