Leifa Posted November 27, 2007 Report Share Posted November 27, 2007 (edited) Driver og virrer rundt i mangfoldet av stenger for å bestemme meg om en 9,6" #7 til SØ Var innom Prima vilmarksliv i dag og der fant jeg en Slate SLX (eller var det XLS) denne var til 50 % dvs 1400kr for 9,6 stanga Noen som har erfaring med denne typen stang her? mvh Leif Edited November 27, 2007 by Leifa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hrafn Posted November 29, 2007 Report Share Posted November 29, 2007 Jeg bruker Slate til SØ selv, men det er SPX Pro stanga (#7/8). Det er vel veldig individuelt hva den enkelte foretrekker, men jeg er veldig fornøyd med denne stanga. Prøv den og se om du liker den, det er det beste tipset jeg kan gi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leifa Posted November 29, 2007 Author Report Share Posted November 29, 2007 Etter mye frem og tilbake falt valget til slutt på Slate SPX 9,6" # 7-8 med en viper snelle og ett SA Air gel WF-8-F. Har prøvekastet litt i hagen nå og det virker svært lovende. Stanga koster ut snøre som bare det og virker svært potent! Har tatt meg fri fra jobben i morgen for å prøve den etter SØ :biggrin: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spenolsen Posted November 29, 2007 Report Share Posted November 29, 2007 Etter mye frem og tilbake falt valget til slutt på Slate SPX 9,6" # 7-8 med en viper snelle og ett SA Air gel WF-8-F. Har prøvekastet litt i hagen nå og det virker svært lovende. Stanga koster ut snøre som bare det og virker svært potent! Har tatt meg fri fra jobben i morgen for å prøve den etter SØ :biggrin: Grattis med nytt utstyr då! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leifa Posted November 29, 2007 Author Report Share Posted November 29, 2007 Grattis med nytt utstyr då! Takk for det Jeg skal gi rapport om hvordan stanga var å ta 3 kg SØ på i morgen etter fisketuren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leifa Posted November 30, 2007 Author Report Share Posted November 30, 2007 Takk for det Jeg skal gi rapport om hvordan stanga var å ta 3 kg SØ på i morgen etter fisketuren Stangen fungerte utmerket og var en drøm å kaste med. Det ble ingen 3 kg SØ, men 1 på ca 1kg og 2 litt mindre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spenolsen Posted November 30, 2007 Report Share Posted November 30, 2007 Stangen fungerte utmerket og var en drøm å kaste med. Det ble ingen 3 kg SØ, men 1 på ca 1kg og 2 litt mindre HVA!?? 3 sø på jomfruturen høres jo fantastisk ut. Jeg for min del blanket så det sang etter idag også... Forresten; Hva synes du om bremsen på snellen? Kjøpte en slik en jeg også, men min føltes veldig ujevn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leifa Posted November 30, 2007 Author Report Share Posted November 30, 2007 HVA!?? 3 sø på jomfruturen høres jo fantastisk ut. Jeg for min del blanket så det sang etter idag også... Forresten; Hva synes du om bremsen på snellen? Kjøpte en slik en jeg også, men min føltes veldig ujevn... Snellen virker jo litt "billig" la ikke spesielt merket til bremsen, men så var det jo ikke så stor fisk at det ble så mange utrus. Har en Orvis Battekill LA til #5 stanga og må innrømme at den føles bedre ; ) Hvor fisker du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spenolsen Posted November 30, 2007 Report Share Posted November 30, 2007 Snellen virker jo litt "billig" la ikke spesielt merket til bremsen, men så var det jo ikke så stor fisk at det ble så mange utrus. Har en Orvis Battekill LA til #5 stanga og må innrømme at den føles bedre ; ) Hvor fisker du? Hehe, men prøv bremsen bare med å sveive litt på den. Syntes det var rart Slate selv omtalte den som "superjevn" Fisker rundt i Bergensområdet. Idag fisket jeg mest for å trene spey ved utløpet av en elv/foss i fana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir76 Posted July 9, 2022 Report Share Posted July 9, 2022 Hei, Jeg prøver her :-) Jeg har en Slate stream water fluestang som jeg bare elsker. Line 8 …. 9,6 ft. Men jeg knakk ene delen og denne fluestanga er vanskelig å finne. Tror ikke de lager den lengre. Men er det kanskje noen her som har deler liggende eller vet noen som kanskje har det? Jeg leter etter del nummer 3 fra bunnen av. Jeg har fått tak i en del for noen år siden fra han som laget denne stanga, men finner han ikke. Husker ikke hvem han var. På forhånd takk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted July 9, 2022 Report Share Posted July 9, 2022 4 timer siden, Torgeir76 skrev: Hei, Jeg prøver her :-) Jeg har en Slate stream water fluestang som jeg bare elsker. Line 8 …. 9,6 ft. Men jeg knakk ene delen og denne fluestanga er vanskelig å finne. Tror ikke de lager den lengre. Men er det kanskje noen her som har deler liggende eller vet noen som kanskje har det? Jeg leter etter del nummer 3 fra bunnen av. Jeg har fått tak i en del for noen år siden fra han som laget denne stanga, men finner han ikke. Husker ikke hvem han var. På forhånd takk! Slate var vel et eget merke for Prima Villmarksliv i Torggata. Ble vel i sine tidlige dager solgt under et annet navn også. Det er ganske mange år siden Prima tok kvelden. Jeg mener å ha lest engang at noen kjøpte opp restlageret, men om det fremdeles finnes aner jeg ikke. Jeg har noen Slate-stenger liggende, men ikke den du spør etter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts