Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeløs tur


bluebird
 Share

Recommended Posts

Prøver en liten tilstandsrapport siden det virker som om det ikke er så mange andre som fisker for tiden.

Var ute en tur idag vest for Kr.sand. Var på et sted der isen har begynt å legge seg, så jeg forberedte meg på dypt fiske i kaldt vann med synkefortom og stor tung flue. Men istedet for gikk SØ i stim og jaget i overflaten. To steder så jeg 10-12 fisk fra små opp til 1,5 - 2kg. som herjet rundt og laget bråk innenfor synsavstand. Prøvde ulike varianter av inntrekk (raskt, sakte, rykk, osv) men "no takers".

På ett tidspunkt begynte det å snø, noe som tydeligvis gjorde fisken enda mindre var, til og med en SØ på ca. 1,5 kg som jeg så komme rasende på ti meter avstand som krysset en halv meter foran skoene mine før den snudde akkurat før flua.

Avsluttet dagen med å stå helt rolig og se på to torsk på ca. 3kg. som langsomt passerte mens de rotet rundt i tangen på jakt etter noe å spise. De så så uskyldige og intetanende ut at jeg ikke orket å forstyrre søndagsidyllen deres med å vippe ut flua mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

appropos søgne. jeg var ute her for ca 3 ukers tid siden. her prøvde jeg forgjeves å finne en brukanes fiskeplass. dette var umulig ettersom parkeringsmulighetene hadde fått selve mission impossible gjengen til å rynke på nesa. her er det meste privat og jeg frykter at de ikke er så vennligsinnede de som bor der. kjørte retning trysnes marina(?). her var ei uråd å få fiske. dess lenger vest en kommer jo bedre muligheter er det. i søgne og kr.sand tror grunneiere at dt er ei gullgruve de sitter å ruger på, så det kan ikke nytte.

ellers håper jeg på mange og flotte turer på nyåret!

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Mavi, ikke akkurat i Søgne. Har ikke noe behov for å være vanskelig med hvor det var, men har brukt lang tid på å finne frem til fiskeplassene mine, inkludert å spørre om lov til parkering og å krysse privat grunn på vei til sjøen. Er redd for at disse privilegene raskt blir inndratt hvis det begynner å dukke opp flere.

Forøvrig var jeg ute i dag også, denne gang på østsiden av Kr.sand og fikk en brukbar Sø på ca. 65 cm, målt raskt på stangen, anslagsvis 2,5 - 3 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av bluebird

Nei, Mavi, ikke akkurat i Søgne. Har ikke noe behov for å være vanskelig med hvor det var, men har brukt lang tid på å finne frem til fiskeplassene mine, inkludert å spørre om lov til parkering og å krysse privat grunn på vei til sjøen. Er redd for at disse privilegene raskt blir inndratt hvis det begynner å dukke opp flere.

Forøvrig var jeg ute i dag også, denne gang på østsiden av Kr.sand og fikk en brukbar Sø på ca. 65 cm, målt raskt på stangen, anslagsvis 2,5 - 3 kg.

herlig bluebird!

var det på flue? isåfall, hva slags?her sitter jeg nord i agder og snør inne mens dere haler opp den ene flotte etter den andre[ :( !][ :( !][ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik, bruker bare flue. Fisken tok på en rosa rekeimitasjon med sølvkropp og store "barbell" øyne som gjør at den fisker opp ned. Tror faktisk at det egentlig er en bonefish flue.

Tror ikke at fluevalget har noen stor innvirkning. Mer rett sted, dvs brakkvann, på rett tid, i skumringa, når sjøen går mot fjære.

Snø høres bra ut. Pakker vekk fluestanga frem til februar og tar sikte på noen lange skiturer istedetfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.