Gå til innhold
Fiskersiden

Vurderer "ny" bil


Nils Master
 Share

Recommended Posts

Trenger litt mere plass, og vurderer å anskaffe meg en V70.

Er det noen som har peiling på denne? Kjente problemer? Hva bør man se etter? osv.

Hadde håpet å kunne få tak i en 98 mod. med under 200 000km kjørelengde, uten å betale over 100 000.

Er det realistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lånt denne bilen svigers i et par anledning og har vaffal kun godord og si om plassen i den. Frakta skap med høyde på 2.39 i den, sovet flatt baki etter å ha demontert baksetene og hatt med gode mengder bagasje. ;)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har god plass, og gode seter osv. Anbefaler deg å kjøpe skikkelige dekk, ikke kina dekk da bilen ble FRYKTERLIG uforutsigbar med dekk som hadde myke dekkvegger. Værste jeg har kjørt.

Ellers så er awd utgaven å foretrekke for min del i alle fall, da fwd på denne med og uten automat (de som har sugemotor) er ubrukelig på litt isete veier, og sliter med å komme seg opp bakker etc.

Turboutgavene har bedre antispinn\esp system og fungerer mye bedre her.

Har kjørt begge deler.

Svigermor har slik bil, 06 modell med 2.4 automat, det er mine erfaringer med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sammenligning av bagasjerommsplass da vi kjøpte ny bil for et par år siden. V70 har knøtteplass i bagasjerommet. I sin klasse (stor stasjonsvogn) er bagasjerommet bortimot mikroskopisk ifht de andre.

Ellers en kul bil å se til. Har hørt mye skryt om de, særlig dieselvariantene, og da særlig når de har chippet ut en del ekstra hester.

Tipper faren min, i midten av sekstiårene, kunne tenkt seg en V70 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tremening som handlet v70-o4mod fullspekket med utstyr til 300tusen.

Har kun gode meninger om bilen.

Eneste du skal passe på er at dekkene har minst like god kode som i vognkortet. fks H82.

Høyhastighets dekk med riktig vekt klassefisering.

Han hadde 1994mod 850 før,ingen problemer med den heller.

Bilene bruker godt med bensin,men driftsmessig så får du få eller ingen overaskelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='Pingvin' date='13.02.2008, 13:59 ' post='371230'

Tipper faren min, i midten av sekstiårene, kunne tenkt seg en V70 ;)

He-he

Er ikke så gammel jeg da (starten av 40 årene) men kjenner at jeg begynner å bli ferdig med sportsbiltiden.

Kjører en Mitsubishi Eclipse nå, storfornøyd egentlig, men det var dette med plassen da. Hender jo man har bruk for fem seter også.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du også legge på kjøpsprisen 25-30000kr.

Du vil selvsagt få mere igjen for bilen når du selger den vidre om noen år hvis den er diesel drevet.

Tenkte jeg skulle "bruke opp" denne da, å selge bil i dag er jo nesten håpløst, med mindre man gir den bort.

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle "bruke opp" denne da, å selge bil i dag er jo nesten håpløst, med mindre man gir den bort.

Dieselkjøp, særlig hvis bilen ikke har partikkelfilter, er jo noe usikkert ifht. endringer i avgifter. Biler med høyt forbruk i det hele tatt. Men har man råd så er jo ikke det noe problem.

Vi har en dieselbil, Touran (yepp, også en kjedelig gubbebil, i mine øyne) og den er veldig fin å kjøre, særlig i kombinasjon med DSG. Prøvde en diesel med manuell gear, tror det var 6 gear også, det var håpløst, måtte geare i ett sett, så automat må nesten være et must når "trekkområdet" er så snevert som på en dieselmotor.

Men den, touranen, stinker, og den rister, og den bråker (på utsiden). Så for meg så er det to positive ting med diesel, seigdraget og forbruket. Resten er ulemper og lukta er den værste ulempen. Uforbrent diesel lukter godt i min nese, men forbrent diesel lukter fælt og med dieselvarmer så tar det ikke lang tid før hele bilen lukter dieseleksos.

Driftsikkerhet på dagens dieselmotorer vs bensinmotorer bestrider jeg. Dagens turbodiesler er vel så ømfintlige og sofistikerte som sine bensinbrødre, tror ikke det er noe vesensforskjell. De fleste motorer holder jo ut bilens levetid i dag uansett.

Endret av Pingvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare slenge inn tips om Passat når det gjelder plass i hvertfall. Både for passasjerer og bagasjerom , dessuten får du mye nyere bil med mindre km stand til prisen du har tenkt å betale , feks en 2000mod TDI med km på 100 tusen + , koster ikke mer enn 100 laken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare slenge inn tips om Passat når det gjelder plass i hvertfall. Både for passasjerer og bagasjerom , dessuten får du mye nyere bil med mindre km stand til prisen du har tenkt å betale , feks en 2000mod TDI med km på 100 tusen + , koster ikke mer enn 100 laken.

Hvis man først er ute etter en V70 så er man vel litt inne i markedet for statusbil, tenker da at Audi A6 er et alternativ, men V70 er vel en bedre bil? Mercedes E-klasse er vel i samme markedet, og en eller annen BMW? Kommer ikke på noen andre store stasjonsvogner i statusmarkedet.

Passat gir ikke status. Hvis jeg ikke brydde meg om status ville jeg heller kjøpt en Octavia med utprøvd teknologi og høyere utstyrsnivå, kanskje tilogmed en Opel Vectra stasjonsvogn, som har stor plass, evt. en Toyota Avensis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man først er ute etter en V70 så er man vel litt inne i markedet for statusbil, tenker da at Audi A6 er et alternativ, men V70 er vel en bedre bil? Mercedes E-klasse er vel i samme markedet, og en eller annen BMW? Kommer ikke på noen andre store stasjonsvogner i statusmarkedet.

Passat gir ikke status. Hvis jeg ikke brydde meg om status ville jeg heller kjøpt en Octavia med utprøvd teknologi og høyere utstyrsnivå, kanskje tilogmed en Opel Vectra stasjonsvogn, som har stor plass, evt. en Toyota Avensis.

Volvo V70 Statusbil....?????????

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mye status gir en gammel bil med 200.000 på telleren uansett da..?

Ville mye heller kjøpt en passat med 100 tusen på telleren og nyere teknologi og sikkerhet, enn en gammel volvo. Status blir det først når man legger pengene på bordet - frem til da bør vel fornuften råde ;)

Enig i det du sier. Noe av poenget med å kjøpe en V70 er vel at det er en modell som har levd lenge, dvs at man kan få en bil som er gått langt, men som fortsatt har relativt høy status, i allefall ifht passat. Litt det samme med feks Mercedes E-klasse (hvis man finner en uten rusthøl).

Kan vi si at V70 er en lavterskel/lavprisinngang til statusbil? Litt smak av honning, men ikke helt sigar.

Om alle skal ta fornuftsvalg ender alle opp i en eller annen, gjeeesp... Toyota (som jo er dyrt som f..... på bruktmarkedet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.