Gå til innhold
Fiskersiden

Over gjennomsnittlig intressert i krigs film


 Share

Recommended Posts

Gjest StadJon

Fant to filmer som jeg kjøpte i høst:

Flags of our fathers og Letters from Iwo Jima.

Husker at jeg ble annbefalt å se dem i en bestemt rekkefølge, men husker ikke hvilken.

Noen som kan hjelpe meg?

Flags of our fathers tar for seg slaget på Iwo Jima fra amerikanernes synspunkt, Letters from Iwo Jima tar det for seg fra japanernes synspunkt. Jeg ble skuffet da jeg så Flags of our fathers, syns den var ganske "sensurert" i forhold til boka og litt dårlig skildringer av enkelte av personene. Det at de hadde brukt 2-3 av de mest sentrale skuespillerne fra Saving Private Ryan og Band of brothers gjorde det heller ikke bedre; man får litt inntrykk av at enkelte folk går igjen i alle nyere WW2 filmatiseringer.

Tror fint du kan se Flags of our fathers først, siden den ble lansert først (på kino).

Nå har forøvrig "Come And See" kommet ut på dvd på det norske markedet, under navnet "Gå og se" (http://www.nfi.no/filmbutikken/_nyheter/vis.html?id=2647).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har "Det store panserslag" liggende hjemme nå, glede meg til den. Filmen skal ha hundrevis av tanks og fly og visstnok mer eksplosjoner enn Rambo 1-2-3 tilsammen :lol:

Hvordan var denne?

Har hørt at det er gjennbruk av scener fra andre filmer. Samt synlig at samme statister blir brukt om og om igjen.

Kjipt å se samme mann dø 20 ganger i en og samme film.

Endret av geiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var denne?

Har hørt at det er gjennbruk av scener fra andre filmer. Samt synlig at samme statister blir brukt om og om igjen.

Kjipt å se samme mann dø 20 ganger i en og samme film.

Både og. Litt spesiell, fletter inn flere historier som i og for seg var litt ok-men actionmessig og ellers var den langt under endel andre filmer fra samme periode. Men absolutt severdig for de som er interessert i krigen og filmer om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.play.com

fant den ikke i norske web butikker.

var en smule dyr men skitt la gå.

:D

Dyrt? £8.99 fritt levert vel?

Bestilte den samme på e-bay idag, og den kom på $10.99 inkl shipping. (bare gøy med dagens lave dollarkurs. He he) :)

Gleder meg til å få sett den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Gjest StadJon

Ny film til anbefaling:

"The Star" - russisk film av samme gjengen som lagde "Come And See". Kjøpte den i Dublin i august og det er en meget bra film.

Storyen går ut på at en liten gruppe russiske soldater sendes bak de tyske linjer for å rapportere om troppeforflyttninger o.l., ettersom den første gruppen som dro ut aldri hørte fra seg igjen.

Nok en gang en skikkelig kvalitetsfilm hva krigssjangeren angår og milevis fra Hollywood pjatt, som ofte er tettpakket med historiske feil og mangler (Det anbefales f.eks. ikke å google "historical errors in Band of Brothers", hvis du liker serien..).

Ser ikke ut som play.com har den, men det er sikkert mulig å få bestilt den fra en annen netthandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny film til anbefaling:

"The Star" - russisk film av samme gjengen som lagde "Come And See". Kjøpte den i Dublin i august og det er en meget bra film.

Skal prøve å få tak i den.

Ser forresten at de selger mange russiske krigsfilmer når jeg er i Litauen, problemet er at de kun er tekstet på enten russisk eller et av de andre baltiske språkene. Min litauisk er ikke helt på det nivået ennå, dessverre.....

Men de koster ikke mer en rundt NOK 40,-, så noe stort utlegg blir det aldri. :)

Ellers så er jeg helt enig med StadJon i at russerne kan lage film!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest StadJon

Synd at man må vente helt til nyttår for å få med seg "The Pacific"; hadde håpet at NRK kom til å sende den tidligere enn som så. Men har jo med Canal Digital sine rettigheter å gjøre, så kanskje de som har et bra utvalg kanaler kan få oppleve denne serien litt tidligere. Jeg gleder meg i alle fall stort allerede; serien blir visst hard kost på flere måter, og dermed er det et lite håp om at den ikke er fullt så "pyntet på" som f.eks. "BoB".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Synd at man må vente helt til nyttår for å få med seg "The Pacific"; hadde håpet at NRK kom til å sende den tidligere enn som så. Men har jo med Canal Digital sine rettigheter å gjøre, så kanskje de som har et bra utvalg kanaler kan få oppleve denne serien litt tidligere. Jeg gleder meg i alle fall stort allerede; serien blir visst hard kost på flere måter, og dermed er det et lite håp om at den ikke er fullt så "pyntet på" som f.eks. "BoB".

Internett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.