Gå til innhold
Fiskersiden

To rustne karer jakter sølv !


Tor Inge
 Share

Recommended Posts

Etter et lengre fravær fra fiskestanga, svaberg, frosne fingrer og tær var jeg ikke vanskelig å be da Davidsen ymtet frempå om det ikke hadde vært på sin plass med en sjøørret runde. Alt utstyret ble pakken og dobbeltsjekket kvelden i forveien, turen skulle starte på slaget 07.30, det gjelder å ikke komme forsent til den gyldne blå timen som har gitt oss mange gode minner.

Vel fremme i god tid ble utstyret raskt rigget opp under en kopp nykokt kaffi - vi var klar. Den blå timen er ikke den beste til å feste på film, spesielt uten stativet som lå igjen hjemme ;) men "heldigvis" skjedde ikke det helt store den første tiden heller.

sjoorret1.jpg

En liten tass på snaue 400gr lot seg først lure etter 1,5 time så det var ikke snakk om noen pangstart.

sjoorret2.jpg

sjoorret3.jpg

Men vi hadde god tro, å det var ikke uten grunn. For kl 10.30, nøyaktig 3 timer etter vi startet smeller det på stangen til Davidsen, Dansk metall har vist sin styrke - kampen var i gang. Tilfeldigvis satte jeg med fotoapparatet i hånden å kunne fyre av noen "skudd" sekunder etter hogget. Som så slik ut.... :)

sjoorret4.jpg

Bildene sier det meste, jeg hadde panoramutsikt på sirkuset som utspant seg - Davidsen med en relativt feit sjøørret på glatt svaberg... hvor i hel... skal den landes.

sjoorret5.jpg

Den var ikke spesiel medgjørlig de første sekundene.

sjoorret6.jpg

Da den nærmet seg land etter flere utras kunne vi ane størrelsen, dette var trolig Øystein`s haspel pers som rullet seg noen meter utpå.

Til slutt ble den kanet opp på land å berget.

sjoorret7.jpg

2.4 kg blank sjøørret kunne holdes opp, en relativt grei start på året.

sjoorret8.jpg

En fornøyd fangstmann speider utover jaktmarkene. Det ble med denne store, den lille regner vi ikke med. Begge to var også i kontakt med tvillingbroren som muligens var litt større men den får vi spare til en senere anledning.

Takk for en hyggelig start på året.

Endret av Tor Inge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja!! "Når man har spist marsipan må man morsjonere..", og dette var jo en glimrende måte å gjøre det på. Gratulerer med haspelpers på sø og en glimrende start på fiskeåret 2008! Fortsettelse smalahove-helga?

Kul rapport Tor Inge! Artig å høre at du er i siget igjen! Oppussingen er under kontroll nå skjønner jeg hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.