Gå til innhold
Fiskersiden

Konkurranse.


Nils Master
 Share

Recommended Posts

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen fare !

Jeg har reservert plass til deg på Borten, så kan du sitte oppi lomma på vadebuksa mi og fiske.

Mange som har gjort det, med meget godt resultat

:lol: Skal love deg ny pers over 10kg.

Men da må du sørge for feitmarken selv, for den gir jeg ikke bort.

Takk for tilbudet. En utenforstående tror jeg imidlertid vill fått noen syke -syke bilder i hodet av et slikt tilbud.

For min egen del har jeg fått bekreftet plass på vald i Gaula, men sier ikke noe før jeg står med kortet i hånda.

Sølvræven, mht. feitmark så har jeg som deg et tilnærmet religiøst forhold til stormark -feitmark. Jeg begynner å samle i "lader" fra og med april. Den marken jeg ordnet meg i fjor , etter tips fra dette forumet, var i topp kondisjon selv etter tre mnd. Det ble tre bøtter a ca. 300mark i fjor , i år satser jeg på å fylle 5 bøtter før sesongstart.

Da vil jeg være bevæpnet til tennene med alt fra enhånds (klasse 8-9 med hjemmelagede dotter), haspel og multiplikatorer i alle størrelser, kroker og fluorcarbonfortommer fra alle verdens hjørner..infrarød avstand tempmåler, vadesko med boalace osv........

Herregud jeg er blitt en nerd.

Kanskje like godt at det ikke blir Borten på meg. Hadde vel blitt i overkannt slitsomt med alle de normale fiskerne som er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får komme med en før MP evt. legger ut bilder.

Litt artig akkurat dette døgnet her. Jeg fisket på et privat vald (1996) like nedenfor Gaulfossen, og tok en storlaks på 2-håndsen om morran. Den som er nr. 5 fra venstre. Og brodern var "livredd" om jeg hadde slått rekorden hans på 2-hånds inntil da. Men det gjorde jeg ikke, den manglet 400 gr. på det. Jeg dro opp til valdet mitt utpå ettermiddag samme dag og tok så den i midten på 2-hånds. Og da slo jeg hans rekord til gangs :) Pr. nå så har han igjen slått min rekord på flue til gangs, så det må rettes opp til sommeren.

Mannen til venstre var også i den syvende himmel. Han var alene (!!) på Evjen-valdet 2/6-2006. Ingen hadde tro på at det stod laks i elva. Jeg tror at det stod bortimot 40-50 storlaks øverst i hølen på Evjen akkurat da ! Og det strømmet på med storlaks hver dag.Han satt på fluktstolen og mistet 3-4 storlakser og tok inn 3 på rappen på Trønderskeia. Evjen ble ikke det samme de påfølgende dagene :) Vill Texas B)

Men hvor stor er mine lakser, den i midten og den til høyre for den igjen ?

180220082108GVVKQgaDrku9sdlktn.jpg?9

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på min 21,5 og 8,4 og Ræven var vel nærmest. Utrolig hvordan en fisk på 8,4 kg kan se liten ut - ser ut som agn.

Ræven sin: 8,3 og 11,8 (beklager hadde skrevet 10.8 - mente 11.8!)

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Håper det er greit at en nykommer kommer med og tipper litt.

Sölvreven sine fisker tipper jeg er på 12,6 og 8 :)

Hei, og velkommen skal du være. Det var nå en knall start du fikk, ikke verst !

Du er så nærme at jeg vil gi deg rett på disse.

12,8kg. og 8,1kg.

Din tur Cantona, vis oss hva Hokseggen har å by på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo en veldig fin hjemmeside som jeg er inom av og til, og husket at jeg hadde sett disse fiskene der for et par dager siden. :)

Har jo bare en sesong bak meg som laksefisker, så bildematerialet er ikke så stort enda. Men i sommer håper jeg å få flere bilder på fangst. Ser ut til at det blir fiske i Gaula både uke 25 og uke 28. Da håper jeg vi ses.

Har et bilde her av min störste fisk fra 2007, ikke i klasse med andres fisker, men alikevel grei start på en forhåpentligvis lang laksefiske karriere.

46456_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fisk, har ikke er faring med den kroppsformen jeg me tipper 3.9-men er forberedt på at jeg kan bomme grundig :D

Der var en bom ja, ikke så veldig näre, i hvert fall ikke % -messig. Men jeg synes den ser liten ut på bildet, må läre meg å ta bilder som får fisken til å se större ut enn det den er i steden for omvendt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.