Gå til innhold
Fiskersiden

Vurderer "ny" bil


Nils Master
 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Toyota er dyrt ja - men så er det bra biler også, selv om de er fryktelig A4 og kjedelige. Men kjedelig er fint det - når økonomien teller :D

Men by all means - det er deilig å være uøkonomisk også - men ikke hele tiden :lol:

I bunn og grunn er hver eneste krone i bil dårlig økonomi. Og jo nyere bil man kjøper, dvs dyrere, jo dårligere blir økonomien.

Det store mysteriet er at bilselgere har klart å etablere myten om at det lønner seg å kjøpe ny bil, og bytte den hvert tredje år :D Men det handler vel om at man, som kjøper, har lyst på nytt og lett lar seg overtale. Selv når en selger sier at du er smart hvis du eier bilen de tre første årene, når verdifallet er størst, og selger den med maksimalt tap etterpå. For å så bruke resten av pengene, og tapet man må dekke inn på nytt, til å invistere i et maksimalt verdifall på nytt, helt genialt! :D

Det har jo gått så det suser her i landet de siste årene, så det er god margin for mye ufornuft, det er jo bare å se seg rundt, folk bruker vanvittig mye penger på bil, og tross alt hadde de fleste klart seg lenge med en Lada 1500. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo er kjærlighet

[WOW! Avataren (hvorfor heter det avatar?) funket, jo!! Testet bare. En lek med lys, tider og Gimp under et Tom Waits-møte i går aften....]

Men, seriøst; volvo er kjærlighet.

Har eid to selv, og kjørt et utall andre.

Vurderer du å kjøpe ville jeg uansett lagt mer penger på bordet og gått for en V70, fremfor V40 (alt for lite motor)!

Sitter med salgskontrakten jeg lagde da jeg måtte la "Hero" gå videre.... Blar gjennom den rett som det er.

Med bilder og greier. Bilder av meg og Hero på en strand i Danmark, i solnedgang, med en kald Carlsberg.

Savner Hero, jeg....

Endret av el-nico
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo V70 Statusbil....?????????

Å ja ;) . definitivt. I allefall blandt gubbene. Tror neppe kvinnfolka ser forskjell (?).

Først snakker man dritt om alt tullet med hjulopphenget til Audi A6, så snakker man om V70ien til en kompis, med chippa dieselmotor, og hvilken fantastisk kjøremaskin det er, og hvor lite tull det er med V70.

V70 er dyr, den er pen/stilig, gir et intrykk av klasse og kvalitet og gir lite plass for pengene. V70 er ikke et fornuftsvalg ut fra hvor man får mest for pengene. Ved å kjøpe V70 viser man at man kan litt om bil, klarer å skille mellom kvalitetsprodukter og volumprodukter, og man viser at man setter pris på sedat luksus og soliditet.

V70 er en statusbil for "hvermansen".

---------------------------

Så har vi sef. en, og flere, klassre høyere opp, men det er en annen historie hvor avstanden til "fornuft" er så stor at det handler om noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker i allefall ikke status i forbindelse med Volvo V70.

Gubbebil? Ja, antagelig.

Har alltid kjørt japansk, og vært av den formening at volvo, det skal jeg ihvertfall ikke ha.........

Nå kjører jeg denne, ikke særlig praktisk på fisketurer. Status? Tjaaa. Gøy? Ja!

45856_s.jpg

45857_s.jpg

Byttes gjerne i kurant V70 :lol:

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passat gir ikke status. Hvis jeg ikke brydde meg om status ville jeg heller kjøpt en Octavia med utprøvd teknologi og høyere utstyrsnivå, kanskje tilogmed en Opel Vectra stasjonsvogn, som har stor plass, evt. en Toyota Avensis.

Status og status fru Blom , jeg kjører selv en 10 år gammel v70 , og det gir ikke meg nevneverdig status gett....mitt poeng er at når man skal legge rundt 100 K i en bil så er det bedre å kjøpe ett merke som ikke er fult så stive i pris , er ber å kjøpe enn 3-4 år nyere VW enn en volvo fra 97 med 200000 spaserte km. Har hatt VW og jeg , var kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting: Diesel er ikke aktuellt for meg, klarer rett og slett ikke den sure lukta.

Kikka litt på Passat på Finn.no Ser ikke ut til at den er så mye rimeligere enn Volvo, Har dessuten et par skrekkhistorier fra to kolleger med passat. Hårreisende regninger fra merkeverksted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting: Diesel er ikke aktuellt for meg, klarer rett og slett ikke den sure lukta.

Kikka litt på Passat på Finn.no Ser ikke ut til at den er så mye rimeligere enn Volvo, Har dessuten et par skrekkhistorier fra to kolleger med passat. Hårreisende regninger fra merkeverksted!

Wolksvagenforhandlere suger piggtråd, har tapt undersøkelser ifht. kundetilfredshet i mange år på rad. Hvis man har planer om å bruke merkeforhandler er det et stort minus. Har selv dårlig erfaring med Møller, de virker lite interessert og dårlig organisert når bilen er betalt og "ute av hus".

Kjøp Volvoen du, det er gode greier. Det du trenger her er vel bare en bekreftelse på et godt valg av bil :wub: V70 er en god bil, den er stilig og sikker, et godt bruktkjøp.

Sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Volvoen du, det er gode greier. Det du trenger her er vel bare en bekreftelse på et godt valg av bil :) V70 er en god bil, den er stilig og sikker, et godt bruktkjøp.

Sånn :o

Enkelt og greit oppsummert.

Takk!

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting: Diesel er ikke aktuellt for meg, klarer rett og slett ikke den sure lukta.

Kikka litt på Passat på Finn.no Ser ikke ut til at den er så mye rimeligere enn Volvo, Har dessuten et par skrekkhistorier fra to kolleger med passat. Hårreisende regninger fra merkeverksted!

Min fetter har vel lagt ut ca 100.000 i reparasjoner på sin 2001 model Passat fram til i vinter, men nu er den solgt :lol:

Kan sitere han på følgende: "Om du kjenner noen som er så dumme å vurdere passat så send dem til meg...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå en stund vurdert Ford Mondeo, VW Passat og Opel Vectra 2008-modeller. Da med 1.9/2.0 liters dieslomotorer med 130/150hk. Og har tilslutt endt opp med å velge Opel Vectra - hadde jeg latt hjerte velge så hadde jeg faktisk gått for Forden, men jeg er skeptisk til bilmodeller som er så "nye" på markedet, og i tilleg så var forrige modellen med Mondeo tragisk dårlig som drosje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå en stund vurdert Ford Mondeo, VW Passat og Opel Vectra 2008-modeller. Da med 1.9/2.0 liters dieslomotorer med 130/150hk. Og har tilslutt endt opp med å velge Opel Vectra - hadde jeg latt hjerte velge så hadde jeg faktisk gått for Forden, men jeg er skeptisk til bilmodeller som er så "nye" på markedet, og i tilleg så var forrige modellen med Mondeo tragisk dårlig som drosje...

Mondeon är ju en plastig version av volvo V70, så den hade nog varit helt ok. Tror faktiskt mondeon är den den bil du får mest för pengaran just nu. Men personligen tycker jag ford "byggt ner" den allt för mycket i sin iver att få stor skillnad mellan den och V70. Massa plast och billiga lösningar. Men platta, drivlina och mekanik är helt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå en stund vurdert Ford Mondeo, VW Passat og Opel Vectra 2008-modeller. Da med 1.9/2.0 liters dieslomotorer med 130/150hk. Og har tilslutt endt opp med å velge Opel Vectra - hadde jeg latt hjerte velge så hadde jeg faktisk gått for Forden, men jeg er skeptisk til bilmodeller som er så "nye" på markedet, og i tilleg så var forrige modellen med Mondeo tragisk dårlig som drosje...

Vectra stv 2008 vurderer jeg selv.

Dette er mye bil for pengene. Kjører i dag en 2000mod Astra G og er strålende fornøyd med den.

Men nå øker familien fra 4 til 5 og damå en større bil til:

Astra'n Har kostet meg ca 2000,- i året gjennomsnittlig i service/reperasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - jeg har selv en 2000 Zafira 1.8i og er strålende fornøyd. Eneste den har vært på verksted for så langt er en bremsetrommel - har kjørt den ca 55000 på 2.5 år (har nå bikket 185000). Startet hver eneste gang (med ett untak - men da startet den 3 min seinere og har gått siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snakk om biler her. Jeg mener nå at den "nye" Avensis 2.0 Diesel st.vogn ruler.

Er ikke uten grunn at Toyota selger flest biler, og spesielt Avensis. Går vel snart bare Avensis taxi her i byen.

God plass til både unger og fiskestenger også:lol:

Toyota forever !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er igrunn ikke noe annerledes enn jeg kjørte en 2.0 Passat (som ikke var innkjørt) på det i vinter... Innkjørt bør en pressen den ihvertfall 0.2-0.5 til ned.

Vi sammenligner fort vekk minimumsforbruk på biler, vel så viktig er maksimumsforbruk. Den virkelig store forskjellen mellom de bensinbilene jeg har hatt før og Touran dieselen er maksimumsforbruket. Med bensibil er "himmelen taket". Med dieselen og DSG har jeg klart maks 0,8 i forbruk over en mil. Det var da med fullpakka bil, fire voksne og på vei opp mot fjellet en tidlig morgen. Vi valgte denne ruten opp fordi den er uten fotobokser og vi kjørte "det vi kunne". Dvs full gass, mye bremsing/aksing og langt over lovlige hastigheter mesteparten av tiden.

Hadde jeg kjørt på samme måte med feks Nissan Prarien 2,0, eller Spacewagonen min så ville jeg glatt dradd over 1,5 på mila.

--------------------------

Skal ikke "banne på" at det bare er forskjellen mellom bensin og diesel som utgjør forskjellen, moderne styring av motor/innsprøytning gjør vel også sitt, men uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sammenligner fort vekk minimumsforbruk på biler, vel så viktig er maksimumsforbruk

Næh - strengt tatt så sammenligner vi gjennomsnittsforbruk - som vil være det viktigste for meg. På den Passaten som jeg testa så fikk jeg det til å ligge under 0,6 på blanda kjøring.

Om du leser dette TaxiSvein : hvilket snittforbruk sier computeren i Volvoene dine ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin forbruk, det er mange som er opptatt av det.

Når det gjelder taxi kjøring så er det jo ganske mye å hente på en gjerrig bil, men til privatbruk så forstår jeg ikke alltid at folk betaler mye mer for en gjerrig bil.

Med 15 000 km kjørelengde på et år så utgjør forskjellen på 0,6 og 0,9 pr mil ca 5000,- pr år, da er det ikke alltid det svarer seg å betale så mye for en gjerrig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.