Gå til innhold
Fiskersiden

Slate ?


Leifa
 Share

Recommended Posts

Etter mye frem og tilbake falt valget til slutt på Slate SPX 9,6" # 7-8 med en viper snelle og ett SA Air gel WF-8-F.

Har prøvekastet litt i hagen nå og det virker svært lovende. Stanga koster ut snøre som bare det og virker svært potent!

Har tatt meg fri fra jobben i morgen for å prøve den etter SØ :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye frem og tilbake falt valget til slutt på Slate SPX 9,6" # 7-8 med en viper snelle og ett SA Air gel WF-8-F.

Har prøvekastet litt i hagen nå og det virker svært lovende. Stanga koster ut snøre som bare det og virker svært potent!

Har tatt meg fri fra jobben i morgen for å prøve den etter SØ :biggrin:

Grattis med nytt utstyr då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangen fungerte utmerket og var en drøm å kaste med.

Det ble ingen 3 kg SØ, men 1 på ca 1kg og 2 litt mindre ;)

HVA!?? 3 sø på jomfruturen høres jo fantastisk ut. Jeg for min del blanket så det sang etter idag også...

Forresten; Hva synes du om bremsen på snellen? Kjøpte en slik en jeg også, men min føltes veldig ujevn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA!?? 3 sø på jomfruturen høres jo fantastisk ut. Jeg for min del blanket så det sang etter idag også...

Forresten; Hva synes du om bremsen på snellen? Kjøpte en slik en jeg også, men min føltes veldig ujevn...

Snellen virker jo litt "billig" la ikke spesielt merket til bremsen, men så var det jo ikke så stor fisk at det ble så mange utrus. Har en Orvis Battekill LA til #5 stanga og må innrømme at den føles bedre ; )

Hvor fisker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snellen virker jo litt "billig" la ikke spesielt merket til bremsen, men så var det jo ikke så stor fisk at det ble så mange utrus. Har en Orvis Battekill LA til #5 stanga og må innrømme at den føles bedre ; )

Hvor fisker du?

Hehe, men prøv bremsen bare med å sveive litt på den. Syntes det var rart Slate selv omtalte den som "superjevn" :)

Fisker rundt i Bergensområdet. Idag fisket jeg mest for å trene spey ved utløpet av en elv/foss i fana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 14 years later...

Hei,

Jeg prøver her :-)

Jeg har en Slate stream water fluestang som jeg bare elsker. Line 8 …. 9,6 ft. Men jeg knakk ene delen og denne fluestanga er vanskelig å finne. Tror ikke de lager den lengre. Men er det kanskje noen her som har deler liggende eller vet noen som kanskje har det?

Jeg leter etter del nummer 3 fra bunnen av.

Jeg har fått tak i en del for noen år siden fra han som laget denne stanga, men finner han ikke. Husker ikke hvem han var.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Torgeir76 skrev:

Hei,

Jeg prøver her :-)

Jeg har en Slate stream water fluestang som jeg bare elsker. Line 8 …. 9,6 ft. Men jeg knakk ene delen og denne fluestanga er vanskelig å finne. Tror ikke de lager den lengre. Men er det kanskje noen her som har deler liggende eller vet noen som kanskje har det?

Jeg leter etter del nummer 3 fra bunnen av.

Jeg har fått tak i en del for noen år siden fra han som laget denne stanga, men finner han ikke. Husker ikke hvem han var.

 

På forhånd takk!

Slate var vel et eget merke for Prima Villmarksliv i Torggata. Ble vel i sine tidlige dager solgt under et annet navn også. Det er ganske mange år siden Prima tok kvelden. Jeg mener å ha lest engang at noen kjøpte opp restlageret, men om det fremdeles finnes aner jeg ikke. 
 

Jeg har noen Slate-stenger liggende, men ikke den du spør etter. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.