Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskersidentreff på Mjær.


Perca
 Share

Recommended Posts

I dag var det en helt uoffisiell Fiskersidentreff på Mjær. Det var ihvertfall 5-7 stykker som var utpå for å ta storabboren.

Mjaer231220077.jpg

Her er Svensken, OP og Joachim strødd utover sundet.

Og bettet var slett ikke gæærn`t. Vi fikk ikke opp noen over kiloen, men det spørs om ikke en som OP hadde på kunne ha brutt den grensen.

Dette blir for det meste en billedkavalkade og ikke så mye tekst. Men kjenner jeg dere rett så tåler dere noen bilder fra en fin dag på isen. :P

Mjaer231220071.jpg

Her er en mort(?) som Svensken har fått, den minnet nesten om en slags gullfisk i fargene. Kanskje Avkroken kan fortelle oss om det er en hybrid av noe slag. Uansett så funka den veldig bra som agn!

Mjaer231220072.jpg

Denne "gullmorten" hadde ikke sittet på kroken i mange minuttene før denne abboren falt for fristelsen til å svelge den. Og denne morten ble resirkulert og tredd på kroken en gang til!

Mjaer231220073.jpg

Og da ble en ny abbor fristet og havnet brått på isen.

Og OP dro den ene specimengjedda etter den andre... ;)

Mjaer231220074.jpg

Svensken ser misunnelig på storgjedda som OP løftet opp av hølet. :)

Jeg vil også vise en stilstudie av Svensken som kjører fisk...

Mjaer231220078.jpg

Sjekk den knekken i knærne! :D Skikkelig elegant dette her.

Og innimellom så fisket vi med balansepilk også. Her er et bilde av min største på balanse i dag.

Mjaer231220075.jpg

Det er vel ingen rapport fra meg uten et bilde av en abbor som ligger på isen. Jeg synes nemlig at abbor er noe av den peneste fisken som finnes.

Og for at Svensken ikke skal være alene om å vise grunnstillingen under kjøring av fisk ved meitefiske på isen så får jeg vise et bilde av OP som kjører en gjedde.

Mjaer231220079.jpg

Mjaer231220076.jpg

Det var vel 8-10 gjedder som hadde en lynvisitt oppå isen i dag. Og den største var det Joachim som fikk.

Mjaer2312200710.jpg

Vi veide den ikke før den ble satt tilbake i Mjær, men den veide ihvertfall 6 kilo.

Abboren var i perioder bra på hugget og noen ble tatt vare på som mat. Den største abboren på bildet fikk Svensken og veide 850 gram.

Mjaer2312200711.jpg

Neida! Jeg har IKKE begynt å røyke, men det er greit å ha noe å måle fisken mot.

Jeg vil takke gutta for en hyggelig dag på isen og en ting var vi veldig enige om... Dette blir ikke siste turen på isen i jula for noen av oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.