Gå til innhold
Fiskersiden

Lakefiske med nytt agn


Potemkin
 Share

Recommended Posts

Endelig var dagen kommet med lakefiske på agendaen. Turen skulle gå til hølandselva, men vannmengden fikk meg på andre tanker.

Lysten på glomma var ikke på topp så turen gikk til Rødnessjøen i håp om at den lå åpen. Vel fremme kunne jeg konstatere at jeg fikk fisket kun på motsatt side av hva jeg håpet.

Men siden jeg var der og plassen var grei, bestemte jeg meg for å ta en sjanse.

12012008213322TK8Dv7163lMC.jpg

Nytt agn var som sagt for utprøving og endelig kan jeg meddele at laks kan brukes til noe.

Noen biter til lake og resten gikk til svigers. Han spiser nemlig sånn fisk.

12012008213322F667TOkUrIHM.jpg

Da var det bare å vente på nappet.

120120082133223YwP1i9d4y4N.jpg

Det tok ikke altfor lang tid før denne satt på kroken.

1480 og 60 cm lang.

12012008213322YcKUm1F4SyOx.jpg

Det ble med den ene, men tilfreds med dagens resultat dro jeg hjemover.

Konklusjon på det nye agnet: Funket bra og sitter som et he...ete på kroken. Sirkelkroken ble festes 3mm inn på skinnet.

Ny tur i morra. :)

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofafisker'n

Konklusjon på det nye agnet: Funket bra og sitter som et he...ete på kroken. Sirkelkroken ble festes 3mm inn på skinnet.

Naijs! Satt meg på gode tanker for eventuell senlaks som måtte komme opp i løpet av høsten..:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofafisker'n

Usikker på om den noe magre høstlaksen fungerer like bra som feit nygått laks eller oppdrettslaks . Men verd et forsøk.

Så laken er på en måte like kresen som oss mennesker når det kommer til laks? :blush:

Apropos lakefiske - har ikke forsøkt meg på dette aktivt enda, men må si at det frister. Har lest mange av lake-trådene her på forumet og surfet en del ellers og, men er det noen som kunne tenke å gi en "rookie" innføring i hvor man leter opp denne "rare" med dog så fasinerende fisken? Hva slags tackle går man for, krokstørrelse®, fiskemåter osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.