Gå til innhold
Fiskersiden

Konkurranse.


Nils Master
 Share

Recommended Posts

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uffa meg, skumle greier. Ble litt skremt jeg ! Jeg har sånn respekt for å gå ut på elveører når det har regnet kraftig. Spesielt når man må gå motstrøms for å komme seg inn igjen. Og det er dypere nedenfor. Har sett så mange episoder der det var utrolig nære de evige jaktmarker.

Men det var en standheftig fisker som hadde trua her ja :D Kjenner meg igjen ganske godt.

Ja vi må nok skjerpe oss litt fremover når det gjelder å ta bilder :o

Var ikke så nøye på det tidligere. Jeg har noen bilder av laks som jeg holder fram for fotografen. Laksen holdes horisontalt, men opp/ned, ikke særlig vakkert :)

Vi får ta en konkurranse om årets vakreste bilde fra årets laksefiske til sommeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Tequila som har ordet, men det er mulig hjemmesykepleien har kommet og hentet ham (?) :lol:

Så vi evigunge får snike inn ett eksempel imens.

Dette er 2 morsomme karer som vi får besøk av hvert år på valdet. Han ene fikk en meget bra laks i juni 2001. Og han stod på en bestemt stein når storlaksen bet på slukens hans, en blank 30 grams. Ser at elva er knallfin. Og de møter opp hvert år etter dette naturligvis, og de stiller seg på akkurat samme plass, og fisker derfra uansett hvor stor og grå elva er (eller liten) :lol: Og jeg anbefaler at de fisker over hele hølen, for da er det større sjanse for laks. Men de nekter plent, her har laksen tatt tidligere så dette må være en god plass :) Tror dette er eneste laksen så langt, men steinen, ja den er opptatt hvert år :lol:

Kameraten fikk nå berget inn laksen med kleppen (kleppsår midt på laksen). Kanskje noen kjenner disse karene, tar sjansen på ikke å sladde bildet.

Men hvor stor er denne laksen, jeg husker vekta godt ?

280220081229mvc2M5oVD5YwF5ATFu.jpg?11

2802200812374dLT3J9hrkmwATxkcB.jpg?83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Tequila som har ordet, men det er mulig hjemmesykepleien har kommet og hentet ham (?) :lol:

Se lenger opp så får du svaret på hvorfor jeg ikke har lagt ut bilder.

Ellers så er jeg vel en del år yngre enn deg, null gråe hår her :lol:

Ellers så veide nok fisken 12,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, time out !

Kis var nærmest og er dermed vinneren av en gratis logo fra The Maestro Club - Megalaksklubben.

Den kan han sutte på inntil han får Megalaksen i sommer, tatt på en Toby i hotte farger :lol:

Ja så var det laksen, holdt på å glemme den: 12,4kg.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila får nok dreisen på scanningen av gamle bilder, men imens vi venter kan jeg vise dere et bilde fra det berømte Smutthullet på valdet (som nå er totalt forandret). Bildet er fra juni 2004, og det var tydeligvis en meget god morgen der oppe på muren. Dansken til høyre, Torben, (som kalles Lille-Tor) er en av de som jeg og Mao har mest kontakt med på valdet. Vi tok laksene som regel nede i en ultrahard "gryte" idet laksen kom opp stryket. Men akkurat den største laksen han holder fram her ble tatt nesten oppe på stilla på en meters dybde. Han kastet på måfå der, da han stod bakerst i køen (etter oss) og ventet på å få servert marken på godplassen lenger ned. Og det nappet forsiktig i opphenget og han drog til.

Alle trodde det var en smålaks som hadde stoppet rett utenfor der vi stod (de pleide å stoppe på roligere strøm) og vi var enige om at han bare kunne dra den inn oppe på muren, mens vi fisket litt lenger ned i gryta. Fisken kjentes ut som en smolt !

Inntil den bråsnudde og dundret 300 meter ned stryket, med han etter. Da han kom bærende med laksen oppover etter 20min, ble vi alle overrasket. Det var nok ingen smålaks :D

Det var ikke en perfekt fasong på den, ganske lang og litt "slank", men uansett en fin laks !

How big ? De andre pinglelaksene er uinteressant :D

Legg merke til den "praktiske" vekta de drasser rundt på valdet med nede i gresset (til høyre for "dansk-brusen"). Passer ikke akkurat på innerlomma, men den er nøyaktig.

280220081217Ttuu1gl9A7KEaySgTJ.jpg?81

Store-Tor til venstre og Lille-Tor til høyre

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store 14,6 og den andre 7,8.

Dine to ligger på +/- 9.

Jeg har dreisen på scanning, men er småbarnsfar og har nesten ikke sett snurten av kjærringa på noen dager + ny jobb + litt sykdom, så det er langt nede på prioriteringslista :D

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare den største som var interessant. Vet ikke vekta på den andre helt til høyre.

Men den største er nok litt mindre. På lengden skulle den sikkert "normalt" vært over 14kg.

Mine 2 har jeg ikke sjekket, men de er nok godt under 9kg. Feite mellomlakser faktisk !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle viser jo fremm store fisker..

Da kan jo jeg ta ett par litt mindre!!

Disse tre sjøørretene blei tatt i mandalselva i sommer!

http://fiskevatn.no/foto/arkiv/19166/47402.jpg

(Er litt flau over di to minste... angrer på att de måtte bøte med livet!!!)

Endret av T..V
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.