Gå til innhold
Fiskersiden

Noe liv i gjedda i Arendalstraktene?


DYM
 Share

Recommended Posts

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fra midten av Mars høres bra ut! Forutsatt at isen har gått da. Vi er 3 fra Evje som har fiska litt i Longum og Temse. I Temse har vi kun gått fra land, men har sett endel folk utpå i kano og båt. I Longum har vi fått mest fra båt. Har to andre kamerater også som vil med å prøve seg, harbarka ørret- og blekefiskere begge to :) De driver og handler inn utstyr nå tror jeg.

Så vi kunne nok stillt 5-6 mann og 2 båter fra Evje :D

Har hørt at de skal være bra i elva som renner fra Rygene og ut ved Hisøya også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temse er det egentlig ikke lov med egne båter, ihvertfall ikke uten grunneieres velsignelse (Vet egentlig ikke om det er lov da heller).

Longum "rampa" suger lut og ullbind. Hele veien raste ut sist jeg skulle ut der :)

Nidelva blir vel vanskelig i mars, med mindre man ønsker å få bøter og indratt det ene og andre. Plusset med elva er jo at det faktisk er mange båtramper der...

Har man biltaksbåter er Temse et bra alternativ, og det kan jo være greit å spørre først.

Ellers er det dårlig med båtramper i vanna der nede.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temse er det egentlig ikke lov med egne båter, ihvertfall ikke uten grunneieres velsignelse (Vet egentlig ikke om det er lov da heller).

Longum "rampa" suger lut og ullbind. Hele veien raste ut sist jeg skulle ut der :)

Nidelva blir vel vanskelig i mars, med mindre man ønsker å få bøter og indratt det ene og andre. Plusset med elva er jo at det faktisk er mange båtramper der...

Har man biltaksbåter er Temse et bra alternativ, og det kan jo være greit å spørre først.

Ellers er det dårlig med båtramper i vanna der nede.

Michael

vært på temse noen ganger med båt, men MÅ ha 4-hjulstrekker og å kjøre ut på hovedveien igjen er jo livsfarlig.. hehe.. ikke fått noen klager med båt der.. den båtrampa på longum er ikke så bra den heller, men går jo.. men er ingen andre båtramper der? ikke fra myra siden heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært på temse noen ganger med båt, men MÅ ha 4-hjulstrekker og å kjøre ut på hovedveien igjen er jo livsfarlig.. hehe.. ikke fått noen klager med båt der.. den båtrampa på longum er ikke så bra den heller, men går jo.. men er ingen andre båtramper der? ikke fra myra siden heller?

Ja, 4 hjulstrekker er nok kjekt å ha på temse, synes forøvrig det var greit i Longum og. Nei det er ingen andre "ramper" på Lonum, men det er en strand på myra sia, men den er nesten i hagen til de som bor der, kanskje ikke så poppis.

Tror og grunneierne rundt Temse ser gjennom fingra, så lenge man ikke freser rundt i 20 knop.

Men det skader jo aldri å spørre, så ødelegger man ikke for senere bruk.

Men er det ikke noen av de vanna oppi Froland som har hyffsad gjedde da? Mener jeg har noen på "skulle ha prøvd lista"...

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 4 hjulstrekker er nok kjekt å ha på temse, synes forøvrig det var greit i Longum og. Nei det er ingen andre "ramper" på Lonum, men det er en strand på myra sia, men den er nesten i hagen til de som bor der, kanskje ikke så poppis.

Tror og grunneierne rundt Temse ser gjennom fingra, så lenge man ikke freser rundt i 20 knop.

Men det skader jo aldri å spørre, så ødelegger man ikke for senere bruk.

Men er det ikke noen av de vanna oppi Froland som har hyffsad gjedde da? Mener jeg har noen på "skulle ha prøvd lista"...

Michael

hmm. merkelig.. så stort vann, og ikke en plass til å hive ut båten... vi får ta fart fra lyskrysset og hoppet ut.... =) Froland? er jo noen gjedde vann.. men ikke fått noe av det store, utenom i elva da... Men vist folk har 4-hjulstrekker.. kan vi jo hjelpe hverandre ut med båten på longum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. merkelig.. så stort vann, og ikke en plass til å hive ut båten... vi får ta fart fra lyskrysset og hoppet ut.... =) Froland? er jo noen gjedde vann.. men ikke fått noe av det store, utenom i elva da... Men vist folk har 4-hjulstrekker.. kan vi jo hjelpe hverandre ut med båten på longum....

Man må ikke ha det på Longum, har sett en Opel Vectra komme seg opp der, med en passe stor båt på hengern, lukta svidd klutsj og ullbind der i lange tider etterpå. Men det er jo så som så med parkeringsmuligheter der, for mange biler.

Har du koll på om det ligger is der nå foresten, på Loch Longum?

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temse er det egentlig ikke lov med egne båter, ihvertfall ikke uten grunneieres velsignelse (Vet egentlig ikke om det er lov da heller).

Longum "rampa" suger lut og ullbind. Hele veien raste ut sist jeg skulle ut der ;)

Nidelva blir vel vanskelig i mars, med mindre man ønsker å få bøter og indratt det ene og andre. Plusset med elva er jo at det faktisk er mange båtramper der...

Har man biltaksbåter er Temse et bra alternativ, og det kan jo være greit å spørre først.

Ellers er det dårlig med båtramper i vanna der nede.

Michael

Ikke lov til å fiske i Nidelva på vinteren?

Når det gjelder rampa på Longum så var den såpass hullete og utrast sist høst at vi måtte slepe hengeren ned manuelt. Hadde ikke gått med Civicen min. Heldigvis så har kameraten min en lett åpen 14" så vi klarte å hale den opp igjen også :)

Jeg er også interessert i mulighetene for gjeddefiske i Froland. Kan man bare gå langs elva nedover mot Rygene eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var is på longum om lørdag iallefall.. har ikke sjekket igjen......... må ikke utelukke longum helt da=) har vi en 4hjulstrekker skal vi nå alltids få båtene ut.. parkering er det nok av på industriområde rett ved siden av.... Skal foresten ta meg en tur ut i løpet av uka, og sjekke rundt helle vannet, må finnes en annen plass å hive ut båten..... gir meg ikke på den! hehe...

Går jo ann å fiske her i øvre delen av nidelva.. men tror det blir dårlig med båt da... iallefall vist det er lite vann... har ikke fått så veldig mye gjedde her oppe... men er jo! ble tatt gjedde på over 8kg i sommer.. og flere på 4-5... i øvre delen, ved evenstad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jaggu jeg vil prøve å komme meg til Eivindstad til lørdag. Meldt 4-5 varme, oppholds men overskyet. Kan umulig være noe is i elva der nå? Prøvde å finne mer ut åssen selve elva ser ut der på norgeibilder.no, men oppløsningen er ræva i Froland/Temse området.

Må vel innom Meny på Stoa og se om de har noe skikkelig agn også B)

Åssen er det med bruk av foreks frosne småørreter fra et annet vassdrag som bruk til agn? Er vel strengt tatt ikke lov selv om de er frosne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.