Gå til innhold
Fiskersiden

OBS! Tyveri i bil!


Morten Minde
 Share

Recommended Posts

Hei folkens Godt Nytt ÅR!

Til dere som fisker på isen nå!

Jeg fikk mitt største sjokk i dag den 13.01. da jeg skulle legge inn mitt isfiskeutstyr i bilen. At det hadde vært uvedkommede i min bil å forsynt seg med mitt Canon D30 m objektiver. Dette medfører at vi alle må være mer forsiktig når vi er å fisker! Disse menneskene oppsøkte parkerte biler ved fiskeplassen.... Så jeg vil nok tenke meg at de var ute etter fiskeutstyr! mm.

Så til dere alle! - Vær obs på at nå er det ikke bare fiskere på fisketur... men fiskere med en virkelig uærlige hennsikt!

Jeg mista kamra utstyr for mye!!!! - Så en advarsel til dere!!!

PS! Det var ikke innbyggere! Det er sjekket ut! Sted Grindvoll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste er jo at polisen ikke gjør en drit med slike ting. Det har nesten ikke noe for seg og anmelde engang :D

Du må jo anmelde for å få utbetalt på forsikringen, så slik sett er det jo vits å anmelde tyveriet da.

Du kan søke om erstatning både på kasko, dekker normalt opp til max 10k i løsøre stjålet fra bil.

Eller man kan ta det på reiseforsikringen, her skal du få hele beløpet, så er det utstyr for over 10k er reiseforsikring veien å gå.

Reiseforsikringen din gjelder fra det første steget du tar over dørterskelen hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge folk fortsetter å legge igjen verdisaker i bilene sine - så vil innbruddene fortsette. Oppklaringsprosenten er lav - da andre saker prioriteres langt høyere, heldigvis. Mao - dette er er sur læring, men legg aldri igjen verdisaker i bilen. Og hvis man på død og liv skal ha verdisaker i bilen - sørg for å være forsikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge folk fortsetter å legge igjen verdisaker i bilene sine - så vil innbruddene fortsette. Oppklaringsprosenten er lav - da andre saker prioriteres langt høyere, heldigvis. Mao - dette er er sur læring, men legg aldri igjen verdisaker i bilen. Og hvis man på død og liv skal ha verdisaker i bilen - sørg for å være forsikret.

Men husk på at det ofte ikke alltid hjelper å være forsikret. Verdisaker stjålet fra bil dekkes som regel ikke av forsikring. Så rådet må være å ikke legge igjen verdisaker i bilen, men ta de med seg. Og fotoutstyret, det har man da vel med seg ut på isen eller ved bredden. Det er vel der fiskebildene skal tas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.