Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan ta sjøørret i januar?


loite
 Share

Recommended Posts

Mitt beste tips er:

-Ut av sofaen

-ta med fiskeutstyr og kom deg til kysten

-Hiv ut, og sveiv inn...

Hehe.

Neida, finn deg gjerne en sydvendt bukt. Bunnforhold med litt sand, tang eller ålegress.

Kast ut og sveiv inn. Kom deg gjerne tidlig ut, vis aktsomhet på fiskeplassen.

Har det blåst litt fra sør, og det ikke er blankt, så vil du få fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catch em all

når det er kaldt i vannet er det veldig viktig og sveive SAKTE! Så et tips er derfor kystwoblere, siden de ikke synker fort og man får mye bevegelse. og ellers så er det greit og kansje finne et sted hvor det er litt brakkvann. men husk 100 m fra bekke og elveutløp. også hvis man finner et sted hvor sola "steker" lenge så er det muligheter for at fisk trekker dit for og varme seg. dette kan også virke selv om det er kald ute. og ellers gjelder vel de vanlige sø tipsene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også prøve å sveive/trekke inn normalt fort, og prøv deg gjerne et godt stykke unna elveutløp, så er sjansen større for at fisken er blank..

Den større ørreten, og gjeldfisk, har høyere salinitetsgehaltstoleranse enn mindre og/ eller utgytt fisk. Jeg har ihvertfall god erfaring med raskt inntrekk og sprek fisk på vinteren. Når det er sagt støtter jeg tipset over :)

Endret av Olagaard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.