Gå til innhold
Fiskersiden

feskern`s rapport


feskern
 Share

Recommended Posts

på dem 4 åra jeg har kjørt feske turer fra engelsviken(hver helg oktober-mai)

har jeg alldrig kommet hjemm med 0 null zero fisk i kassa, det skjedde i dag :P stakkars vannsjøhavfiskeklubb og mosse katta som var med på sjøn i dag, nesten ikke sove heller hadde dem. gleda seg som små barn til julaften ÅSSA får vi null fesk wtf skjer i yter oslo fjord æ ? neste gang tar jeg med dynnamitt og leverer en bedre rapport, så nå slår feske skippern seg på fylla og kjører hue i veggen ca kl 20.

å sattser på en oppgang snart det går jo ikke ann å bli værre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

på dem 4 åra jeg har kjørt feske turer fra engelsviken(hver helg oktober-mai)

har jeg alldrig kommet hjemm med 0 null zero fisk i kassa, det skjedde i dag :P stakkars vannsjøhavfiskeklubb og mosse katta som var med på sjøn i dag, nesten ikke sove heller hadde dem. gleda seg som små barn til julaften ÅSSA får vi null fesk wtf skjer i yter oslo fjord æ ? neste gang tar jeg med dynnamitt og leverer en bedre rapport, så nå slår feske skippern seg på fylla og kjører hue i veggen ca kl 20.

å sattser på en oppgang snart det går jo ikke ann å bli værre. :D

Bittert!!

Og jeg som også hadde gledet meg som en unge til morgendagens tur med deg.!

Noen som andre som skal ut med båt imorgen? fisk er ikke det viktigste for meg, bare jeg får dyppet snøret så er jeg fornøyd.

alek

("dyppe snøre" som i fiskesnøre..ikke tolkes.)

Endret av alek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ihvertfall vaska krokene + at det var fin soloppgang

Men du, hvor var det du hadde kjøpt det måsa-bjønn klinet? Kunne vært artig å prøvd en annen gang.

Takker for turen.

Han er på fylla og stanger hodet i veggen, svarer nok ikke før langt ut på dagen imorgen :(

Ser ut som om det blir en landbasert fisketur på meg imorgen.

Litt kjipt, men får vel muligheten igjen en annen dag.

alek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt en bedre start på årets sesong noen gang..

Men jeg synes at det er flott at det er noen som stadig skriver om hvor ræva det er i oslo fjorden,det frister jo ikke akuratt mange til å prøve seg,mere plass til meg,meg,meg,meg,meg,meg,meg......

MIN FJORD BARE MIN SNART :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som ikke har hatt bedre start på årets sesong enn i år?

Mener dere virkelig at det er feil å fortelle sannheten slik den er for svært mange? Skal man lure folk til å tro at fjorden er full av fisk bare for å få flest mulig til å fiske der? Er det bare de som kan fortelle om fangst som vet sannheten mens alle andre ikke har forstått noe og hvertfall skal holde kjeft? Hvem som skal få dele på samfunnets ressuser kan vi gjerne diskutere. Jeg vil dele på flest mulig noe jeg ikke oppfatter som særlig egoistisk i motsetning til dagens fordeling hvor en liten adel stort sett gjør som den vil. Det har langt på vei tømt vår del av fjorden for fisk. Jeg vet at det innenfor Drøbak er annerledes bl annet fordi det ikke tråles så mye.

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke angripe noen personelige her,men jeg føler at når noen har hatt et par turer uten fangst så er det helt klart hvor skylden skal,alle som lever av havet får den.

Det er snart så folk ikke tør fiske mere i fjorden etter å å ha lest all denne dommedagsfablinga som noen er kjappe med å gå ut på forumet her.

Blir det ikke fisk,ta bilder av unga som leker i vannkanten,kaffekosen rundt bålet osv....

og skriv om en men koselig tur som dessvere ble fiske løs i steden....

kosefjorden

Endret av hork2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ihvertfall vaska krokene + at det var fin soloppgang

Men du, hvor var det du hadde kjøpt det måsa-bjønn klinet? Kunne vært artig å prøvd en annen gang.

Takker for turen.

det måsa bjønn kline har jeg kjøpt på m&m fiske i sarpsborg, det heter monster crabb det lukter en blanding av død mann å overkjørt grevling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det måsa bjønn kline har jeg kjøpt på m&m fiske i sarpsborg, det heter monster crabb det lukter en blanding av død mann å overkjørt grevling.

Glimrende. Skal ta en tur innom en dag for å se på utvalget.

Kunne vært interessant å vært med deg ut å prøvd steinbitten en gang.

Endret av Vansjø Havfiskeklubb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også jeg som tenkte at nå kunne det bare gå oppover etter den fangstmessig labre turen vi hadde sist, Feskern....uffda! Da får vi tro at denne helga var vendepunktet - det kan jo i alle fall ikke bli dårligere fangst enn dere hadde i dag :)

Lurte litt på hva måsabjønn var, men skjønte det godt lenger ned i tråden. Den guffa var på tur rundt til testlukting i båten sist også - ikke akkurat skjønn parfyme nei :P

Er for øvrig klar for tur til helga - hører fra meg i løpet av uka (forventningene er i alle fall ikke satt for høyt nå - men da blir man jo heller ikke så lett skuffa :D ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha, ha..... Hva er det de har lurt på deg nå da..... Morten som har vært ute med anbefalinger nå eller... :lol:

nei det var en i havfiske klubben som sa det ver bra når vi feska på dype, og det funka jo fikk fisk med det

på agna, om det funker på svart hav har jeg ikke noe tru på.

Også jeg som tenkte at nå kunne det bare gå oppover etter den fangstmessig labre turen vi hadde sist, Feskern....uffda! Da får vi tro at denne helga var vendepunktet - det kan jo i alle fall ikke bli dårligere fangst enn dere hadde i dag ;)

Lurte litt på hva måsabjønn var, men skjønte det godt lenger ned i tråden. Den guffa var på tur rundt til testlukting i båten sist også - ikke akkurat skjønn parfyme nei :)

Er for øvrig klar for tur til helga - hører fra meg i løpet av uka (forventningene er i alle fall ikke satt for høyt nå - men da blir man jo heller ikke så lett skuffa :) ).

Til helga er det nye muligheter mister alldig trua. men det var kjipt å blanke for første gang på 4 år, har jo alltid hatt minst en i kassa på vei hjem men men.

på lørdan skal jeg til drøbak med klubben så det blir bare en tur på søndan med ms bas den helga, legger vell turen til larkollen omr da, fikk rapport derfra i dag 5 timers fiske 2 sild 1 torsk unner 1kg og 1 sei, det er jo elendig.

sattser på att denne helga er ett vendepunkt og att sportsfiske fjorden viser seg fra solsia igjen. med fulle kasser å glade guttær på vei hjem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje den største eksponenten for det noen kaller dommedagsprofetier. For meg er det realisme. Tror faktisk mange er enig i min beskrivelse av situasjonen og den bygger på mange års erfaring. Jeg er ingen pessimist,tvert imot og derfor vil jeg jobbe for en omlegging. En sportsfiskefjord vil gi minst like mange arbeidsplasser som det finnes i fjorden i dag. I Øresund hvor tråling er forbudt er det mye fisk og et stort antall charterbåter som tar med fiskere ut i sundet. Det er også arbeidsplasser. Lønnsomme arbeidsplasser.I tillegg kommer en masse andre positive effekter.

Til sist en positiv fangstrapport fra i går. To torsk over mitt minstemål på 50 cm. En ut igjen, den andre blir dagens middag. To kamerater som fisket primært etter ørret gikk tomhendt hjem etter 4 timer.

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne ikke dy meg når dem meldte flau vind i dag. tok en tur ut på morran før jobben, kl 0730 var jeg på plass la ut 2 snik snører med 6 krok hver, di lå der og duppa mens jeg agnet og pilket fra båten etter 2 timer komm første fisk over ripa en torsk på 30 cm utimen igjen, etter 3 timer uten mer napp var det på tide og dra opp snik snørene, den første lå på 32 m der var agna urørt den andre lå på 64m der hang jaggu en litten hvitting den bled frokost, kaster ikke ut havets kylling når det romler i magan :lol:

ja ja fortsatt dødt men så 2 niser på vei hjemm det var jo ett lys punkt. håper på bedre forhold på søndan lørdan bør bli bra for da er det drøbak som skal testes, rapport kommer fortløpende.

feskern er sugen på fesk nå.............................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litten rapp fra drøbak 23/2 to fulle båter ca 22 stk la ut kl 0900 med håp om sei og torsk.

men det bled ingen torsker kunn noen små sei å kolje, vet ikke sammlet vekt for turn men trur ikke det var mer enn 40 kg som bled veid inn,

dette er jo helt på bønn til å være drøbak.

størst fisk kolje 2,6 kg jeg fikk nr 2 en lysing på 2,3 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å kroke sypika i dag. Den er jo nesten umulig å unngå der vis man fisker med små kroker.

Ble kun en kolje på 1760gr og en liten hvitting på meg idag. Ble tatt en sei på ca 4,5 det var det største som

ble tatt. Var ute etter kolmule idag har blitt tatt mye store eksemplarer av dem der i det siste, men i så vi ikke noe til den.

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute sammen med olhei i dag med kurs mot søndre sletter være var nydelig sol å nesten vind stille, så det gikk fint å drive på morran, på di siste 4 turene har jeg blanka 3 av di, så vi hadde ikke høye for ventninger i dag, tok ca 10 min før første fisk kom opp en litten torsk under 1kg.

så gikk det en stund uten ett napp før olhei fikk en på snoopi stanga si med norges største haspel snelle,

en litten torsk kom opp, på tide å flytte sa kaptenen vi gikk ut midt fjords på di faste grunnene her dregga vi på 80m å fiska oss opp til 55 i løpe av ett par timer men fiske gikk sirup tregt kunn noen små torsker til og en lange. men været var knall å jeg blanka ikke så det var ikke helt bortkasta å stå opp kl 0530 på søndags morran, i følge min statestikk skal det bynne å komme fisk inn fjorden snart så neste helg er det pån igjen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle statistikken vise seg ikke å slå til kan du bare skylde på "alle problemers mor", Klimaendring.

Sportsfiskefjorden!!

Tror heller det er fiskeren det kommer ann på.. Jeg er en dritt-dårlig fisker, og jeg fikk ikke en liten pinne engang sist gang jeg var ute, mens de andre dro opp en og annen torsk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.